Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 16:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är inte många politiker som ger upp platsen vid köttgrytorna för sina principer så man vill gärna veta orsakerna. Men jag har inga som helst kunskaper om vad som skett i Ahls fall.
Han brukar titta in i tråden då & då, så du kanske får svar här direkt av Jeff.
Citera
2018-05-28, 16:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han brukar titta in i tråden då & då, så du kanske får svar här direkt av Jeff.
Det vore intressant. Jag tror även han kunde vinna förtroende hos väljarna på att redogöra för det. (Även intressant för de som funderar att rösta på SD)
Citera
2018-05-28, 16:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det vore intressant. Jag tror även han kunde vinna förtroende hos väljarna på att redogöra för det. (Även intressant för de som funderar att rösta på SD)
Jag hittar detta på SVT:
Citat:
–Sverigedemokraterna har svikit allt för många löften till väljarna. Till exempel att man inte jobbade hårdare för att försöka stoppa värdlandsavtalet med NATO och att man tillåter utländska riskkapitalister att gå in och påverka svensk, skattefinansierad välfärd. Det här är frågor som vi kämpade för inom Sverigedemokraterna och väljarna gick till val på. Nu är man helt undergivna Moderaterna, säger Jeff Ahl.
Gav upp den interna kampen inom partiet

Jeff Ahl säger att han gav upp striden med sitt dåvarande parti under valkonferensen, och i januari valde han att inte ställa sig på valbar plats på Sverigedemokraternas riksdagslista.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/sverigedemokraterna-har-svikit-for-manga-valloften
Citera
2018-05-28, 16:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag hittar detta på SVT:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/sverigedemokraterna-har-svikit-for-manga-valloften
Citat:
i januari valde han att inte ställa sig på valbar plats på Sverigedemokraternas riksdagslista.

Det låter ju helt entydigt. Det skall inte ha funnits några indikationer på att han skulle ha petats. Han hade kunnat stanna kvar i partiet, på valbar plats, men valde själv att sluta.

Undrar hur många riksdagsmän som bara lämnat sin plats för sina principers skull utan att gå till ett annat riksdagsparti (och inte stannat kvar i partiet och kämpat för dem i den mån det varit möjligt).
Senast redigerad av wwr 2018-05-28 kl. 17:08.
Citera
2018-05-28, 17:09
Medlem
Den rakryggade Sten Andersson minns man ju från SDs tidigare dagar,men å andra sidan var han säkert ganska så avpolleterad hos Bo Lundgrens Moderater vid det daxet.
Tar ingenting ifrån den gamle hedersmannen.Hade alla politiker varit som Sten Andersson så hade Sverige varit ett mångdubbelt bättre land idag än vad som nu är fallet.
Citera
2018-05-28, 17:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Den rakryggade Sten Andersson minns man ju från SDs tidigare dagar,men å andra sidan var han säkert ganska så avpolleterad hos Bo Lundgrens Moderater vid det daxet.
Tar ingenting ifrån den gamle hedersmannen.Hade alla politiker varit som Sten Andersson så hade Sverige varit ett mångdubbelt bättre land idag än vad som nu är fallet.
Låter som en riktig hedersman. Fast hans utträde föregicks av att han inte nominerats, som du säger.
Citat:
Sten Andersson gjorde sig känd som uttalat kritisk till den i Sverige förda invandringspolitiken, bland annat i samband med Sjöbo kommuns folkomröstning 1988.[3] Efter kritik från bland annat Moderata ungdomsförbundet blev han inte nominerad av Moderaterna i Malmö till en valbar plats på riksdagsvalsedeln inför 2002 års val. Detta föranledde honom att utträda ur partiet och under sitt sista år i Sveriges riksdag 2001/02 sitta kvar utan partitillhörighet. I februari 2002 anslöt han sig till Sverigedemokraterna och kandiderade för partiet till riksdagen i september samma år.
(Wiki)
Det finns kanske inte så många som givit upp platsen vid köttgrytorna om de inte haft något säkert att falla tillbaka på. (AfS i all ära, men Ahl är inte garanterad en plats i riksdagen vilket han troligen hade varit i SD)
Senast redigerad av wwr 2018-05-28 kl. 17:30.
Citera
2018-05-28, 17:36
Medlem
MrSkargards avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=6960252

Ett litet reportage om Jeff Ahl och Alternativ för Sverige. Alkisen Mattias Karlsson uttalar sig i slutet och visar vilken äcklig hycklare han är. Tänk på Patrick Reslow när ni lyssnar på vad Karlsson säger så kommer ni att förstå vad jag menar.
Citera
2018-05-28, 18:25
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Ett litet reportage om Jeff Ahl och Alternativ för Sverige. Alkisen Mattias Karlsson uttalar sig i slutet och visar vilken äcklig hycklare han är. Tänk på Patrick Reslow när ni lyssnar på vad Karlsson säger så kommer ni att förstå vad jag menar.

Ja det var ett hyckleri på en helt ny nivå. "Det borde inte vara möjligt" sitter människan och säger.
Citera
2018-05-28, 18:28
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

EXPO-Karlsson fattar inte att det folk röstade på 2014 är något helt annat än vad de fick. Därför lämnar också många partiet. Hur många har lämnat SD nu?

Om EXPO-Karlssons tes ska hålla måste också SD föra den politik man gick till val på. Annars är kontraktet med väljarna brutet och enskilda ledamöter som bryr sig mer om folkviljan visar stor integritet som tar sitt pick och pack och säger, tack för mig.

I Vadstena klippte en hel lokalförening sina medlemskort i SD. Kanske är de också extremister enligt EXPO-Karlsson? Hur många missnöjda lokalföreningar finns det där ute i Sverige? Jag tror många.

EXPO-Karlsson är för övrigt en passande benämning då Mattias Karlsson samarbetat med EXPO, en organisation med kopplingar till våldsbejakande vänsterrextremister enligt FOI.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-28 kl. 18:32.
Citera
2018-05-28, 18:31
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Till Partier och partipolitik för eventuellt sammanfogande med (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd.

Integration och invandring --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2018-05-28, 18:37
Moderator
Tinuviels avatar
Sammanfogat.

// mod
Citera
2018-05-28, 18:39
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Har skummat igenom en hel del "sverigevänliga" fb-sidor nu, när någon nämner vad folk ska rösta så är listan såklart långt med "SD!" men när AFS nämns så är mkt av retoriken "Nej alla på SD nu!" "vi får inte splittras" "AFS är bra men behöver växa till sig till nästa val" "bortkastad röst".
Många som röstar på sd är otroligt oinsatta, de är bara trötta på invandringen men har noll koll i övrigt.
Om de blev lite mer insatta hade det nog inte varit lika sd-vänliga, de har svalt mediamyten om sd. Tror nästan fler valt AFS än sd om alla hade lika stor koll på båda.
Energin och styrkan hos AFS är på elitnivå, sd framstår som ett gäng grånade sossevåp i jämförelse.
Senast redigerad av Norrlands.guld 2018-05-28 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in