2018-05-09, 00:26
Medlem
AnaFoxs avatar
Jaa kamrater nu så är sommarn här och "båtlivet" känns ännu trevligare. Men va försiktiga o ha respekt för havet 😎😂 mvh seglarn
Citera
2018-05-09, 09:08
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaFox
Jaa kamrater nu så är sommarn här och "båtlivet" känns ännu trevligare. Men va försiktiga o ha respekt för havet 😎😂 mvh seglarn

Jag tycker att det är trevligare med en iskajak Jag tycker inte alls som du... tycker att det är en vinterdrog
Citera
2018-05-21, 21:06
Medlem
snusaren92s avatar
Vad är bäst snorta eller lägga under tungan när det gäller esparon, akut svar behövs då jag fick på en avgiftning fick en 2a den var knepig att snorta men körde hälften i snoken hälften i mun i ovetskap.
Ska få en till i morgon så! Snälla citera mig snarast då jag får den på morgon? Mvh 2meter
Citera
2018-05-26, 09:29
Medlem
Tja, har en liten fråga. Har tagit 4 mig sub utspritt över 6 dagar lördag till torsdag och idag tänkte jag supa till det ordentligt o eventuellt äta några Lyrica och då till frågan kan detta ställa till det för mig med tanke på buprenorfins långa halveringstid? Vill tillägga att jag använt mig av tram(1000 - 1500mg/dag) och oxy under större delen mellan 2017-08 - fram till nu och tände av och hade ett uppehåll innan jag köpte mig en sub8 så lite tolerans har jag även fast den sjunkit mycket från tiden jag åt tram. Det bör väll vara i princip riskfritt med tanke på att det var två dygn sedan jag tog sista suben?
Citera
2018-05-26, 14:00
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Tja, har en liten fråga. Har tagit 4 mig sub utspritt över 6 dagar lördag till torsdag och idag tänkte jag supa till det ordentligt o eventuellt äta några Lyrica och då till frågan kan detta ställa till det för mig med tanke på buprenorfins långa halveringstid? Vill tillägga att jag använt mig av tram(1000 - 1500mg/dag) och oxy under större delen mellan 2017-08 - fram till nu och tände av och hade ett uppehåll innan jag köpte mig en sub8 så lite tolerans har jag även fast den sjunkit mycket från tiden jag åt tram. Det bör väll vara i princip riskfritt med tanke på att det var två dygn sedan jag tog sista suben?
Gällande subutexen och alkoholen är det mer eller mindre helt lugnt enligt min erfarenhet. Stora mängder lyrica och alkohol gör mig lite tveksam dock. Vågar inte uttala mig med säkerhet, men har du koll på lyrica och alkohol sen innan så är det nog lugnt.
Citera
2018-05-26, 17:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Vad är bäst snorta eller lägga under tungan när det gäller esparon, akut svar behövs då jag fick på en avgiftning fick en 2a den var knepig att snorta men körde hälften i snoken hälften i mun i ovetskap.
Ska få en till i morgon så! Snälla citera mig snarast då jag får den på morgon? Mvh 2meter

Att snorta eller ta sublingualt ger i stort sett samma effekt, Den stora skillnaden är att du känner av det fortare om du snortar, och att det krävs lite mindre mängd om man snortar eftersom Buprenorfin har lite bättre upptag nasalt än sublingualt.
På tok för sent svar för dig, men kanske nyttig info för alla nya då denna fråga ständigt kommer upp
Citera
2018-05-29, 15:49
Medlem
Flusons avatar
En fråga till er som är lite mera hajj på Buprenorfin än vad jag är

Det finns ju Subutex, Temgesic och Suboxone. Suboxone innehåller ju Naloxon, vars funktion jag har fått berättad för mig är för att förhindra IV-missbruk samt att den även slår ut andra opiater/opioider som kan finnas i systemet. Kan någon förklara exakt vad Naloxon har för syfte och om detta stämmer?

Fick tag på riktig båt för någon månad sen, och inte Suboxone 8 mg som cirkulerar i min trakt. Denna Sub innehöll inte någon Naloxon och jag tyckte att rent effektmässigt så slog Subutex på bättre än Suboxone av någon anledning, vart jäkligt noddig. Så min fråga lyder, är det Naloxon som gör att man inte får lika bra skjuts som på vanliga Subutex? Eller är det bara min tolerans som spökar?

Måste även tillägga att jag alltid tar Sub nasalt.

Tack på förhand!

//Fluson
Senast redigerad av Fluson 2018-05-29 kl. 15:51. Anledning: mer text
Citera
2018-05-30, 15:32
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Tjena! Är detta subuxone eller subutex? Någon som kan identifiera bara av att se det där?

https://imgur.com/a/Fgt2PND
Citera
2018-05-30, 16:27
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllmäntOupptäck
Tjena! Är detta subuxone eller subutex? Någon som kan identifiera bara av att se det där?

Subutex finns inte längre då det va ett märke. Men det är inte subuxone iallafall. Är den oval eller va man ska säga så är det "subutex"

När subutex fanns som märke så va det märkt med B8.

Dom jag köper är det bara en brytskåra på varje sida
Citera
2018-05-30, 17:10
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Det är Buprenorfin.
Citera
2018-05-30, 17:44
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det är Buprenorfin.

Tack! Såhär ser andra sidan ut men känns som att vi löst mysteriet, ändrar väl inget?

https://imgur.com/a/8tRTPAl

Annan fråga, hur lång tid tar subuxone att kicka in nasalt? Har inte tagit på typ 7 år och kommer ihåg att jag spydde en hel dag för jag blev för hetsig och tog för mycket förra gången, men väntar verkligen länge nu och känner inget. Drog en lina för 2h sen och känner liksom smått, typ som om jag hade tagit 10mg oxy (Behöver runt 30 mg), och tog en lina som var kanske hälften så stor som den första för 25 min sen. Har tagit 80 mg oxy över de senaste 3 dagarna och typ 1 gram tram över den senaste veckan, så kanske det som spöar med tolerans eller så. Är normalstor ca 80kg 182cm, så tänkte att 1 mg nasalt borde göra susen. Tog jag för lite? Känner mig lite huvudslö bara, men typ som om jag är på tröskeln att känna något bara, och känner inget.

Skulle estimera att jag tog 0.8-1mg (siktade på 1mg) första gången och sen typ 0.3-0.4 andra gången. Kan jag dra i mig typ 0.4mg till utan att vara rädd att spy hela natten? För fan det ska väl inte ta så lång tid att kicka...
Senast redigerad av AllmäntOupptäck 2018-05-30 kl. 17:51. Anledning: Glömde länk
Citera
2018-05-30, 17:52
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Tack! Såhär ser andra sidan ut men känns som att vi löst mysteriet, ändrar väl inget?

https://imgur.com/a/8tRTPAl

Annan fråga, hur lång tid tar subuxone att kicka in nasalt? Har inte tagit på typ 7 år och kommer ihåg att jag spydde en hel dag för jag blev för hetsig och tog för mycket förra gången, men väntar verkligen länge nu och känner inget. Drog en lina för 2h sen och känner liksom smått, typ som om jag hade tagit 10mg oxy (Behöver runt 30 mg), och tog en lina som var kanske hälften så stor som den första för 25 min sen. Har tagit 80 mg oxy över de senaste 3 dagarna och typ 1 gram tram över den senaste veckan, så kanske det som spöar med tolerans eller så. Är normalstor ca 80kg 182cm, så tänkte att 1 mg nasalt borde göra susen. Tog jag för lite? Känner mig lite huvudslö bara, men typ som om jag är på tröskeln att känna något bara, och känner inget.

Skulle estimera att jag tog 0.8-1mg (siktade på 1mg) första gången och sen typ 0.3-0.4 andra gången. Kan jag dra i mig typ 0.4mg till utan att vara rädd att spy hela natten? För fan det ska väl inte ta så lång tid att kicka...
Kan det möjligtvis va så att du snorta för hårt så det åkte ner i svaliget för då har du förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in