Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 17:44
  #14161
Medlem
Funkar det å röka i crackepibe? Typ glödlampa.
Citera
2017-05-15, 18:45
  #14162
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Hej, har främst använt mig av tramadol vilket jag ÄLSKAR! Mår så bra, starkt välmående och total avslappning. 250-300mg då jag tar Max en gång i veckan. Men har nu testat sub två gånger, 1mg.

Noddar inte riktigt lika mycket, men framförallt mindre eufori. Mår ju bra, men inte som på tram. Någon som känner igen sig?

Vill verkligen att detta ska funka, då jag inte vill riskera kramp på tram...
Mvh

Tram har ju även en serotonerg effekt och det är väl den du saknar antar jag.
Risken för kramp vid de doserna du använder är liten så jag hade inte nojat över det så mycket.
Citera
2017-05-15, 18:46
  #14163
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eikd
Funkar det å röka i crackepibe? Typ glödlampa.

Nej.
Citera
2017-05-17, 00:05
  #14164
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
2 mg subutex = 2 mg temgesic
Det är frågan?
Är det same same fast olika namn och att sub inte finns i lika låga doser som temgesictabletter finns?
Citera
2017-05-17, 01:20
  #14165
Medlem
Indos avatar
Nån mer som tycker TEMGESIC slår bättre än vanliga subbarna, ? 😊
Citera
2017-05-17, 12:59
  #14166
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Nån mer som tycker TEMGESIC slår bättre än vanliga subbarna, ? 😊

Ingen aning hör du du men det kanske indirekt besvarar min fråga inlägget ovan ditt. Det ska alltså vara exakt samma verkan från Temgesic och subbar?
Citera
2017-05-18, 09:44
  #14167
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Nån mer som tycker TEMGESIC slår bättre än vanliga subbarna, ? 😊
Jag själv känner ingen skillnad.
Vet flera som påstår de behöver mindre av temgesic för att nodda än om de tar subutex men jag tror personligen att det är inbillning då än 0,4a temgesic innehåller lika mycket buprenorfin som en 0,4a sub.
Citera
2017-05-20, 11:52
  #14168
Medlem
Hej!

Jag har ställt den här frågan i tråden för oss som går LARO (sub-programmet på ren svenska) men inte fått något svar alls. Därför tänker jag att jag ställer den här och hoppas på svar.

Jag har en sköldkörtelsjukdom som heter hypotyreos, det vill säga en underfunktion i sköldkörteln. Jag medicineras med levaxin. Sjukdomen påverkar mig på en rad olika sätt men min fråga gäller min andra medicin, nämligen suboxonen.

Jag har läst på fass under varningar och försiktighet att sköldkörtelsjukdomar och suboxone ska diskuteras med läkaren.

Min läkare har inte nämnt något om det.

Jag kan väl inte påstå att jag inte mår okej av suboxonen men jag kan bland annat känna mig lite kallsvettig och ganska trött vid ganska måttlig fysisk ansträngning. Jag kan också få konstiga obehagskänslor i kroppen ganska ofta. Samt frysa/rysa, nästan som av abstinens. Detta gjorde jag aldrig av buprenorfine eller subutex.
Jag vet inte om jag får för mig detta och jag får eventuellt byta till buprenorfine om jag vill, men finns det någon som vet något om suboxone och sköldkörteln?

Just det, jag ska tillägga att jag inte hittat något om sköldkörteln och buprenorfin actavis tillexempel.

Jag har svårt att erkänna att jag "mår dåligt" för min sköterska/läkare. Jag är lite tacksam för att programmet räddat mitt liv och vill vara "duktig"... men bör jag prata med dem om detta? Kan det ha med suboxonen (naloxonet) att göra?

Help please!
Citera
2017-05-25, 10:43
  #14169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Nej.
Jo?
Har sett rapporter om att det kickar. Allt kan rökas, är det inte så? Jag ska testa inhalation av buprenorfinångor
Citera
2017-05-27, 00:36
  #14170
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Edit: Jag går på bup dagligen men i betydligt lägre doser då jag tar det mot värk i första hand, brukar vänta 20-24h om jag ska ta oxy eller liknande. Men då brukar det krävas mer oxy än vad jag hade behövt om jag varit "clean" innan.
Är du säker? Jag kan ta både sub och oxy samtidigt utan att det krockar.... När jag vart knivhuggen så hade jag tagit 4 mg sub innan sen när jag kom in på sjukhuset fråga läkarna om jag tagit droger och då sa jag sub och då sa han att jag skulle få Oxycontin för det fungerade tydligen tillsammans med sub 😊

Mvh indo

Edit: mitt inlägg kan tyckas lite rörigt, jag håller med är bra onykter för tillfället !
Citera
2017-05-27, 23:46
  #14171
Medlem
justonefix124s avatar
Jag har en liten AT att vänta. Har trappat ner och tänkte fortsätta utsättningen med loperamid. Jag har kört temgesic.
Måste jag vänta på att buppen går ur kroppen innan jag tar någon loperamid?
Har googlat men alla som skriver om buprenorphine+lopersmide skriver uteslutande om suboxone (enda som ges i USA?).
Citera
2017-05-29, 10:50
  #14172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Jag har en liten AT att vänta. Har trappat ner och tänkte fortsätta utsättningen med loperamid. Jag har kört temgesic.
Måste jag vänta på att buppen går ur kroppen innan jag tar någon loperamid?
Har googlat men alla som skriver om buprenorphine+lopersmide skriver uteslutande om suboxone (enda som ges i USA?).
Det är bara å gasa på med loperamid
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback