2018-05-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tro vad du vill, jag är den 40-åriga farsan med tre barn... Han kan dra åt helvete~
Tack. Jag gillar folk med ryggrad. Och jag hoppas att ni på något sätt visar ert missnöje.
Och jag hoppas att andra supportrar gör detsamma med "egna" spelare om dom uttalar sig på samma sätt.
Spelarna ska fan inte få pissa på supportrarna.
2018-05-09, 23:45
Medlem
snillet_1s avatar
Jag kan nog tycka att Dahlins målvaktsspel på Blåvitts 2-1-mål kan kritiseras. Det är uppenbart att Salomonsson kommer att slå in den i straffområdet någonstans i mitten av målområdet. En så rutinerad keeper som Dahlin kan man önska ska kunna läsa den passningen och gå ut och bryta den tidigare. Man behöver inte stå limmad vid stolpen när en sån som Salomonsson kommer i den vinkeln. Sen slog han ju bollen jävligt bra och det är jag med på men ändå.
2018-05-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag kan nog tycka att Dahlins målvaktsspel på Blåvitts 2-1-mål kan kritiseras. Det är uppenbart att Salomonsson kommer att slå in den i straffområdet någonstans i mitten av målområdet. En så rutinerad keeper som Dahlin kan man önska ska kunna läsa den passningen och gå ut och bryta den tidigare. Man behöver inte stå limmad vid stolpen när en sån som Salomonsson kommer i den vinkeln. Sen slog han ju bollen jävligt bra och det är jag med på men ändå.

Äsch. Tycker ej Dahlin ska belastas med kritik för det målet; om något skall kritiseras är det de undermåliga försvarsspelet. Vi som såg matchen vet att MFF försvarade i en 5-3-2 uppställning. Vart var backarna? Det var så givet att bollen skulle spelas in, backarna kunde gjort ett mycket bättre jobb i att täcka den ytan enligt mig.
2018-05-10, 01:16
Medlem
Samizdats avatar
MFF har snarare spelat 2-4-2 de senaste matcherna. Halva backlinjen är alltid spårlöst försvunnen när motståndarlaget anfaller. Det kanske är någon ny taktik MP har listat ut, för i sann Jörgen-anda var han ändå nöjd med prestationen i måndags.
2018-05-10, 03:46
Medlem
Giffarna är inte det första sportlag som erbjuder ett "ladies Night " event. Som tidigare skrivit har även olika trav och ishockey lag gjort samma sak. Diverse byggbutiker har även gjort det.

Som Sundsvalls supporter tycker jag att det är bra att man försöker få mer folk till NP3 även om detta kanske inte var ett genidrag. Man hade kunna gjort ett bättre evenemang för kvinnor.

Men oavsett hur man hade gjort så finns det alltid någon som är irriterad över det.
2018-05-10, 06:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Tycker det är både Bengtsson och Nielsen som fuskar i sitt hemjobb. Båda joggar hem och bryr sig inte om att Erlingmark tar en 100% löpning. När Nielsen till slut uppfattar vad som är på väg att ske då börjar han ta löpningen men då är det redan försent. Hade mittbackarna varit mer på tårna hade situationen aldrig ens uppstått. Tycker inte man kan lasta Dahlin alltför mycket även om jag håller med dig att han inte borde varit limmad mot stolpen.
2018-05-10, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Fräsch syn du har på könsroller.
Dessutom kan du vara lugn över att ett arrangemang som du beskriver ovan hade fått kritik. Tro inget annat.

Jag tycker det är ganska fräscht att inte se alla kvinnor som offer som måste räddas utav "feministerna". Som sagt, bara för att dessa feminister är skadat gods som slösat bort sitt liv när dom studerat genus innebär inte det att alla kvinnor är det. Man måste komma ihåg att det är en försvinnande liten del kvinnor som sympatiserar med gaphalsarna.

Och visst skulle folk klaga på mitt hypotetiska event, det skrev jag t o m!
2018-05-10, 07:33
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu har någon äcklig kvinnohatare fått för sig att klaga bara för klagandets skull

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Mgk16J/stark-kritik-mot-gif-sundsvall-annons

Kan någon förklara för mig vad som är så himla fult med detta? Detta gör väl väldigt många andra klubbar men då är det ingen som klagar. Varför ska då Giffarna få skit för detta när det handlar om en god sak? Man häpnar för fan.

Alla som gör något med tämligen gamla könsrolls vinklar får skit. Det borde givetvis även Giffarna förstått. Sedan att det blir en storm i ett vattenglas är en annan femma, men iom att det är lätt att räkna ut att det skulle bli så borde givetvis klubben insett det.

Vänd på steken, motorsporten får rejält med skit för att det är tjejer som visar startpositioner etc. Boxningen har fått en del skit för att det är tjejer som går med skyltar med rond-nummer etc.
Enda anledningen (förutom "så har det alltid varit") till att ha det är ju för att ha ögongodis för män.
Således har det varit rejält med kritik för liknande saker innan.
Kan tyckas vara en haltande jämförelse men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
IFK Göteborg har såvitt jag vet också spelat i rosa men det verkar du helt bortse ifrån?

Men allvarligt, vad är det för fel på det här? Säg inte att du är emot jämställdhet? Det är väl jättebra att klubbar erbjuder kvinnor till matcher för allas värde?

Vi inledde med att spela i rosa-vita ställ mot Bajen 07 för att samla in pengar till Rosa Bandet, sedan körde vi rosa bortaställ i nåt år mest för att ha ett som stack ut och som inte liknande något annat.

Det blev en kollektion med rosa grejer då det var otroligt poppis men skillnaden är ju att det inte tvingades på någon en rosa tröja eller att det alls skulle vara något för att locka kvinnor/tjejer som i Giffarnas fall.

Det är jättebra att man försöker locka nya åskådare men det finns ju betydligt modernare sätt att göra det på.
2018-05-10, 07:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
För att inte bry er så ältar ni mycket. Lika trötta som identitetspolitikvänstern med 19 åriga tjejer som tycker att det är problematiskt om män skämtar om kvinnor pga patriarkatet, lika trötta är alla män utan någon som helst inblick i feminism eller förståelse som på allvar tror att gaphalsarna är legio; och ältar in absurdum. Det är ju trist att de skjuter ner arrangören som i det här fallet var en kvinna(?) men utformar man en reklamkampanj så stereotypt blir det klagomål. De hade väl kunnat utforma den som om den tänkta publiken var män? Själva innehållet är det väl per se inget fel med.

I min förening har vi inte detta problem. Här har alla hbtq-certifierats, läst 7,5hp genusvetenskap på Södertörn och bär sotarmössor. Denna vår bär man gärna Nike Air 95.
2018-05-10, 08:41
Medlem
MrSkargards avatar
Här kommer man in för att läsa om hur dålig Magnus Pehrsson är och så pågår någon infantil debatt som delvis har sin utgångspunkt i feministiskt gnäll. Trist.
2018-05-10, 09:01
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Nja, det är ju ändå värt för att få se en given vinst. Alla vinner ju över Bp... va?
Ja, nästan alla iallafall...
2018-05-10, 09:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tro vad du vill, jag är den 40-åriga farsan med tre barn... Han kan dra åt helvete~

Respekt! Jag får erkänna att jag hade haft svårt att ta sånt kraftigt avstånd själv ifall en spelare i Bajen hade filmat så.

Överlag ska man nog som supporter till en klubb akta sig för att håna andra klubbar för att de systematiskt lär spelarna att filma. Nästa gång kan det vara en bajare som står för en pinsam filmning och sen står man där och kan inte hålla moralpredikan längre.

Sen fanns det ju ovanligt många bottnar i Karlströms filmning som gjorde det värre än en vanlig filmning, men det har ju redan avhandlats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in