Citat:
Du kan ha en god poäng där i att jag överskattar hans insatser med att han är någorlunda ung och lirade i division 2 förra säsongen. Men tycker ändå någonstans att han varit en positiv överraskning sätt till, de visserligen lågt satta, förväntningarna jag hade. På tal om unga spelare vore det skoj att se Deprem eller Bark få göra allsvenska debuter. Känns som ÖSK är relativt dåliga på inmatching av ungdomare, speciellt de som kommer från de gna leden.
Har i övrigt svårt att hitta de där spelarna som stuckit ut rejält positivt vi visste ju alla att Besara och Rogic skulle göra det jävligt bra, att Igbo skulle göra ungefär fem mål under våren och att Gerzic skulle balansera bra på mitten.
Kanske kan man plussa Brendan som en positiv överraskning också då han känns mycket stabilare denna säsong. Han har raderat ut de där supermisstagen som han alltid bjöd på förra säsongen.
Har i övrigt svårt att hitta de där spelarna som stuckit ut rejält positivt vi visste ju alla att Besara och Rogic skulle göra det jävligt bra, att Igbo skulle göra ungefär fem mål under våren och att Gerzic skulle balansera bra på mitten.
Kanske kan man plussa Brendan som en positiv överraskning också då han känns mycket stabilare denna säsong. Han har raderat ut de där supermisstagen som han alltid bjöd på förra säsongen.
Det har du rätt i. Själv hoppades jag mycket på att boye skulle vara den som slog igenom. Men där finns mer att önska. (Om än sparsamt med chanser)
Ja verkligen!! Men det har mer eller mindre alltid varit så i ÖSK, tränaren har sin 11a och den ruckar man inte på om det verkligen inte är nödvändigt. Då finns ingen plats för talangerna. Det är bara att titta på spelare vi "missat" genom åren. Hamad, durmaz, Bengtsson, kise thelin med fler... Trist!
Ja precis, egentligen hela backlinjen. Det har sett fruktansvärt mycket stabilare ut bakåt. Givetvis är det en effekt av att kjäll/axen inte spelar fotboll likadant. Almebäcka har kravlat ur vaken och ser bättre ut, och lorentzon är stabil som vanligt. Hoppas på att Granlund kan slå sig in och göra att vi tar nästa steg där. En positiv effekt av det är att vi slipper ring!

Noll självinsikt.