Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 12:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Tydligen är polisanmälan från Växjö redan nerlagt, enligt vad jag tyckte mig höra av Kasselstrand.
Citera
2018-05-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
https://www.pscp.tv/w/1OyKANWkbozGb

Tack! Det verkar vara en hel del folk där. Efter en halvtimme kom Afa-packet i bakgrunden och skrek..
Citera
2018-05-26, 12:46
Medlem
Gustav sa precis att polisärendet från igår är nedlagt, WIN. Nu är han igång på slutklämmen och hånar alla politiker, "Tuffa Uffe" osv.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det måste kännas fullständigt frustrerande för AfS att inte ens motdemonstranterna tar dem på allvar!

Dina provoceringsförsök är så patetiskt genomskinliga och dåliga.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det måste kännas fullständigt frustrerande för AfS att inte ens motdemonstranterna tar dem på allvar!
Nja, man hörde en del skanderingar på avstånd, men jag kunde inte riktigt höra vad dom skrek om.

Kan ju vara polisen som lyckats spärra av lite bättre den här gången.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Kul att du och vänstern kan enas i er kamp mot Alternativ för Sverige.
Citera
2018-05-26, 12:51
Medlem
Citat:
Kul att se att AfS's möten ser ut ungefär exakt som det gjort på MUF-mötena på 80-talet som jag var med på när det "begav sig". Samma rosa tröja slängd över axlarna, solbrillor, bakåtslickat hår och ekonomisk nyliberalism. AfS är helt enkelt "80-tals MUF" återuppstigna!

AfS har helt klart något av en "MUF-image" vilket jag personligen är lite skeptisk till. "MUF-looken" är dock mest bara en look. Att partiet skulle vara nyliberalt är helt felaktigt. De vill ju förstatliga en del saker som har privatiserats under senare år och är allmänt för ganska kraftfulla statliga åtgärer och ingrepp, där det behövs.

AfS förespråkar sunt förnuft och normalitet. AfS är pragmatiska i de flesta frågor som har med ekonomi och samhällets allmänna drift och skötsel att göra. AfS är inte på något sätt "sossar" men samtidigt så är mycket av AfS politiska ståndpunkter sånt som förmodligen även framträdande sossar i många fall hade kunnat skriva under på så sent som på 1980-talet.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-26 kl. 12:55.
Citera
2018-05-26, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja, man hörde en del skanderingar på avstånd, men jag kunde inte riktigt höra vad dom skrek om.

Kan ju vara polisen som lyckats spärra av lite bättre den här gången.

Vänstern står ungefär mellan AfS på Biblioteksgatan och Norrmalmstorg. Polisen har spärrat av ganska väl. Men tycker det ser ut som att de står mer runt demon där. Ungeför som det såg ut när folkets demonstration var där. Ska dit och fota lite sen.
Citera
2018-05-26, 12:52
Medlem
SektenAnderssons avatar
hur pass aggressiva är AfS ?
Citera
2018-05-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kul att du och vänstern kan enas i er kamp mot Alternativ för Sverige.

SD har ju försökt samarbeta med Expo, så inget borde förvåna...
Citera
2018-05-26, 12:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Rent fysiskt menar du?
Citera
2018-05-26, 12:57
Medlem
Hur stor uppslutning är det ungefär?
Citera
2018-05-26, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson

Tillräckligt för att avfallspacket föredrar befinna sig på behörigt avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in