Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-02, 14:37
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastorn90
Hej,

Har läst en massa olika om doseringar för MDMA, vissa säger 2mg/kg, vissa säger 80mg, andra säger 300mg.

Vad krävs för en människa som bara intagit Ecstacy 1 gång, då var det ganska kassa piller.

(Jag förstår att allt är individuellt, men jag vill ha en bild utav vad jag kan förvänta mig)

Mitt umgänge kör alltid 200mb bomber, då kickar det hårt men riktigt jävla skönt. Antar att det har med kroppsbyggnad osv att göra också, så blir väl olika från person till person.

Har du bara tagit det en gång innan så skulle jag föredra att du tar max 150mg. Det är bara att fylla på om det blir för lite
Citera
2013-02-02, 19:29
Medlem
Hej!

är det ingen som har info ang antidepressiv och E?
Citera
2013-02-02, 19:43
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalium
Hej!

Sertralin har halveringstid på upp till 90h. Jag hade väntat 1-2 veckor minst innan jag hade känt mig säker i att knapra E.

Men vet inte om det går att resonera så enkelt, någon annan med erfarenhet kanske vet?
Senast redigerad av Pipharen 2013-02-02 kl. 19:45.
Citera
2013-02-05, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalium
Hej!

Ja tar du anti så förvänta dig inget rus om du sväljer knappar inom 4-5 dagar minst om du inte kört över 6mån på anti då kan du räkna med betydligt längre tid, alternativet är att du 3gånger dubblar dosen för att få ut samma effekt som på 2.

mvh
Citera
2013-02-06, 00:02
Medlem
En kompis testade MDMA för första gången och kombinerade det med rikligt med alkohol och cannabis. Hans beskrivning på ruset var uteslutande negativt. Bör man undvika alkohol och cannabis när man testar MDMA? Även separat?
Citera
2013-02-06, 14:43
Medlem
Ja, då tänkte jag höra med er angående en kväll för en vecka sedan som slutade i kalabalik. Det var jag och fyra kompisar som tryckte i oss cirkus tre E var, dessa var uppmätta från 200-218mg MDMA i varje tablett. Vi är väldigt vana vid både E, gräs och diverse andra droger. Ruset slog på bra och det var inga problem tills E-ruset sakta med säkert började lägga sig. Självklart blir man genast deppig och vill ha något substitut eller lugnande.

Vi bestämde oss för att röka en holk, sagt och gjort delade vi fem man på en fet och det tog kanske 10min innan jag kände mig riktigt jävla borta. Det slog alla svamptrippar, LSD-trippar... Ja allt som har dragits och svalts under åren. Nu till det obehagliga, vi alla fick precis samma "rus," närminnet försvann totalt. Det var totalt omöjligt att föra en konversation då det tog maximalt 10 sekunder innan man glömt av vad man pratade om. Och detta gällde för allihopa, feta synvillor tillkom men störde oss inte så mycket då vi är vana. Men just närminnet störde sig vi alla på, det var alltså totalt borta, fanns ingen chans i vägen att hitta tillbaka till det vi pratade om och problemet är att detta höll i sig i kanske två timmar. Det gick inte ens att slutföra en mening man påbörjat.

Då jag försökt att söka på både svenska och engelska angående denna cocktail men ej fått upp någon som upplevt likadant så väljer jag att ställa frågan här, har ni upplevt något liknande?
Citera
2013-02-06, 14:52
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangolibre
Ja, då tänkte jag höra med er angående en kväll för en vecka sedan som slutade i kalabalik. Det var jag och fyra kompisar som tryckte i oss cirkus tre E var, dessa var uppmätta från 200-218mg MDMA i varje tablett. Vi är väldigt vana vid både E, gräs och diverse andra droger. Ruset slog på bra och det var inga problem tills E-ruset sakta med säkert började lägga sig. Självklart blir man genast deppig och vill ha något substitut eller lugnande.

Vi bestämde oss för att röka en holk, sagt och gjort delade vi fem man på en fet och det tog kanske 10min innan jag kände mig riktigt jävla borta. Det slog alla svamptrippar, LSD-trippar... Ja allt som har dragits och svalts under åren. Nu till det obehagliga, vi alla fick precis samma "rus," närminnet försvann totalt. Det var totalt omöjligt att föra en konversation då det tog maximalt 10 sekunder innan man glömt av vad man pratade om. Och detta gällde för allihopa, feta synvillor tillkom men störde oss inte så mycket då vi är vana. Men just närminnet störde sig vi alla på, det var alltså totalt borta, fanns ingen chans i vägen att hitta tillbaka till det vi pratade om och problemet är att detta höll i sig i kanske två timmar. Det gick inte ens att slutföra en mening man påbörjat.

Då jag försökt att söka på både svenska och engelska angående denna cocktail men ej fått upp någon som upplevt likadant så väljer jag att ställa frågan här, har ni upplevt något liknande?

Japp, händer varje gång jag blandar MDMA och cb. Det är även just därför jag avstår den kombon!
Citera
2013-02-06, 14:55
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Japp, händer varje gång jag blandar MDMA och cb. Det är även just därför jag avstår den kombon!

Samma sak här, gärna mot slutet som ni sa när man börjar komma ner från peaken och röker cb då.
Citera
2013-02-06, 15:00
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:

Haha, hände oss för ett tag sen också. Vi drog en lina på kanske, max 120mg när den andra bomben höll på att gå ut. De andra två somnade ett tag senare men jag och en annan polare satt kvar och snackade/dansade lite till. Efter ett tag hände det som du precis skrev. Vi snackade om saker och när vi avslutat ämnet utbrister båda "vad snackade vi om precis? :S". Tyckte det blev för nojjigt till slut, så gick och la mig.

Samma sak hände mig på 5apb, då blandade jag dock inte det. Ruset var så bara. Då var det kul eftersom jag förstod att det var drogen. men första gången trodde jag att jag skulle vara så dum föralltid..
Citera
2013-02-06, 15:40
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:

Haha jag och en polare gjorde samma misstag, hade ingen aning om att det skulle bli så trippigt som det blev. Dock så blev det inte trippigt på ett skönt sett med fraktaler, hallisar och sköna mindfucks utan det var enbart kaosartade mindfucks där jag inte förstod nånting under ca 2-3h. Sen som du säger vi kunde inte konversera överhuvudtaget för man kunde inte ta in orden.

Aldrig mer röka efter MDMA
Citera
2013-02-06, 22:59
Medlem
Jaha! Det kanske inte var så ovanligt då. Det positiva är att man slocknar bra och sover djupt samt ostört, men man kanske skulle nöja sig med ett bloss nästa gång. Helt klart en intressant upplevelse i vilket fall. Kom också på att mina vänners ansikten ändrades, hela deras personlighet förändrades och det kändes ibland som att jag egentligen inte kände dem.
Citera
2013-02-07, 03:31
Medlem
Funkar det bra att kombinera MDMA med weed? Vad säger expertisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in