Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 08:35
Medlem
Kul för dom, bra siffror!

Jag som skall rösta SD ser detta AfS som klar tvåa som alternativ och skulle således ingå i dessa 13% om frågan ställdes till mig, min röst ligger fast men tror och hoppas på viss framgång för AfS, dom behövs som blåslampa!
Citera
2018-03-15, 08:35
Medlem
Idag, klockan 11:30, håller AfS en presskonferens i riksdagens presscenter. Det låter mycket intressant att presskonferensen ska hållas där. Kanske AfS har värvat någon riksdagsledamot från ett annat parti (?).

https://twitter.com/AfS_riks/status/974178435345145856
Citera
2018-03-15, 08:44
Medlem
kalkryggars avatar
För att använda tiden fram till valet för att säkra en växande bas så tror jag det skulle vara viktigt för partiet att visa upp flera av toppolitikerna i partiet. Kan vara viktigt att visa upp en kvinna på ledande position ganska mycket. Då löser dom nog 4% tror jag.

Om Sd fortsätter att ifrågasätta partiet på samma sätt som 7-klövern ifrågasätter Sd så kommer Sd förlora i anseende hos sina egna väljare ganska mycket. Åkesson framstår som en enorm hycklare när han talar förnedrande om ett parti som går till val på samma andemening som Sd (Åkesson) själva blev inröstade på.
Åkesson har ju för fan gråtit offentligt i över 10 år om hur synd det är om honom för att dom är så dumma mot honom..buhuu buhuuuuuuu.

Därför så undrar man ibland om det är en strategi från Åkesson. Han vill så klart att partiet kommer in. Det skulle stärka hela den sidan. Vem vet, kanske Åkesson själv fått nog av dom senaste åren av hyckleri från Sd?
Citera
2018-03-15, 08:46
Medlem
Ha inte för höga förväntningar.
Det är skillnad på frågorna "kan tänka sig att rösta på" och "vilket parti skulle du rösta på idag".
Citera
2018-03-15, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Idag, klockan 11:30, håller AfS en presskonferens i riksdagens presscenter. Det låter mycket intressant att presskonferensen ska hållas där. Kanske AfS har värvat någon riksdagsledamot från ett annat parti (?).

Spännande.
Citera
2018-03-15, 09:15
Medlem
Citat:

Sänds det någonstans?
Citera
2018-03-15, 09:15
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:

Intressant. Rent intuitivt så känns det som om du har rätt.
Är för dåligt insatt i SD:s riksdagsledamöter; vem/vilka kan det i sådana fall vara tal om? Kanske de politiska vildarna - hon ungerskan kanske? Och så är det väl Jimmie Åkessons svärmor? Fantastiskt kul i sådana fall, rent principiellt.

Kanske det finns SD-riksdagsledamöter "till höger" som inte finns med på årets listor till riksdagsvalet och som ser en chans att komma in igen till hösten? Så som moderaten Sten Andersson gjorde, när han såg att han hade petats från valbar plats och bytte till SD i början av 2002. Detta gav SD en röst i Riksdagen redan 2002 och en viss legitimitet (även om det skulle dröja ytterligare 8 år innan de kom in i riksdagen).

Så ett par politiska vildar och någon befintlig SD-riksdagsledamot vore ju onekligen en smakstart för AfS.
Citera
2018-03-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Sänds det någonstans?

Jag har frågat AfS via Twitter, men har när detta skrivs inte fått något svar. Jag återkommer om de svarar. Annars får vi hålla utkik på internet och i pk-media (om de nämner någonting).
Citera
2018-03-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Är för dåligt insatt i SD:s riksdagsledamöter; vem/vilka kan det i sådana fall vara tal om? Kanske de politiska vildarna - hon ungerskan kanske? Och så är det väl Jimmie Åkessons svärmor? Fantastiskt kul i sådana fall, rent principiellt.

Kanske det finns SD-riksdagsledamöter "till höger" som inte finns med på årets listor till riksdagsvalet och som ser en chans att komma in igen till hösten? Så som moderaten Sten Andersson gjorde, när han såg att han hade petats från valbar plats och bytte till SD i början av 2002. Detta gav SD en röst i Riksdagen redan 2002 och en viss legitimitet (även om det skulle dröja ytterligare 8 år innan de kom in i riksdagen).

Så ett par politiska vildar och någon befintlig SD-riksdagsledamot vore ju onekligen en smakstart för AfS.

Man kan spekulera, kanske Anna Hagwall?
Citera
2018-03-15, 09:30
Medlem
Ja, det här måste väl nästan röra sig om ett avhopp från SD till AfS. Får utomstående annars ens boka riksdagens presscenter?
Citera
2018-03-15, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner

Om presskonferensen handlar om att AfS har värvat riksdagsledamöter från andra partier så hoppas jag att det är mer än en riksdagsledamot som har gått till AfS och inte bara från SD, utan också från andra riksdagspartier. Det hade varit en verklig kanonstart från AfS.
Citera
2018-03-15, 09:38
Medlem
Jag hade sagt att de har en svensk profil, nationalistiskt är en etikett som kommunister satt för att det ska kunna att smeta skit på dem. Kommunister hittar man helt säkert inom legacy media.

Jag håller med om att namnvalet är mycket dåligt men jag hade bytt till något bättre efter valet. Om Kent blir utkastad skulle jag kanske rekrytera honom. Han skulle kunna vara deras bästa kort att få en plats i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in