Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 23:27
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Är det därför de satt sig i knät på Moderaterna helt självmant?
Förklara? SD söker allianser annars kan man tycka hur mycket man vill men inte påverka någonting alls. Säg mig hur tänker sig Afs få inflytande om man kommer in i riksdagen??
Citera
2018-05-28, 23:31
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Men nu får du väl ta och ge dig med dina "halmgubberetorik".

Det är inte vi här i denna tråden som påstår att SD vill dubbla antalet kvotflyktingar. Det är SD själva som säger att dom vill dubbla antalet kvotflyktingar.

Har du problem med det så får du väl ta upp det med SD istället för att gnälla ut om det i en AfS-tråd.
? Det är Norrlands.Guld som säger att SD övergett att hjälpa i närområdet till förmån för kvotflyktingar istället. Skitsnack givetvis eller vad tycker du?
Citera
2018-05-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
De har inte vacklat någonting men du fattar inte. Det är helt uppenbart. Du svarade inte på frågan, hur vill Afs lämna EU? Bara lämna, ingen folkomröstning?

SD:s tyngpunkt är att hjälpa i närområdena. Det är helt uppenbart för alla som följer politiken. Du sa att man nu istället vill satsa på kvotflyktingar istället, inte sant? SD accepterar sedan länge kvotflyktingar på tillfälliga uppehållstillstånd medan deras fokus ligger på flyktinghjälp i närområdet. Du snackar skit.

Men det spelar ingen roll att SD säger att dom vill hjälpa i närområdet. Det förändrar inte att dom vill dubbla antalet kvotflyktingar.

Det hade varit en sak om SD sagt att dom vill satsa mer på hjälp i närområdet istället för att ta emot kvotflyktingar men så är inte fallet. Dom vill ändå dubbla antalet kvotflyktingar till Sverige.
Citera
2018-05-28, 23:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Är det ditt statement för SD:s politik? En intervju med Åkesson av ett litet barn där han enligt dig förväntas lägga fram sina hårdaste argument?? Är du en idiot eller bara tappad bakom en vagn? Vad hade stjärnan Kasselstrand svarat i en barnintervju?

Jag tvivlar starkt på att Kasselstrand ens skulle ha ställt upp och under inga omständigheter svarat såsom Åkesson gjorde. T.o.m. Stefan Löfven uppför sig med mer integritet i sin intervju.

SD har aldrig gjort en film som den 2010. Istället har filmerna urvattnats mer och mer och man har successivt tonat ner sitt budskap, trots att läget är mycket värre nu än då. Idag är det AfS som är tydliga och raka om vilket val Sverige står inför.

Du kan kolla själv. År för år har allting urvattnats och urlakats till oigenkänlighet.

Det tydligaste budskapet för ett parti är de filmer man gör eller svaren i de intervjuer man deltar i.

De filmer jag valde visar två ytterlägen men förtar inte poängen att SD idag är ett liberalt mittenparti som längtar efter att bli gillade av Moderaterna, vilket syns tydligt om du studerar utvecklingen.
Citera
2018-05-28, 23:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
? Det är Norrlands.Guld som säger att SD övergett att hjälpa i närområdet till förmån för kvotflyktingar istället. Skitsnack givetvis eller vad tycker du?

Varför säger inte SD att, nej vi kompromissar aldrig om invandringen. Vill ni ha vårt stöd är det ett totalstopp för asylinvadring som gäller och återvandring av hundratusentals som inte har här att göra. Annars får det vara.

Varför är man beredd att kompromissa bort svenska folket och Sverige?
Citera
2018-05-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Frågan är då hur AfS tänkt sig att dessa invandrare ska hanteras. Det finns två alternativ: antingen integreras de i det svenska samhället men som etniska minoriteter, eller också assimilieras de till de etniska svenskarna. Alltså det som SD kallar för öppen svenskhet.

Det skulle vara intressant att höra hur AfS tänkt kring detta. Vill de ha ett multietniskt Sverige eller öppen svenskhet?

Båda blir ju lika multietniska. En person byter inte etnicitet för att den "assimileras". Det är enligt mig också bara ett teoretiskt resonemang, eftersom inget tyder på att stora grupper främmande folkslag i praktiken faktiskt kan assimileras, finns inga exempel alls på det i världen.

Nu talar jag för mig själv, men jag gissar att AFS har liknande syn: Jag anser att det viktigaste är att Sverige som nation återskapar en stark identitet och att denna identitet har en etnisk grund, det vill säga att svenskheten härleds till och definieras av etniska svenskar. Sen kan en viss mängd andra etniciteter bo i landet naturligtvis men de måste acceptera att svenskarna är en etnisk folkgrupp som definierar svenskheten, inte de själva. Och kan de inte respektera detta så har de inget här att göra.

Ibland kollar jag på några av de Östeuropeiska länderna som exempel. Kolla på Polen. De har en enormt stark nationell identitet och denna identitet har en klar etnisk grund. Det är det ingen som överhuvudtaget ifrågasätter eller diskuterar detta i Polen för det är så självklart. Det är därför de kommer överleva som nation. Nationer som förlorar sin identitet och förnekar existensen av en egen kultur är dömda att dö ut.
Citera
2018-05-28, 23:41
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Men det var förbannat vad du cherry-pickar de svagaste argumenten i den här tråden för att bevisa ditt "case". Jag kan skriva i listform så får du gärna bemöta på samma sätt.

1. Vi vill inte ha en ledare som bakom ryggen försöker initiera samarbete med Expo.
2. Vi vill inte ha fördubblat antal kvotflyktingar. Vi vill inte ha några alls.
3. Vi vill inte ha öppen svenskhet, integration eller assimilering som samhället bekostar. En invandrare som ämnar assimileras gör det på eget bevåg. Inga svenskcentrum i förorten, det är rena fritidsgårdspolitiken.
4. Vi vill inte ha diffusa debatter om vad svenskhet innebär, se oytos tidigare inlägg i tråden och på forumet för en önskvärd inställning i frågan.
5. Vi vill ha företrädare som är tydliga, rappa och har en självsäker ton som inte tar skit från, eller ber om ursäkt inför, politiker och journalister.
6. Vi vill ha återvandring på riktigt. "Nej! Ut." borde vara sloganen.

Listan kan antagligen göras längre, så övriga medlemmar får gärna fylla på med fler punkter men det var vad som kom till mig direkt. Om du inte ser en markant skillnad mellan partierna - eller åtminstone dess olika sympatisörer - så är det ingen mening att skriva med dig ytterligare.
Det var för fan du som drog en barnintervju som exempel på vad SD tycker idag och som skulle väcka mig ur bubblan. Är det seriöst? Snacka om Cherry-picking och svaga argument. Jag blir ganska matt av den låga nivå de flesta Afs:are håller i debatten, inklusive dig tyvärr.

Bevare mig från plakatargument om än i listform.
Citera
2018-05-28, 23:42
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Det var för fan du som drog en barnintervju som exempel på vad SD tycker idag och som skulle väcka mig ur bubblan. Är det seriöst? Snacka om Cherry-picking och svaga argument. Jag blir ganska matt av den låga nivå de flesta Afs:are håller i debatten, inklusive dig tyvärr.

Bevare mig från plakatargument om än i listform.
Det var inte jag som tog upp barnintervjun. Höj nivån någon gång.

Jag kommer med sex helt relevanta punkter och du fullständigt ignorerar. "Plakatargument". Är du på riktigt?
Citera
2018-05-28, 23:43
Bannlyst
Citat:
Förklara? SD söker allianser annars kan man tycka hur mycket man vill men inte påverka någonting alls. Säg mig hur tänker sig Afs få inflytande om man kommer in i riksdagen??

1. Vägra svara på frågan
2. Komma med ovidkommande svammel.

Vi ser vad ni gör. Försök något annat än att tro att ni kan sabba naturkraften AfS. Hade inte SD cuckat ur, så skulle inte AfS finnas. Ni får skylla er själva.

SD kommer att vara tvugna att förstärka retoriken och sin politik, enbart på grund av AfS existens. Tågar de in i riksdagen, så är det en rejäl blåslampa i röven på SD.

Skulle AfS landa på 4,3% så kan jag garantera en megalytisk internrockad inom SD efter valet. Jimpa avgår, Mattias blir tillfällig krisminister, men ersätts av Bieler och sänker sakta men säkert SD inifrån.
Senast redigerad av Jiddraren 2018-05-28 kl. 23:45.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Men det spelar ingen roll att SD säger att dom vill hjälpa i närområdet. Det förändrar inte att dom vill dubbla antalet kvotflyktingar.

Det hade varit en sak om SD sagt att dom vill satsa mer på hjälp i närområdet istället för att ta emot kvotflyktingar men så är inte fallet. Dom vill ändå dubbla antalet kvotflyktingar till Sverige.
Fast det är inte vad Norrlands.Guld påstår.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu utövade ju Dulny inget våld utan ryckte en skylt ur händerna på en stollig vänsterbrud.

Våld var det även om ingen skadades. Dulny knäckte ju pinnen och stampade på plakatet. Han skulle mycket väl kunna åka dit för ofredande eller egenmäktigt förfarande.

Det stod för övrigt KARMA IS A BITCH på plakatet. Inte riktat direkt mot AfS eller Kasselstrand, alltså. Man kan fråga sig vad kvinnan egentligen menade.
Citera
2018-05-28, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Våld var det även om ingen skadades. Dulny knäckte ju pinnen och stampade på plakatet. Han skulle mycket väl kunna åka dit för ofredande eller egenmäktigt förfarande.

Det stod för övrigt KARMA IS A BITCH på plakatet. Inte riktat direkt mot AfS eller Kasselstrand, alltså. Man kan fråga sig vad kvinnan egentligen menade.

Våld mot pinne? Hets mot plakat, eller vad tänkte du dig?
Senast redigerad av Jiddraren 2018-05-28 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in