Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Våld var det även om ingen skadades. Dulny knäckte ju pinnen och stampade på plakatet. Han skulle mycket väl kunna åka dit för ofredande eller egenmäktigt förfarande.

Det stod för övrigt KARMA IS A BITCH på plakatet. Inte riktat direkt mot AfS eller Kasselstrand, alltså. Man kan fråga sig vad kvinnan egentligen menade.

Dulny kanske misstänkte hets mot folkgrupp (buddhister) och gjorde ett envarsgripande av skylten?
Citera
2018-05-28, 23:52
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
1. Vägra svara på frågan
2. Komma med ovidkommande svammel.

Vi ser vad ni gör. Försök något annat än att tro att ni kan sabba naturkraften AfS. Hade inte SD cuckat ur, så skulle inte AfS finnas. Ni får skylla er själva.

Sd kommer att vara tvugna att förstärka retoriken och sin politik, enbart på grund av AfS existens. Tågar de in i riksdagen, så är det en rejäl blåslampa i röven på SD.

Skulle AfS landa på 4,3% så kan jag garantera en megalytisk internrockad inom SD efter valet. Jimpa avgår, Mattias blir tillfällig krisminister, men ersätts av Bieler och sänker sakta men säkert SD inifrån.
Ni? Jag är då inte medlem i SD.
Naturkraft? Jösses. Sorry men Afs kommer inte in. De flesta av de som hörs i denna debatten närs främst av ett hat till SD tyvärr. Om jag någon gång trodde att Afs kunde bli ett seriöst alternativ på sidan om SD så har denna här tråden verkligen visat på motsatsen.
Citera
2018-05-28, 23:52
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
De har inte vacklat någonting men du fattar inte. Det är helt uppenbart. Du svarade inte på frågan, hur vill Afs lämna EU? Bara lämna, ingen folkomröstning?

SD:s tyngpunkt är att hjälpa i närområdena. Det är helt uppenbart för alla som följer politiken. Du sa att man nu istället vill satsa på kvotflyktingar istället, inte sant? SD accepterar sedan länge kvotflyktingar på tillfälliga uppehållstillstånd medan deras fokus ligger på flyktinghjälp i närområdet. Du snackar skit.
Men du verkar ju inte förstå, ett parti måste ha ett förhållningssätt. Att säga "Vi vill lämna EU".
Ok, då vet vi vad det partiet tycker om EU, men när ett parti vacklar likt SD gör. Och bevisligen gjort, om du läser länken ex så ger det inte trovärdighet.
Samma sak med Nato, sd vacklar och byter fot, ej förtroendegivande i så viktiga frågor!
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6444290
Formuleringen "istället" var för att visa inkonsekvensen av sd:s handlande, inte att det uteslutande satsar på det ena eller andra.
Dvs ett handlande som går rakt emot partiets egen politik och är helt irrationellt.
Citat:
Är det ditt statement för SD:s politik? En intervju med Åkesson av ett litet barn där han enligt dig förväntas lägga fram sina hårdaste argument?? Är du en idiot eller bara tappad bakom en vagn? Vad hade stjärnan Kasselstrand svarat i en barnintervju?
Kasselstrand hade inte ställt upp i den tramsintervjun öht.
Senast redigerad av Norrlands.guld 2018-05-29 kl. 00:06.
Citera
2018-05-28, 23:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Våld mot pinne? Hets mot plakat, eller vad tänkte du dig?

Som jag skrev kan det klassas som både ofredande och egenmäktigt förfarande.

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Dulny kanske misstänkte hets mot folkgrupp (buddhister) och gjorde ett envarsgripande av skylten?

Om det var någon slags motdemonstration - vilket jag inte är övertygad om med tanke på det konstiga budskapet - kommer Dulny säkert att polisanmälas av dem som låg bakom. Vi får väl se vad som händer.
Citera
2018-05-28, 23:57
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Det var inte jag som tog upp barnintervjun. Höj nivån någon gång.

Jag kommer med sex helt relevanta punkter och du fullständigt ignorerar. "Plakatargument". Är du på riktigt?
Nå ursäkta att du fick gå för barnintevjun, det var visst StillaHavets inlägg. Är en hop som svarar.
Citera
2018-05-29, 00:03
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Naturkraft? Jösses. Sorry men Afs kommer inte in. De flesta av de som hörs i denna debatten närs främst av ett hat till SD tyvärr. Om jag någon gång trodde att Afs kunde bli ett seriöst alternativ på sidan om SD så har denna här tråden verkligen visat på motsatsen.

SD har svikit sina väljare i och med Bielers alltmer liberala hållning. Det är helt tänkbart att AFS kan ta två procentenheter av de missnöjda SD väljarna. Till det kan de garanterat locka två procentenheter till av potentiella första gångs väljare för höger. Unga medvetna som följer sociala medier.

Fyra procent är helt gångbart. Speciellt om de riktar in sig på frågan om medborgarskap och tydliggör att skillnaden mellan SD och AFS är Femhundratusen nya muslimska medborgare.
Citera
2018-05-29, 00:04
Bannlyst
Citat:
Som jag skrev kan det klassas som både ofredande och egenmäktigt förfarande.

Om det var någon slags motdemonstration - vilket jag inte är övertygad om med tanke på det konstiga budskapet - kommer Dulny säkert att polisanmälas av dem som låg bakom. Vi får väl se vad som händer.

Ni är ganska söta och underhållande på samma gång. Den där socialliberala falangen som med näbbar och klor ska hugga på allt, oavsett hur banalt det än må råkar vara.

Vänstern brände ner halva Hamburg nyligen, men du och andra orkar alltså bemöda er om att Dulny bröt av en pinne.

Fattar ni inte själva ironin i det hela, så fär jag väl bara beklaga och hoppas ni kommer till insikt inom kort. Ni bygger ingen trovärdighet här med de argument och halmgubbar ni försöker er på och det kommer inte göra någon skillnad för AfS framtida opinion.

Gör er själva en tjänst och bränn ner några valstugor eller orkestrera ett par false-flag asylbränder, så kommer ni nå större framgångar.

Bemöt istället AfS uttalade politk, istället för att ifrågasätta vad ni anser är det som saknas i deras politik. Tror ni möter större framgångar så.
Citera
2018-05-29, 00:04
Medlem
Citat:

Hat mot SD. Nej, endast mot dom SDare som håller på att spamma sönder våran AfS-tråd.
Citera
2018-05-29, 00:10
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Hat mot SD. Nej, endast mot dom SDare som håller på att spamma sönder våran AfS-tråd.
Oj ursäkta jag kom in sedan det pågått ett tag, trodde det var ett forum för diskussion och debatt.
Senast redigerad av Kloss 2018-05-29 kl. 00:13.
Citera
2018-05-29, 00:14
Medlem
StillaHavets avatar
Beviset för att utvecklingen har gått helt fel i Sverige är att det finns politiska partier och skribenter här på FB som anser att det är fel eller extremt att tydligt sätta svenskar och Sverige först som AfS gör.

I sina försök att undergräva AfS och svenska folket gör man allt för att ifrågasätta att svenskar finns, hitta någon liten petitess och förstora upp den, allt medan Sverige sakta sjunker ner mot avgrunden. Det ligger i svenskarnas intresse att införa totalt asylstopp och att omedelbart påbörja en aktiv återvandring. Utan detta blir allt annat meningslöst. Denna fråga får aldrig under några omständigheter kompromissas bort. SD är mer än villiga att kompromissa, AfS inte.

Detta öppnar nu upp för AfS för alla svenskar som önskar sig en tydlig röst som alltid kompromisslöst står upp för dem i RD.
Citera
2018-05-29, 00:14
Medlem
nudas.veritass avatar
Citat:
Min poäng var att "Peru åt peruanerna!" var ett ovanligt dåligt exempel på ett etniskt slagord, då Peru har varit multietniskt i flera hundra år. Drygt hälften av peruanerna är ättlingar till inkaindianerna och talar fortfarande deras språk quechua. Cirka 35% talar spanska och resten andra indianspråk.

Vad gäller AfS politik, så vill de ju skicka hem många av dem som kommit till Sverige de sista åren, men inte alla. I deras program står det:

Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland.

samt:

Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Även om AfS hypotetiskt skulle lyckas genomföra den politiken kommer det att finnas många invandrare som inte uppfyller kriterierna för utvisning eller går med på frivillig återvandring, och alltså kommer att stanna i Sverige.

Frågan är då hur AfS tänkt sig att dessa invandrare ska hanteras. Det finns två alternativ: antingen integreras de i det svenska samhället men som etniska minoriteter, eller också assimilieras de till de etniska svenskarna. Alltså det som SD kallar för öppen svenskhet.

Det skulle vara intressant att höra hur AfS tänkt kring detta. Vill de ha ett multietniskt Sverige eller öppen svenskhet?

Om vi slapp dela samhälle med så många människor med inkompatibel moral så skulle problemet lösa sig själv. Ju mindre gruppen i fråga är, desto större deras incitament att anpassa sig efter vårt samhälle. Jag är duktigt less på politiker som pratar om integration, de konkreta förslagen är få och de lyckade exemplen färre. I själva verket är det en djupt personlig process som handlar om den egna identiteten, och att politisera den processen tror jag redan har gjort mer skada än nytta.

Jag tror inte att det är en fråga som AfS tjänar på att lyfta, bättre att fokusera på konkreta förslag än det gungfly som "vad är egentligen svenskhet" är. Om de får tillfälle att genomföra sina reformer så kommer den frågan reda ut sig själv.

Ser du svenska Valloner, sekulära Judar, Skåningar etc som integrerade eller assimilerade? Tror att det är en vettig nivå att lägga sig på för de som väljer och har möjlighet att stanna.
Citera
2018-05-29, 00:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Båda blir ju lika multietniska. En person byter inte etnicitet för att den "assimileras". Det är enligt mig också bara ett teoretiskt resonemang, eftersom inget tyder på att stora grupper främmande folkslag i praktiken faktiskt kan assimileras, finns inga exempel alls på det i världen.

Nu talar jag för mig själv, men jag gissar att AFS har liknande syn: Jag anser att det viktigaste är att Sverige som nation återskapar en stark identitet och att denna identitet har en etnisk grund, det vill säga att svenskheten härleds till och definieras av etniska svenskar. Sen kan en viss mängd andra etniciteter bo i landet naturligtvis men de måste acceptera att svenskarna är en etnisk folkgrupp som definierar svenskheten, inte de själva. Och kan de inte respektera detta så har de inget här att göra.

Ibland kollar jag på några av de Östeuropeiska länderna som exempel. Kolla på Polen. De har en enormt stark nationell identitet och denna identitet har en klar etnisk grund. Det är det ingen som överhuvudtaget ifrågasätter eller diskuterar detta i Polen för det är så självklart. Det är därför de kommer överleva som nation. Nationer som förlorar sin identitet och förnekar existensen av en egen kultur är dömda att dö ut.

Nu är ju definitionen av assimilering att man upptas i en etnisk grupp, så vad du säger är egentligen att du inte tror på assimilering, och att vi därför kommer att få ett multietniskt samhälle även med AfS politik.

På den punkten tror jag dock att du drar en förhastad slutsats. Assimilering tar tid, ibland flera generationer, men att det sker finns det otaliga exempel på. Polen har på grund av sitt geografiska läge under seklerna assimilerat betydligt fler människor med andra etniciteter än Sverige. Att Polen har en stark nationell identitet beror just på att assimileringen fungerat. Alla talar polska och har anammat polska seder och bruk.

Det vore fortfarande intressant att veta om AfS kommer att verka för en snabb assimiliering av de invandrare som blir kvar i Sverige även med deras politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in