2018-05-30, 17:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Dagens bästa nyhet: En av Sveriges sämsta domare, Jonas Eriksson slutar. Mer överskattad sopa får man leta efter. Skrattretande att tönten anser att han borde fått döma VM Noll självinsikt.

Nu ska bara Al-Hakim och några fler sopor lägga ner så blir det bra

Skitsnack. Jonas och Al Hakim är tillsammans med Johannesson, Ekberg och Nyberg, Sveriges i särklass allra bästa domare.
2018-05-30, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Vilket trams. Han har fått så otroligt mycket oförtjänt kritik här i hemlandet. I verkligheten är han och har varit Sveriges bästa domare ett bra tag, och även en av Europas främsta. Flertalet matcher i EM, VM, och en mängd EL- och CL-matcher talar emot att han skulle vara dålig.

Den kritik han tar upp i samabnd med det här beskedet är också väldigt rimlig. Knäppt att det är så dålig kommunikation från domarbasens håll.

Nej, kritiken är högst rimlig. Att han fått döma i mästerskap tidigare har ju och göra med att han varit överskattad, precis som jag skrev.

Men efter att han gjorde bort sig grovt i EL-matchen Arsenal - Milan tidigare i våras så har UEFA/FIFA vaknat upp och insett vilken sopa han är Bara pinsamt att han grinar ut nu. Ska snarare vara tacksam att han fått möjligheten att döma på den nivån i flera år.
2018-05-30, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Dagens bästa nyhet: En av Sveriges sämsta domare, Jonas Eriksson slutar. Mer överskattad sopa får man leta efter. Skrattretande att tönten anser att han borde fått döma VM Noll självinsikt.

Nu ska bara Al-Hakim och några fler sopor lägga ner så blir det bra

Skulle inte kunna instämma mer! Det känns helt fantastiskt att man aldrig behöver se honom igen! Jonas Eriksson är en feg krake som alltid gynnar det största laget med mest publik, hela hans domarkarriär är byggd på att ställa sig in hos den stora massan.

Det finns en anledning till att grymma domare som t ex Martin Hansson var hatade utav samma personer som älskar Eriksson, Hansson sket fullständigt i hur stor supporterskara lagen hade utan var mer mån om att faktiskt försöka döma rätt och rättvist.
2018-05-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det finns en anledning till att grymma domare som t ex Martin Hansson var hatade utav samma personer som älskar Eriksson, Hansson sket fullständigt i hur stor supporterskara lagen hade utan var mer mån om att faktiskt försöka döma rätt och rättvist.
Många domare får oförtjänt mycket kritik. Äcklet Hansson är inte en av dem.

Aldrig har en människa gjort mig så galen som den idioten.
2018-05-30, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Många domare får oförtjänt mycket kritik. Äcklet Hansson är inte en av dem.

Aldrig har en människa gjort mig så galen som den idioten.

Tveklöst den bäste domaren vi haft i Sverige i modern tid. Visst har han gjort några grodor, men han var aldrig rädd för att ta de domslut han faktiskt tyckte var rätt oavsett hur obekväma de var.

Sedan stod han för sina missar istället för att förneka förneka förneka som merparten av de andra.
Senast redigerad av trazke 2018-05-30 kl. 17:49.
2018-05-30, 20:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tveklöst den bäste domaren vi haft i Sverige i modern tid. Visst har han gjort några grodor, men han var aldrig rädd för att ta de domslut han faktiskt tyckte var rätt oavsett hur obekväma de var.

Sedan stod han för sina missar istället för att förneka förneka förneka som merparten av de andra.
-Har han ens uttalat sig om den solklara handsen som kosta Irland en plats i VM 2010?
-Eller den här: https://www.youtube.com/watch?v=LC4lIGV5too
-Eller den gången då han blåste av för att bollen tog på honom å i och med det gav IFK Göteborg ett friläge, fingertoppskänsla kan man kalla det för men likväl ett fruktansvärt felbeslut.

Kan tycka att domardebatten lätt blir fånig, då alla kommer ihåg nån usel insats från domaren och har det som grund för framtida tyckande hela tiden.

Men generellt ogillar jag domare som vägrar erkänna solklara missar men gärna är pigga på att hylla sig själva, tror garanterat att dom i längden skulle tjäna på att sträcka upp handen, erkänna att dom gjorde fel och gå vidare.
2018-05-30, 20:14
Medlem
Citat:

Nej Hansson var dålig och Eriksson är även han en usel domare.

Minns en gång när Hansson stod i direktsänd tv efter en match mellan DIF-Syrianska efter att ha dömt bort ett solklart mål som var en meter inne. Då säger han att han är jävligt glad över att han inte dömde mål efter att ha sett bilderna, hur provocerande är inte det?

Jonas har gått samma väg som Anders Frisk. Hyllad domare internationellt som när han dömer i Sverige ska dominera matcherna och göra kontroversiella beslut.
2018-05-30, 20:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Minns en gång när Hansson stod i direktsänd tv efter en match mellan DIF-Syrianska efter att ha dömt bort ett solklart mål som var en meter inne. Då säger han att han är jävligt glad över att han inte dömde mål efter att ha sett bilderna, hur provocerande är inte det?

Jonas har gått samma väg som Anders Frisk. Hyllad domare internationellt som när han dömer i Sverige ska dominera matcherna och göra kontroversiella beslut.

Precis det här. Anders Frisk var Jonas Hanssons husgud. Dom ville vara i centrum på matcherna.. Alltså inte lagen, utan domaren skulle vara i centrum...
2018-05-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Åh fyfan. Klickade upp videon och fick PTSD omedelbart så fick i ren panik kryssa ner hela webbläsaren.
Ett av de värsta ögonblicken i mitt supporterliv.

Det är enda tävlingsmatchen jag någonsin gått hem i förtid. Drog innan straffen ens slagits och missade på så vis Sulans magiska kvittering men hade förmodligen försökt ta Hanssons liv om jag stannat kvar.
2018-05-30, 20:44
Avslutad
Citat:
-Har han ens uttalat sig om den solklara handsen som kosta Irland en plats i VM 2010?
-Eller den gången då han blåste av för att bollen tog på honom å i och med det gav IFK Göteborg ett friläge, fingertoppskänsla kan man kalla det för men likväl ett fruktansvärt felbeslut.

Kan tycka att domardebatten lätt blir fånig, då alla kommer ihåg nån usel insats från domaren och har det som grund för framtida tyckande hela tiden.

Men generellt ogillar jag domare som vägrar erkänna solklara missar men gärna är pigga på att hylla sig själva, tror garanterat att dom i längden skulle tjäna på att sträcka upp handen, erkänna att dom gjorde fel och gå vidare.

Att han hade några horribla domslut säger jag inte emot. Men han var ju som sagt ingen alibidomare som spelade säkert. Han blir ihågkommen för ett gäng dåliga beslut samtidigt som han tog ofantligt många korrekta obekväma beslut som dom flesta andra hade blundat för men det glöms lättare bort. Synd att det inte finns fler domare med lika mycket råg i ryggen, men det är väl samma syndrom bland domare som i övriga Sverige.

Slutligen kan jag lova dig att jag inte är färgad av någon enstaka dålig insats av Eriksson, han har dömt bort oss alldeles för många gånger för att det skall vara en tillfällighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Kontroversiella beslut kan jag inte hålla med om att han tagit, däremot väldigt många matchavgörande som gynnat laget med flest fans.
Senast redigerad av trazke 2018-05-30 kl. 20:49.
2018-05-30, 21:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Att han hade några horribla domslut säger jag inte emot. Men han var ju som sagt ingen alibidomare som spelade säkert. Han blir ihågkommen för ett gäng dåliga beslut samtidigt som han tog ofantligt många korrekta obekväma beslut som dom flesta andra hade blundat för men det glöms lättare bort. Synd att det inte finns fler domare med lika mycket råg i ryggen, men det är väl samma syndrom bland domare som i övriga Sverige.
Du skrev tidigare att Hansson stod för sina missar och jag är genuint nyfiken vilka missar det är? Har aldrig läst eller hört nånting där han klivit fram och sagt att han gjorde fel, tvärtom så påminde Adde1234 mig om det där målet som Dif gjorde mot Syrianska som Hansson (trots tv-bilder och facit emot sig) stod och sa att han var jävligt glad att han inte dömde mål vilket bara är komiskt när han precis framför sig har en bild där bollen är solklart inne men fortsätter förneka
Citat:
Slutligen kan jag lova dig att jag inte är färgad av någon enstaka dålig insats av Eriksson, han har dömt bort oss alldeles för många gånger för att det skall vara en tillfällighet.
Ska inte ta Eriksson i försvar men han om någon kan förklara sina aktioner och säga i livesänd tv varför han dömde som han gjorde. Inte många som gör så tragiskt nog.

Brukar f.ö springa på honom då och då, något du vill att jag ska hälsa från dig nästa gång?
2018-05-30, 22:13
Avslutad
Citat:
Du skrev tidigare att Hansson stod för sina missar och jag är genuint nyfiken vilka missar det är? Har aldrig läst eller hört nånting där han klivit fram och sagt att han gjorde fel, tvärtom så påminde Adde1234 mig om det där målet som Dif gjorde mot Syrianska som Hansson (trots tv-bilder och facit emot sig) stod och sa att han var jävligt glad att han inte dömde mål vilket bara är komiskt när han precis framför sig har en bild där bollen är solklart inne men fortsätter förneka

Ska inte ta Eriksson i försvar men han om någon kan förklara sina aktioner och säga i livesänd tv varför han dömde som han gjorde. Inte många som gör så tragiskt nog.

Brukar f.ö springa på honom då och då, något du vill att jag ska hälsa från dig nästa gång?

Jag ber om ursäkt ifall jag låtit som någon hysterisk fanboy som dokumenterat hela Hanssons karriär men så är inte fallet. I detta läget får du nöja dig med att jag har minnesbilder av att han bett om ursäkt, men var när och hur är borta. Kommer mest ihåg känslan av att han var bedrövad och tog på sig ansvaret och att han växte rejält i mina ögon.

Vad gäller Jonas Eriksson så får du gärna måtta en välriktad spark mellan benen och säga att den är från oss alla som följer mindre klubbar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in