Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 20:09
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juffla
Men om man tar ren MDM o vet mängd är det inte så farligt ? Blir kroppen mer ansträngd av det än en riktig fylla eller av att vara stenad av marijuana ?

Fylla troligtvis, marijuana tror jag inte. Införskaffa en bra våg och sedan mätt mängde mdma utifrån din vikt. Men som jag tidigare nämde så forska vidare i det. Finns säkert folk med mer erfarenhet.
Citera
2018-05-22, 22:04
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juffla
Men om man tar ren MDM o vet mängd är det inte så farligt ? Blir kroppen mer ansträngd av det än en riktig fylla eller av att vara stenad av marijuana ?
Jag vet inte hur din ospecificerade muskelsjukdom och ditt behov av andningshjälp påverkas av intag av MDMA. Sannolikt kan ingen annan här svara för detta heller, men det låter inte som att du är beredd att ta en avrådan som svar.
Citera
2018-05-23, 08:00
Medlem
Jag får kolla vidare. Ovärt att chansa. Inte så kul om man skulle trilla av pinn. haha
Citera
2018-05-28, 22:47
Medlem
Ecstasy i röven ja/nej? Röda hjärtan, 220mg.
Citera
2018-05-30, 00:24
Medlem
trueforgoods avatar
Fått tag på vad som ska vara ovanligt rent MDMA. Vad rekommenderar ni för dos? Har fått tag i bra förr men detta ska vara något överdjävulskt. Jag väger 90kr, tjejen 70kg. Vill komma iväg ordentligt men inte ligga och spy och skaka.
Senast redigerad av trueforgood 2018-05-30 kl. 01:23.
Citera
2018-05-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Fått tag på vad som ska vara ovanligt rent MDMA. Vad rekommenderar ni för dos? Har fått tag i bra förr men detta ska vara något överdjävulskt. Jag väger 90kr, tjejen 70kg. Vill komma iväg ordentligt men inte ligga och spy och skaka.

Hur har ni doserat tidigare? Hur mycket brukar krävas? Var det längesen ni körde?

Standard är ju 1.5 x kroppsvikt så 135mg för dig och 105mg för tjejen. Jag personligen gillar att gå högre men är det ovanligt rent så kanske det vore bra att hålla sig till riktlinjen och eventuellt fylla på med ca 50% av första dosen efter ca 90 minuter?
Citera
2018-05-30, 17:00
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Hur har ni doserat tidigare? Hur mycket brukar krävas? Var det längesen ni körde?

Standard är ju 1.5 x kroppsvikt så 135mg för dig och 105mg för tjejen. Jag personligen gillar att gå högre men är det ovanligt rent så kanske det vore bra att hålla sig till riktlinjen och eventuellt fylla på med ca 50% av första dosen efter ca 90 minuter?

Svårt att säga då vi oftast kört knappar innan, men jag tål en hel del. Sist tog jag 1,5 av vad som ska innehålla 225mg i ett piller. Men det var way too much. Men jag gillar likt dig också att gå högre. Var ett tag sedan vi tog kristaller dock så minns fan inte.

Tjejen tog E för mindre än en vecka sedan så hon kanske behöver up:a dosen en aning? Jag vet att man inte ska ta så ofta men nu blir det ett undantag...

Kanske om jag kör 150mg och tjejen 120mg? Sen som du säger om man vill fylla på så kan man göra det sen... brukar ju alltid bli att man gör det ändå
Senast redigerad av trueforgood 2018-05-30 kl. 17:04.
Citera
2018-05-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargenkommer
Ecstasy i röven ja/nej? Röda hjärtan, 220mg.

Det ger bra skjuts, bättre än oralt så dosera mindre än vad du vanligtvis skulle göra - och du behöver såklart krossa tabletten. O sen antingen köra i pulvret i en tom kapsel (se till att den smälter vid kroppstemperatur, typ gelatinkapsel) eller i en pump och sen upp där solen aldrig skiner. Finns stor tråd om det här: (FB) Guide till sk. Rövpanna!
Citera
2018-05-31, 21:46
Moderator
kvm3s avatar
Jag svarar i denna tråd, för att undvika att gå off-topic i (FB) Frågor om olika batchar av Ecstasypiller
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
MDMA är neurotoxiskt i sig självt och metaboliserar till MDA utan att du tar något slags 'överskott'.
Ja - det ska dock understrykas att MDA är mer neurotoxiskt än MDMA, vilket beskrivs i Methylenedioxyamphetamine (MDA) and methylenedioxymethamphetamine (MDMA) cause selective ablation of serotonergic axon terminals in forebrain: immunocytochemical evidence for neurotoxicity (O'Hearn E et al.), J Neurosci. 1988;8(8):2788-803:
Citat:
At short survivals, visualization of greatly swollen, fragmented 5-HT axons provides anatomic evidence for degeneration of 5-HT projections. The results establish that MDA and MDMA produce structural damage to 5-HT axon terminals followed by lasting denervation of the forebrain. Both drugs have similar effects, but MDA produces a greater reduction of 5-HT axons than does MDMA at the same dosage.
En tydlig skillnad i hjärnans nivå av 5-HT en vecka efter intag av lika doser MDMA respektive MDA hos råttor visas i The hyperthermic and neurotoxic effects of 'Ecstasy' (MDMA) and 3,4 methylenedioxyamphetamine (MDA) in the Dark Agouti (DA) rat, a model of the CYP2D6 poor metabolizer phenotype (Colado MI et al.), Br J Pharmacol. 1995 Aug;115(7):1281-9:
Citat:
Seven days after a single dose of MDMA (10 mg kg-1, i.p.) there was a substantial loss in the concentration of 5-HT and 5-hydroxyindoleacetic acid (5-HIA) in cortex and hippocampus. [3H]-paroxetine binding was also decreased by 27% in the cortex, indicating that the amine loss reflected a neurodegenerative change. MDMA (5 mg kg-1, i.p.) was without effect on brain 5-HT content.

7. A single dose of MDA (5 mg kg-1, i.p.) produced a major (approximately 40%) loss of 5-HT content of cortex and hippocampus 7 days later.
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Jag vet inte varifrån denna gräns för hur mycket MDMA kroppen kan tillgodogöra sig kommer från, men skicka gärna ett PM om var du hittat den informationen.
Jag lyckas ej finna en lämplig vetenskaplig källa för ökad metabolism till MDA över denna gräns vid en snabb sökning, men jag kan åtminstone hänvisa till följande två citat av MDMA-forskaren Matthew Baggot:
Citat:
I trained in an MDMA neurotoxicity lab (Lewis Seiden’s) and then went on to do human studies (giving MDMA to volunteers to understand its emotional effects). I think MDMA may well be neurotoxic at the higher end of recreational doses. I wouldn’t personally take/give more than 1.5-1.7 mg/kg and would never take/give a booster dose, unless there was strong reason to think the person would have some clear benefit (as in MDMA-assisted psychotherapy) to offset the added risks.
Citat:
In studies such as this [1], we sometimes see bigger effects on heart rate than I would want and people frequently say they feel close to maximal effects. As a result, I tend to think 1.5 mg/kg is high enough and I would worry that 120 mg is too high for many smaller people.

[1] http://europepmc.org/articles/pmc4161650
Dessa citat avhandlar ej just neurotoxiciteten och stärker således ej mitt påstående, men kan ändå tjäna som goda argument för att hålla doserna på lägre nivåer än vad som förespråkas av somliga skribenter.

Mitt råd kvarstår - vill man uppleva den trippiga effekt som infinner sig vid överdoser av MDMA, så gör man bättre i att istället ta en rimlig bruksdos MDMA och komplettera denna med lämplig psykedelisk tryptamin.
Citera
2018-06-02, 18:58
Medlem
Pandarns avatar
Fråga ang tjack tillsammans med ecstasy. Har planerat att poppa ikväll tillsammans med min pojkvän.

Jag själv har tagit e troligtvis runt 30-ish gånger de senaste 5 åren så har rätt bra vana där, var nu 6 månader sen sist. Jag brukar även tjack dagligen så har hög tolerans där. Mitt problem är att jag ofta blir rätt trött och har noll energi på e, vilket jag gärna vill ha. Tänkte då ta lite tjack tillsammans (jag vet att det inte är att rekommendera så dessa kommentarer undanbedes), notera att jag pratar små doser, går oftast på ca 0,05-0,1 g om dagen. Sist jag tog idag var en lina för ungefär 4 h sen.

Min fråga är om det är bäst att ta en lina samtidigt som jag droppar, eller om det är bäst att dra när jag börjar känna av knappen? Eventuellt om det är bättre att bomba istället för att snorta tjacket.

Snabba svar uppskattas
Citera
2018-06-02, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Fråga ang tjack tillsammans med ecstasy. Har planerat att poppa ikväll tillsammans med min pojkvän.

Jag själv har tagit e troligtvis runt 30-ish gånger de senaste 5 åren så har rätt bra vana där, var nu 6 månader sen sist. Jag brukar även tjack dagligen så har hög tolerans där. Mitt problem är att jag ofta blir rätt trött och har noll energi på e, vilket jag gärna vill ha. Tänkte då ta lite tjack tillsammans (jag vet att det inte är att rekommendera så dessa kommentarer undanbedes), notera att jag pratar små doser, går oftast på ca 0,05-0,1 g om dagen. Sist jag tog idag var en lina för ungefär 4 h sen.

Min fråga är om det är bäst att ta en lina samtidigt som jag droppar, eller om det är bäst att dra när jag börjar känna av knappen? Eventuellt om det är bättre att bomba istället för att snorta tjacket.

Snabba svar uppskattas
Är ditt dagliga amfetaminintag 0.05 - 0.1 gram om dagen? Är det lagligt förskrivet?

Ska säga att jag inte har mer kunskap om MDMA, än vad som är allmänt accepterat som sanning. Min intuition säger däremot att du redan undermedvetet har bestämt dig för att kombinera substanserna - detta antagande gör jag inte i illvilja mot dig, tvärtom. Sedan tror jag inte många svar kommer framträda i tråden, då det är lördag.

När ecstasy kommer i form av piller så är det generella sanningen att det utöver MDMA innehåller tjack och bindemedel - jag kan dock inte intyga sanningen i detta. Detta ger en fingervisning om att det inte bör vara några större problem, även om det inte är nyttigt.

Serotonergt syndrom brukar vara det som varnas för när det kommer till MDMA i kombination med andra droger.

Ta det försiktigt hur du än gör - rekommenderar att du gör lite research, även om det bara skrapar ytan.
Senast redigerad av SvettigMumin 2018-06-02 kl. 19:33.
Citera
2018-06-02, 19:40
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Är ditt dagliga amfetaminintag 0.05 - 0.1 gram om dagen? Är det lagligt förskrivet?

Ska säga att jag inte har mer kunskap om MDMA, än vad som är allmänt accepterat som sanning. Min intuition säger däremot att du redan undermedvetet har bestämt dig för att kombinera substanserna - detta antagande gör jag inte i illvilja mot dig, tvärtom. Sedan tror jag inte många svar kommer framträda i tråden, då det är lördag.

När ecstasy kommer i form av piller så är det generella sanningen att det utöver MDMA innehåller tjack och bindemedel - jag kan dock inte intyga sanningen i detta. Detta ger en fingervisning om att det inte bör vara några större problem, även om det inte är nyttigt.

Serotonergt syndrom brukar vara det som varnas för när det kommer till MDMA i kombination med andra droger.

Ta det försiktigt hur du än gör - rekommenderar att du gör lite research, även om det bara skrapar ytan.

Nej, det är inte receptbelagt, köper tjacket svart.

Är väl medveten im serotonergt syndrom därför jag endast vill ta liten dos för att få lite energi. Tyvärr upplever jag att marknaden på ecstasy ändrats en del och MÅNGA gör knappar utan tjack, det ska bara vara mdma och rent och fint, ingen stress eller smutsigt tjackbeteende. Jag håller inte med och vill gärna ha tjack i mina knappar, ofta därför jag vill blanda.

Undrade mest när i samband med knappen det är optimalt att ta tjacket om man nu ska det. Samt ifall det ger bättre eller sämre effekt i kombination med e ifall det intas oralt eller nasalt.

Skillnaden på oralt och nasalt vanligtvis har jag koll på, syftar nu endast på kombinationen med e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in