Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=6960252
Ett litet reportage om Jeff Ahl och Alternativ för Sverige. Alkisen Mattias Karlsson uttalar sig i slutet och visar vilken äcklig hycklare han är. Tänk på Patrick Reslow när ni lyssnar på vad Karlsson säger så kommer ni att förstå vad jag menar.
EXPO-Karlsson fattar inte att det folk röstade på 2014 är något helt annat än vad de fick. Därför lämnar också många partiet. Hur många har lämnat SD nu?
Om EXPO-Karlssons tes ska hålla måste också SD föra den politik man gick till val på. Annars är kontraktet med väljarna brutet och enskilda ledamöter som bryr sig mer om folkviljan visar stor integritet som tar sitt pick och pack och säger, tack för mig.
I Vadstena klippte en hel lokalförening sina medlemskort i SD. Kanske är de också extremister enligt EXPO-Karlsson? Hur många missnöjda lokalföreningar finns det där ute i Sverige? Jag tror många.
EXPO-Karlsson är för övrigt en passande benämning då Mattias Karlsson samarbetat med EXPO, en organisation med kopplingar till våldsbejakande vänsterrextremister enligt FOI.