2018-05-30, 17:57
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Kan det möjligtvis va så att du snorta för hårt så det åkte ner i svaliget för då har du förklaringen.

Alltså det hade ju varit jävligt pinsamt med tanke på min erfarenhet med att dra saker i näsan Så självklart finns chansen, men jag är väl medveten om att man ska andas in lugnt och jag brukar känna direkt annars när man drar ned i svalget istället för näsan. Kan det vara för att det är subuxone och inte subutex? Försökte läsa blanda alla diskussioner om hur stor deal nalaxonet var, men ifrån vad jag läste så sa alla att det typ inte spelade så stor roll så länge man inte kör IV.

Också, jag brukar köra jävligt försiktigt så big no no att blanda benso med opiater, men hur speciellt är det på sub? Har valium hemma, är det skitfarligt att blanda med? Är det ens värt att blanda med?
Citera
2018-05-30, 18:17
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllmäntOupptäck
Alltså det hade ju varit jävligt pinsamt med tanke på min erfarenhet med att dra saker i näsan Så självklart finns chansen, men jag är väl medveten om att man ska andas in lugnt och jag brukar känna direkt annars när man drar ned i svalget istället för näsan. Kan det vara för att det är subuxone och inte subutex? Försökte läsa blanda alla diskussioner om hur stor deal nalaxonet var, men ifrån vad jag läste så sa alla att det typ inte spelade så stor roll så länge man inte kör IV.

Också, jag brukar köra jävligt försiktigt så big no no att blanda benso med opiater, men hur speciellt är det på sub? Har valium hemma, är det skitfarligt att blanda med? Är det ens värt att blanda med?
Har aldrig testat just subuxone och som jag skrev några rader om för 3 inlägg sen så finns inte subutex kvar då det va ett märke. Dom jag köper heter Buprenorfin sandoz. Är det subuxone du har?

Testa att ta sammanlagt 2mg
Citera
2018-05-30, 18:21
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Har aldrig testat just subuxone och som jag skrev några rader om för 3 inlägg sen så finns inte subutex kvar då det va ett märke. Dom jag köper heter Buprenorfin sandoz. Är det subuxone du har?

Testa att ta sammanlagt 2mg

Hej! Tack för ditt svar, det är två olika tabletter helt och hållet. De som jag tagit heter subuxone och står typ på spanska på dem, var sexkantiga och smaka apelsin typ. Eller brustabletthållet. Vet du angående valium? tror jag börjar känna nu....

Men ingen som vet vad den vanliga tiden för det att slå till / peaka är? Och som också vet om det är nice att köra med stesolid?
Citera
2018-05-30, 18:27
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Hej! Tack för ditt svar, det är två olika tabletter helt och hållet. De som jag tagit heter subuxone och står typ på spanska på dem, var sexkantiga och smaka apelsin typ. Eller brustabletthållet. Vet du angående valium? tror jag börjar känna nu....

Men ingen som vet vad den vanliga tiden för det att slå till / peaka är? Och som också vet om det är nice att köra med stesolid?
Jag intar "sub" IV och det tar väll en 3 minuter innan värmen kommer i bröstet. Nasalt tar väll inte så lång tid. 10minuter kanske?

Ja det är väldigt skönt ( dock bara blandat med xanor och ksalol) Men ta inte för mycket stesolid bara. Utan 10-20mg
Citera
2018-05-30, 18:31
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Jag intar "sub" IV och det tar väll en 3 minuter innan värmen kommer i bröstet. Nasalt tar väll inte så lång tid. 10minuter kanske?

Ja det är väldigt skönt ( dock bara blandat med xanor och ksalol) Men ta inte för mycket stesolid bara. Utan 10-20mg

Tack för svar! Fan konstigt, tagit typ 2mg och känner mig ändå inte så fuckad alltså. 30mg oxy + 100mg tram känns mer än 2 mg subuxone, känns konstigt... Och fan angående stesolid, jag blir alltid så jävla nojjig så jag skippar nog blandningen. Lite trist, men tänker ändå att om man är villig att käka sub på en onsdag så är man inte tråkig bara för att man inte blandar med valium Hahaha.

Så okej 10 minuter, någon mer som kan intyga det? För det jag vill veta är ju typ om jag kan fortsätta ta tills jag känner mig god, och då behöver man veta tiden det ska ta. Vill inte ta för mycket för att det liksom tar en timme att kicka.... Men 30 min sen nu jag fyllde på med 0.5mg och känner ju självklart av det, men är långt ifrån att nodda. Ska gå och köpa glass nu, har hört att piggelin är en bra booster!
Citera
2018-05-30, 21:56
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Tjena! Är detta subuxone eller subutex? Någon som kan identifiera bara av att se det där?

https://imgur.com/a/Fgt2PND
Nej, Suboxone 8 mg är typ formad som en insexnyckel typ, eller som stjärna ungefär.
Du har fått tag i en "båt" som inte innehåller Naloxon, och tkr helt ärligt talat att Buprenorfin utan Naloxon inblandat slår fan så mycket hårdare. Ganska så säker på att jag kom över samma typ av Sub som dig för någon månad sen, nu kryllar det av Suboxone men får fan inte den där kicken riktigt längre som man får på båten du sitter på, så då känns det ju si så där att pröjsa 3 st Suboxone vilket jag får för 100 kr styck och som inte riktigt fäster liksom, och så räcker det drygt två dagar för oss två (Delar med flickvännen också ).. Förr på den gamla goda tiden kunde man hålla en Sub i flera dagar minns jag.. Nu när man misshandlat opioid-receptorerna så känns det ibland som om att toleransen stannar där permanent trots uppehåll på 3-4 veckor.. Det är ju inte så länge men ändå, lite borde den ju sjunka på den tiden.

Någon som känner igen sig? Och visst klår Subutex/Buprenorfin 8mg Suboxone 8mg/Naloxon 2mg, rätt så hårt?? Jag kan väl inte vara ensam om det
Senast redigerad av Fluson 2018-05-30 kl. 22:08.
Citera
2018-05-30, 22:38
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Nej, Suboxone 8 mg är typ formad som en insexnyckel typ, eller som stjärna ungefär.
Du har fått tag i en "båt" som inte innehåller Naloxon, och tkr helt ärligt talat att Buprenorfin utan Naloxon inblandat slår fan så mycket hårdare. Ganska så säker på att jag kom över samma typ av Sub som dig för någon månad sen, nu kryllar det av Suboxone men får fan inte den där kicken riktigt längre som man får på båten du sitter på, så då känns det ju si så där att pröjsa 3 st Suboxone vilket jag får för 100 kr styck och som inte riktigt fäster liksom, och så räcker det drygt två dagar för oss två (Delar med flickvännen också ).. Förr på den gamla goda tiden kunde man hålla en Sub i flera dagar minns jag.. Nu när man misshandlat opioid-receptorerna så känns det ibland som om att toleransen stannar där permanent trots uppehåll på 3-4 veckor.. Det är ju inte så länge men ändå, lite borde den ju sjunka på den tiden.

Någon som känner igen sig? Och visst klår Subutex/Buprenorfin 8mg Suboxone 8mg/Naloxon 2mg, rätt så hårt?? Jag kan väl inte vara ensam om det

Tack för förklarningen Alltså jag trodde jag skulle bli fucked på typ 1mg subuxone som alla säger, att starta där osv. Jag tog lite under 4 mg, och tog tom. 200mg tramadol och 10mg stesolid för att göra kvällen lite roligare. Och som du ser har jag inga problem att skriva, är inte ens lite skev. Första gången jag fick tag i subutex tror jag att jag drog en lina på lite över 1 mg och var fan helt lost. Kunde knappt gå eller se, spydde osv. Är Suboxone så mycket värre? Jag läste ju på massor och allas olika tankar om effekten av Naloxon, men helt ärligt trodde jag som högst att jag skulle behöva lite mer bara. Men lite under 4 mg av den Suboxone jag hade kändes som att äta 200mg tramadol typ.....

Blandar aldrig någorlunda höga doser opiater med benso, men tog 10 mg stesolid för att jag var så säker på att jag inte skulle få någon effekt. Kan väl inte vara så att det tar 6 fucking timmar för det att kicka in för jag drog det världens konstigaste sättet nasalt och nu ligger det och tickar som en bomb i näsväggen? hahahaha
Citera
2018-05-30, 23:55
Medlem
raven101s avatar
Ska pröva sub för första gången nästa vecka. Boostar benzo mycket? Har ca 7,5mg nitrazolam hemma. Någon som provat just denna combo?
Citera
2018-05-31, 00:20
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Tack för förklarningen Alltså jag trodde jag skulle bli fucked på typ 1mg subuxone som alla säger, att starta där osv. Jag tog lite under 4 mg, och tog tom. 200mg tramadol och 10mg stesolid för att göra kvällen lite roligare. Och som du ser har jag inga problem att skriva, är inte ens lite skev. Första gången jag fick tag i subutex tror jag att jag drog en lina på lite över 1 mg och var fan helt lost. Kunde knappt gå eller se, spydde osv. Är Suboxone så mycket värre? Jag läste ju på massor och allas olika tankar om effekten av Naloxon, men helt ärligt trodde jag som högst att jag skulle behöva lite mer bara. Men lite under 4 mg av den Suboxone jag hade kändes som att äta 200mg tramadol typ.....

Blandar aldrig någorlunda höga doser opiater med benso, men tog 10 mg stesolid för att jag var så säker på att jag inte skulle få någon effekt. Kan väl inte vara så att det tar 6 fucking timmar för det att kicka in för jag drog det världens konstigaste sättet nasalt och nu ligger det och tickar som en bomb i näsväggen? hahahaha
Nej fan, det måste ju vara något med att de Naloxon som finns i Suboxonen reducerar ruseffekten på något sätt. Någon som kan förklara lite mera detaljerat vad Naloxon exakt har för funktion i Suboxone tabletterna?
Citera
2018-05-31, 04:03
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Nej fan, det måste ju vara något med att de Naloxon som finns i Suboxonen reducerar ruseffekten på något sätt. Någon som kan förklara lite mera detaljerat vad Naloxon exakt har för funktion i Suboxone tabletterna?

Det läggs till för att substansen inte ska missbrukas lika lätt IV. Försöker du IV:a suboxone så kommer du enbart få en AT som inte går att bota med hjälp utav mer opiater. Blir väl nästan lite som opiaternas antabus. Men folk tycks ju göra även det, ändå få effekt och inte få en akut AT. Så det är väl mer av en risk än en tilläggande faktor i medicinen.
Senast redigerad av raven101 2018-05-31 kl. 04:12.
Citera
2018-05-31, 05:22
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Tack! Såhär ser andra sidan ut men känns som att vi löst mysteriet, ändrar väl inget?

https://imgur.com/a/8tRTPAl

Annan fråga, hur lång tid tar subuxone att kicka in nasalt? Har inte tagit på typ 7 år och kommer ihåg att jag spydde en hel dag för jag blev för hetsig och tog för mycket förra gången, men väntar verkligen länge nu och känner inget. Drog en lina för 2h sen och känner liksom smått, typ som om jag hade tagit 10mg oxy (Behöver runt 30 mg), och tog en lina som var kanske hälften så stor som den första för 25 min sen. Har tagit 80 mg oxy över de senaste 3 dagarna och typ 1 gram tram över den senaste veckan, så kanske det som spöar med tolerans eller så. Är normalstor ca 80kg 182cm, så tänkte att 1 mg nasalt borde göra susen. Tog jag för lite? Känner mig lite huvudslö bara, men typ som om jag är på tröskeln att känna något bara, och känner inget.

Skulle estimera att jag tog 0.8-1mg (siktade på 1mg) första gången och sen typ 0.3-0.4 andra gången. Kan jag dra i mig typ 0.4mg till utan att vara rädd att spy hela natten? För fan det ska väl inte ta så lång tid att kicka...

Det tar ganska lång tid för Suboxone att kicka in. Efter 30-40 minuter börjar det kännas (motsvarande 20 minuter för Subutex) och det har sannolikt med Naloxonet att göra.
1-2 mg borde räcka för dig, annars är det bara att fylla på
I regel så får man inte mer välmående om man överstiger 2 mg Buprenorfin. Alla doser över 2 mg resulterar oftast i ett mkt tyngre och tröttare rus än om man skulle ta låg dos, 0,5 mg - 2 mg.
Det tror jag att många här inne kan skriva under på.
Citera
2018-05-31, 09:32
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Det läggs till för att substansen inte ska missbrukas lika lätt IV. Försöker du IV:a suboxone så kommer du enbart få en AT som inte går att bota med hjälp utav mer opiater. Blir väl nästan lite som opiaternas antabus. Men folk tycks ju göra även det, ändå få effekt och inte få en akut AT. Så det är väl mer av en risk än en tilläggande faktor i medicinen.
Okej jag får tacka för svaret! Som jag misstänkte lite, för att motverka IV missbruk. Men någon sa även att naloxonet har förmågan att slå ut andra opioider/opiater i kroppen om man nu skulle ha det i systemet och sen ta Naloxon liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in