Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 15:35
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Sluta haha, er primitiva "marknadsföring" fungerar inte. Och problemet är just detta, ni är i barnstadiet och använder flashback för att nå ut. Patetiskt.

Rekommenderar alla att inte svara i tråden och låta den dö ut från och med nu.

Så säger en sann Sverigevän. Du förstår jag jobbar inte för AFS jag jobbar för en bättre framtid för mina barn. Om du ska motarbeta att Svenskarna får upp ögonen för en viktig och förbisedd fråga så ser du helt enkelt inte logiken i att AFS bör ta upp den.

Det är helt enkelt så att medborgarskapen måste stoppas och Jeff Ahl har ett par veckor på sig innan riksdagen stänger. Klarar han att få upp en diskussion kring medborgarskapen så blir SD mer eller mindre tvungna att hänga på.

Men NMR kanske har en representant i riksdagen som kan ta upp frågan?
Citera
2018-05-28, 15:37
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Spelar ingen roll om SD landar på 21% eller 24%. Däremot gör det en stor skillnad om AfS landar på 2,5 eller 4%.

AfS kommer sprka SD i röven och vi behöver hårdare retorik kring invandringsdebatten samt mer år svenskar och mindre åt främlingar.

AFS är inte en bortkastad röst. Det som behövs är ett parti som sätter hårt mot hårt i riksdagen i alla debatter. Det kommer tvinga de andra partierna att debattera obekväma frågor.

Bästa Scenariot är helt enkelt ett starkt SD och ett AFS som kommer in i Riksdagen samt ett NMR som är starkare och starkare genom gräsrotsrörelse.

Det är ingen motsättning i det.
Citera
2018-05-28, 15:42
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Spelar ingen roll om SD landar på 21% eller 24%. Däremot gör det en stor skillnad om AfS landar på 2,5 eller 4%.

AfS kommer sprka SD i röven och vi behöver hårdare retorik kring invandringsdebatten samt mer år svenskar och mindre åt främlingar.

JA !

AFS behövs i riksdagen inte för att de kommer att bilda regering utan för att de kommer att röra om i grytan och hålla bedragarna till svars.

NMR är starka men kommer ej att komma in i Riksdagen.

SD är inte SD utan representerar cirka 1,5 miljoner Svenskar som är trötta på bedrägeriet. Det är det som är viktigt. De är villiga att stödja en förändring genom NMR eller AFS.
Citera
2018-05-28, 15:45
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Eller så röstar man på SD - som faktiskt har en chans att påverka PÅ RIKTIGT - än att kasta bort sin röst på afs. För låt oss vara ärliga, att afs skulle få >4% går mot noll. Så alla röster de får kommer att kasseras istället för att göra SD starkare.

Precis så här tänker jag inför detta val.
Ingen kraftsplittring!
AfS är så välkomna in 2022, då avser jag rösta på dem för att jaga skiten ur SD åt rätt håll.
Vansinnet med ”monofonisk mångkultur” måste få ett slut.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-05-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
När slår AFS webbshopp upp med pins inför valet?

Tänkte faktiskt på detta igår, hade varit trevligt med en pin!

Har sakta fått upp ögonen för AfS, vettiga människor med en ambitiös agenda. Tack vare denna tråd fick jag reda på podcasten 'den kokta grodan' vilket är en trevlig pod att lyssna på.
Undrar om vi kommer få se en ökad hetsk debatt på flashback mellan SD och AfS anhängare desto närmre 9 september kommer.
Citera
2018-05-28, 16:00
Medlem
wwrs avatar
Hade Jeff Ahl behållit valbar plats till riksdagen om han stannat kvar i SD? Om inte, vad var orsaken?
Senast redigerad av wwr 2018-05-28 kl. 16:21.
Citera
2018-05-28, 16:03
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Precis så här tänker jag inför detta val.
Ingen kraftsplittring!
AfS är så välkomna in 2022, då avser jag rösta på dem för att jaga skiten ur SD åt rätt håll.
Vansinnet med ”monofonisk mångkultur” måste få ett slut.

Arma, ARMA djävla Sverige!

Folk kommer inte höra på Jimmies malande röst om att det har vi minsann sagt i 6 år och vi är så trötta på utmaningar.

SD måste fram med fakta. Det är ju slam dunk om de vill. Viljan hos SD saknas uppenbarligen. Antingen hos ledarna eller för att de är som Jeff Ahl skrev kapade av globala maktintressen som springer i deras korridorer. Något är lurt i varje fall.

Många har nog trott att SD har kraftsamlat inför 2018 - men så händer inget. Bara gnäll om att moderaterna vill minsann inte samtala med oss. Och moderaterna har ju kopierat våran politik. Men vad i h ska dom samarbeta med moderaterna för? Globalistpartiet nr 1?

Ut med fakta - Så här ser det ut med Medborgarskapen som kommer att sökas för. Det kommer att innebära för Svensken mer problem långsiktigt mer kostnader mer kriminalitet plus att hela familjerna får komma. Men så sker inte ett piss. Nått gnäll om att vi bör inte ha böneutrop i Sverige - NO SHIT?

Ja arma arma Sverige om det är Jimmie hoppet står till.
Citera
2018-05-28, 16:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hade Jeff Ahl behållit valbar plats till riksdagen om han stannat kvar i SD? Om inte, vad var orsaken?
Som jag förstod det så hade han redan långt innan riksdagslistan spikades & långt innan AfS bildades, tackat nej till omval i SD.
Citera
2018-05-28, 16:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag förstod det så hade han redan långt innan riksdagslistan spikades & långt innan AfS bildades, tackat nej till omval i SD.
Det låter intressant. Det vill man ju gärna veta orsaken till om man överväger att rösta på AfS och Ahl.
Citera
2018-05-28, 16:32
Medlem
Nu får väl Herr Ahl själv svara om han så behagar.

Min uppfattning i ärendet är att Ahl har politisk ryggrad och inte kunde stödja den utveckling som skett och fortsatt sker inom SD.

Det tål att understrykas att SD anno 2018 är ett helt annat parti än vad de var 2010.
Citera
2018-05-28, 16:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det låter intressant. Det vill man ju gärna veta orsaken till om man överväger att rösta på AfS och Ahl.
Det står om det tidigare i tråden, men det är ju inte så lätt att hitta så där på studs. Han var missnöjd med SDs politik helt enkelt & ville inte vara med & jobba för partiet längre.
Citera
2018-05-28, 16:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det står om det tidigare i tråden, men det är ju inte så lätt att hitta så där på studs. Han var missnöjd med SDs politik helt enkelt & ville inte vara med & jobba för partiet längre.
Det är inte många politiker som ger upp platsen vid köttgrytorna för sina principer så man vill gärna veta orsakerna. Men jag har inga som helst kunskaper om vad som skett i Ahls fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in