2020-05-03, 08:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Citat från wikipedia; buprenorfin används som läkemedel i läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende[2] och som analgetikum under varunamnet Temgesic. Temgesic används vid postoperativ smärta under högst 6–7 dagar. Temgesic finns som injektionsvätska och resoriblett........Så det kan mycket väl vara från operationen men tycker fortfarande det är konstigt då det ej står på persiska som hans andra mediciner gör(både persiska & eng)

Temgesic fick åtminstone min pappa efter han stelopererade sin rygg för ca 15 år sedan..🤔
Citera
2020-05-04, 19:53
Medlem
Ser ut att bli en höjning till 18mg samt börja med adhd medicin. Så min fråga är: Hur stabilt är det att blanda subb med elvanse ? Är mående bra? Det enda jag har att jämföra med är subb + amfetamin back in da days. Men jag är absolut inte ute efter att få ett rus. Nån med både subb och adhd medicin som kan dela med sig?
Citera
2020-05-05, 12:19
Medlem
st33rs avatar
Nån som har nån visuell clue på 1 mg och kan jämföra med en tändsticka eller nåt .

Har en halv tablett 6 mg tror jag men det är mindre än en halv. 0,5 mg var för mycket sist . Men nu har jag förberett mig med postafen. Ska försöka med 1/3 av 1 mg.
Citera
2020-05-05, 15:26
Medlem
Tar aldrig sub vanligtvis men blev bjuden på en lina på max 1/8 sub klockan 13:15.

Vet att man ska vänta 72 timmar innan intag av opiater men gäller det verkligen vid såna här pyttedoser också?

Kommer behöva ta mina Oxy snart, allra senast imorgonbitti. Uteblir verkligen effekten helt även pga denna tabbe?

Om den reduceras, hur mycket i så fall?

Tog även ca 150mg Concerta vid kl 09:00 om det spelar in? (Snabbar på metabolismen eller nåt?)

Finns det annars nåt jag kan göra för att få ur Suben? Vet inte vad det skulle vara men börjar få lite smått panik då detta inte kommer vara tillräckligt i 70 timmar framöver.

Snabbt svar UPPSKATTAS. 😓
Senast redigerad av Befelhafvarn 2020-05-05 kl. 16:23.
Citera
2020-05-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Nån som har nån visuell clue på 1 mg och kan jämföra med en tändsticka eller nåt .

Har en halv tablett 6 mg tror jag men det är mindre än en halv. 0,5 mg var för mycket sist . Men nu har jag förberett mig med postafen. Ska försöka med 1/3 av 1 mg.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/1mg.jpg

Ett mg socker enligt Wiki.
Senast redigerad av Befelhafvarn 2020-05-05 kl. 15:40.
Citera
2020-05-05, 15:38
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/1mg.jpg

Det där är inte 1 mg
Citera
2020-05-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det där är inte 1 mg

Den föregående bilden innan redigering var helt inkorrekt, ja. Om det var den ni syftar på.

Men den ni citerat tycker jag stämmer överrens med mina egna vägningar på ett mg.

Eller vad anser ni?
Senast redigerad av Befelhafvarn 2020-05-05 kl. 15:59.
Citera
2020-05-05, 22:36
Medlem
Om man rökt 0.5 gram potent heroin på en vecka, vilken dos buprenorfin är då lämplig att ta som första dos? En hel B8? En halv? Räcker det att vänta 16 timmar eller är det 18 som gäller?
Citera
2020-05-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Om man rökt 0.5 gram potent heroin på en vecka, vilken dos buprenorfin är då lämplig att ta som första dos? En hel B8? En halv? Räcker det att vänta 16 timmar eller är det 18 som gäller?
Ja kör på bara, jag brukar ta 1 hel efter ett race på det gyllene H efter en natts sömn osv
Citera
2020-05-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuppis
Ja kör på bara, jag brukar ta 1 hel efter ett race på det gyllene H efter en natts sömn osv

Haha, ok. Jag väntade ca 12 timmar och tog sedan ca 3-3.5 mg. Gjorde mig frisk och lite välmående. Har inget annat i mig nu. Är det alltså lugnt att dra i sig några mg till utan att vara orolig för andningsdepression? Ges så dubbla budskap. Vissa säger att det inte går att överdosera sub utan att blanda med ex. alkohol eller benso medan andra uppgifter gör gällande att det går att överdosera med bara sub. Lustigt hur en veckas rökning av ett halvgram horse kan gör att du i princip bara blir frisk av en halv B8a men om jag hade tagit samma dos utan att använt heroin i en vecka hade jag mått riktigt kasst....

Men som du säger någon risk för andningsdepp hade det nog inte varit ändå utan största risken att du somnar på ryggen och spyr och kvävs på så vis. Jag var dum nog och blandade ikto, diazepam med ca 1 mg sub. Det kändes som det var ganska nära att det gick illa. Glömde bort hur mycket jag hade tagit samt hur lång halveringstid det är på dessa bensos, vilket det även är på sub. Det som är lurigt.
Citera
2020-05-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuppis

Har du någon uppfattning om när och hur mycket jag skall ta nästa gång för att fasa ut absen från horset. Kan förmodligen räcka med att ta samma dos imorgon på morgonen eller vad tror du? Man hinner inte bli så beroende på en veckas rökning om man inte går upp i dos.
Citera
2020-05-06, 22:35
Avstängd
Någon som fått bra effekt av Norspan plåster? Jag var uppe i 80mkr/timme och kände fan ingenting. Har massvis av plåster kvar vi bytte till Fentanyl 50ugh som ska motsvara det enorm skillnad. Nu bytte vi tillbaka till Oxycontin för fick biverkvningar av Fentanyl plåster och det gör också enorm skillnad. Känner inget på Norspan plåster.
Och då anvbänder jag det som man ska inte riva av och tugga eller vad folk gör. Har kanske 40-60st 40mkr/timme plåster kvar. Har dem lite som backup kanske men vette fan asså. Fick ett EP anfall när jag stod på dem det var största anledningen vi tog bort dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in