Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 14:41
Medlem
Mellbergans avatar
Det kan ha varit så att AfS kan ha fått ett signifikant väljarstöd i dagens Sentio.

Övr 2.8% +1.8%

Obeservera att F! inte ingår här i denna siffran.

Förra månadens siffror(Feb) såg ut såhär(totalt 1%):

Nu är alltså övriga siffran 2.8%. Vi får nu invänta nyheter idags artikel där småpartierna också förmodligen kommer att presenteras.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-03-15 kl. 15:01.
Citera
2018-03-15, 14:42
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Du kan ju gärna exemplifiera och verifiera dina påståenden om snacklådor och haverister hos AfS, istället för att som nu måla med breda penseldrag utan täckning. Sen kan du ställa den listan mot alla SD:are runtom i landet som trampat, och fortsätter att trampa, i klaveret med jämna mellanrum.

Mig veterligen har väl för övrigt bara namnen på partistyrelsen hos AfS samt två avhoppare från SD presenterats...
Stor del av AFS är avpolleterade från SD, somliga för att de hade en annan agenda och andra för att de är inte kan hålla grodorna från att hoppa ur munnen. AFS approach inger inget förtroende hos mig utan känns mest som ett SVP light. Det är ganska enkelt att vara radikal och kategorisk men det röner färre framgångar än man vill tro. SVP och ND har båda haft den linjen och båda har lagt ner.
Citera
2018-03-15, 14:45
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det kan ha varit så att AfS kan ha fått ett signifikant väljarstöd i dagens Sentio.

Övr 2.8% +1.8%

Obeservera att F! inte ingår här i denna siffran.

Förra månadens siffror(Feb) såg ut såhär(totalt 1%):

Nu är alltså övriga siffran 2.8%. Vi får nu invänta nyheter idags artikel där småpartierna också förmodligen kommer att presenteras.

Vackert! Opinionsundersökningar på runt 2% redan nu hade varit fantastiska siffror och borgar för att fler vågar ta steget över.
Citera
2018-03-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Vackert! Opinionsundersökningar på runt 2% redan nu hade varit fantastiska siffror och borgar för att fler vågar ta steget över.
Speciellt om AfS är större än F! i opinionen och SVT ska försöka motivera varför de bjuder in Gudrun Schyman en gång i veckan under valrörelsen men inte Gustav Kasselstrand.
Citera
2018-03-15, 14:50
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Stor del av AFS är avpolleterade från SD, somliga för att de hade en annan agenda och andra för att de är inte kan hålla grodorna från att hoppa ur munnen. AFS approach inger inget förtroende hos mig utan känns mest som ett SVP light. Det är ganska enkelt att vara radikal och kategorisk men det röner färre framgångar än man vill tro. SVP och ND har båda haft den linjen och båda har lagt ner.

Du kunde alltså inte vare sig exemplifiera eller verifiera dina påståenden om snackpåsar och haverister? Tack, men då vet jag hur jag ska läsa dina inlägg framöver #snackpåse
Citera
2018-03-15, 14:50
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:

Vi har förstått att du håller dig lojal till den store ledaren Karlsson som den duktige lille sekterist du är men jag föreslår att du lämnar tråden och återgår till att runka till något nytt liberalt SD-förslag istället för att skriva här. Du kan överhuvudtaget inte motivera någonting utan slänger dig bara med samma extremism-retorik som partiledningen. Alla normalt funtade människor begriper att SDU kastades ut för att dom var ett hot mot ledningens positioner och inte pga extremistkopplingar. SD kunde inte finna något trovärdigt alls på dom uteslutna.
Citera
2018-03-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Underbart! Fy fan vad jag njuter. Låt råttan Karlssons parti gå under och låt Afs träda fram som verklig opposition!

Kollade för några år sedan.
SD har ett direkt förbud för medlemmar, att vara medlem i något annat parti eller "tvivelaktig" organisation.
Har aldrig hört något annat parti har ett sådant förbud i sina stadgar?
Citera
2018-03-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
I Sentio ökar kategorin Övriga +1,8 procent enligt granntråden Sverigedemokraterna i opinionsmätningar. Detta är sannolikt till stor del AfS då MED stått och stampat på 0,7 en längre tid.

Läs för övrigt Mattias Albinssons utmärkta artikel i Samnytt. När han ringer och frågar SD vilket samröre med högerextremister man talar om så kan de inte svara.

https://samnytt.se/kasselstrand-det-kan-komma-fler-avhopp-fran-sd-fram-till-valet/
Det känns i magen lite som om Samnytt är på väg att driva över till AfS. Det vore ju jäkla intressant om två av de tre ledande fria media på realistsidan skulle sympatisera med AfS, och ingen med SD. Säger ju lite om hur SD-ledningen skött sig (om jag får rätt)..
Citera
2018-03-15, 14:55
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Speciellt om AfS är större än F! i opinionen och SVT ska försöka motivera varför de bjuder in Gudrun Schyman en gång i veckan under valrörelsen men inte Gustav Kasselstrand.
Hehe, precis. Dom lär gå om F! inom kort. Det skall också bli intressant att se hur SD skall tackla det om Afs skulle ligga runt 3-5% i opinionen när valet börjar närma sig. Jag menar så som dom själva grät när dom inte fick vara med i debatterna 2010 så lär dom väl i konsekvensens namn inte ha något emot om Afs får delta?
Fast det är klart dom kan ju alltid rapa fram vilka fascistnazister Afs är ett par gånger till.
Citera
2018-03-15, 15:01
Medlem
michail.bakunins avatar
Ett SD på mellan 21% och 23% och ett Afs på 13% vilka har möjlighet att ingå i minoritetsregering. Eftersom M inte har råd att sitta på bänken i fyra år till har vi ett parti vars partiledare ser sin chans till att uppvakta Åkesson och Kasselstrand.
Citera
2018-03-15, 15:07
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Nej det kommer inte att ske. AFS har för svaga kort inklusive Kasselstrand och man uppfattas redan som att man går medias intressen för att splitta invandringskritiker och skada SD så mycket man kan. Inte helt rättvist men media driver givetvis den agendan och det i sin tur skadar bilden av AFS inför de potentiella väljarna. Det andra stora problemet är AFS företrädare för om SD har tillräckligt av snacklådor och haverister som låter den ena grodan efter den andra hoppa ur mun så har AFS betydligt mer av den varan. Däremot skulle SD behöva chilla mycket mer gällande AFS.
Vilka var det som klippte banden med SDU och innan dess uteslöt deras populära ledare Kasselstrand? Med din tvetydiga logik är det SD som har splittrat "den invandringskritiska" rörelsen.
Citera
2018-03-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michail.bakunin
Ett SD på mellan 21% och 23% och ett Afs på 13% vilka har möjlighet att ingå i minoritetsregering. Eftersom M inte har råd att sitta på bänken i fyra år till har vi ett parti vars partiledare ser sin chans till att uppvakta Åkesson och Kasselstrand.

Tyvärr kan en splittring på detta vis vara vänsterns stora dröm. Genom att bygga upp och rasa, dela upp och dessutom ge media guldet utav att kunna köra massa vinklar av detta är tyvärr lite sorgligt. Jag gillar dock AFS. Det var såhär Ny Demokrati också rasade. Man började bråka internt och det blev omöjligt att hålla ihop. Tillslut föll allt.

AFS och SD är officiellt fiender. Vem ska dessa partier då samarbeta med?
Senast redigerad av Roxyn 2018-03-15 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in