Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 22:19
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jodå, den räcker till alldeles utmärkt

Eller rättare sagt, borde räcka till. Om vi skickar ut alla bidragsparasiter med huvudet före, mejar ner (och sen utvisar, om de överlever) alla "arab-kidz" som bråkar med polis, räddningstjänst och myndigheter. Samt ser till att alla som kommer hit och verkar här betalar full skatt med riktiga jobb.

Då räcker det till alldeles utmärkt, med ett modernt progressivt skattesystem. Till och med du skulle få ut dina bidrag.

Säkert. Såssar skulle ju aldrig hitta något nytt användningsområde för skattemedlen. Har ju aldrig...host...hänt förr. Fler borde nog ställa sig frågan vad som ledde fram till dagens situation. Och fundera över om inte det vi ser bara är symptom på en sjukdom i såssarnas ”schlaraffenland”.
Citera
2018-06-01, 22:24
Bannlyst
Citat:
Genom att alla som bor i landet arbetar och betalar skatt? Och är lojala till Sverige och våra värderingar. Räcker det?

Varje person som inte arbetar och gör rätt för sig åker ut med huvudet före i SD's Sverige, om du menar det. Större delen av Rinkeby, Bergsjön mm skulle åka rakt ut med avloppsvattnet.

Oj, vilken unken retorik du för. Får lite nazistvibbar, otäckt. Synd bara att SD inte står för den politiken bara.
Citera
2018-06-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det blir garanterat extra val senast 2020.
v

Nja...skulle hålla på garantin om jag vore du.
En DÖ..2,..2 tror jag definitivt på.
Politisk makt är som superlim...de kommer att sitta kvar.

Extraval?...är tveksam av samma orsak.Makt avhänder man sig icke hur som helst!

En fin gammal princip om du frågar mig.
Citera
2018-06-01, 22:25
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Nej tack, jag vill avsluta "dialogen" med dig. Den är inte fruktbar.
Om jag säger "Heil Hitler" till dig, så kan du åberopa Godwins lag och vinna på så sätt. Ska vi säga så?

Nope, du försöker bara ta dig ur att du inte vet vad du pratar om. Sieg Heila bäst du vill och se om jag bryr mig.

Regressiv skatt - Lägre skattesats ju högre inkomst
Proportionell skatt - Samma skattesats oavsett inkomst
Progressiv skatt - Högre skattesats ju högre inkomst

De flesta skatter i Sverige är redan proportionella, i princip det enda undantaget jag kan komma på är statlig inkomstskatt. De många olika skatterna och skattesatserna ger dock upphov till diverse problem, och inte bara administrativa. Det är precis av denna anledning vi sedan 90-talet har haft skatteutredningar för att förenkla, mest för att försöka lappa och tejpa.

I övrigt med tanke på dina inlägg tycker jag du ska återgå till att rösta på Centerpartiet. Verkar ju tryggt och icke-våldsamt nog för dig.
Citera
2018-06-01, 22:29
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Flyttade Mohammed till Sverige, utan att ha något jobb dvs. är arbetslös från start? Sitter han i en snödriva i kallingarna och klagar på vårt fina land? Om Ja; Mohammed åker ut med huvudet före.

Conny, Cevin och Liam, Achmed, Li, Alleandro är de födda i Sverige, familjerna 100% anpassade och lever helt assimilerade enligt svenska förhållanden, men barnen har hamnat snett? Då får de hjälp att komma till rätta igen naturligtvis, hur svårt kan det vara att förstå.

Nej bidrags-Mohammed är född i Sverige, precis som Conny och Cevin. Du sa ju nyss att alla som inte arbetar och bidrar ska ut med huvudet före? Det måste ju inkludera värdelösa Conny annars kommer det ju in en etnicitetsaspekt... Att alla som inte arbetar och bidrar ska ut låter ju dock väldigt NYLIBERALT och radikalt, två saker du försöker argumentera emot.

Hittills har jag frågat om du är efterbliven eller sosse. Kanske är du bara schizo?
Citera
2018-06-01, 22:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Oj, vilken unken retorik du för. Får lite nazistvibbar, otäckt. Synd bara att SD inte står för den politiken bara.

Givetvis står SD bakom att utvisa alla äckel som attackerar blåljuspersonal, eller lever i Sverige 10-15 år utan att försöka lära sig svenska, eller aktivt förespråkar en expansion av Islam i Sverige.

All retorik som jag någonsin hört från SD bekräftar detta.

Må jag lite ödmjukast ställa en klassisk FB-fråga: källa på det fetstilta?
Citera
2018-06-01, 22:31
Bannlyst
Citat:
Nej

Inte japan (som ras, är du så dum så du frågar det?). Däremot kan jag givetvis bo och verka och vara fullt ut respekterad som människa i Japan. Det kan inte japanen i AfS's Sverige (han/hon är inte etnisk nordbo).

Varför skulle inte japaner kunna bo och arbeta i Sverige? När och var har AfS sagt det?
Citera
2018-06-01, 22:33
Medlem
Citat:
Nej

Inte japan (som ras, är du så dum så du frågar det?). Däremot kan jag givetvis bo och verka och vara fullt ut respekterad som människa i Japan. Det kan inte japanen i AfS's Sverige (han/hon är inte etnisk nordbo).

Och vart har du läst att etniskt utomnordiska inte skulle vara accepterade i Sverige ifall de gör rätt för sig och de har tagit sig hit på laglig väg? Det är snarare så att det är du som hittat på detta, inte att det är en ståndpunkt som AfS står för.
Citera
2018-06-01, 22:34
Bannlyst
Citat:
Givetvis står SD bakom att utvisa alla äckel som attackerar blåljuspersonal, eller lever i Sverige 10-15 år utan att försöka lära sig svenska, eller aktivt förespråkar en expansion av Islam i Sverige.

All retorik som jag någonsin hört från SD bekräftar detta.

Må jag lite ödmjukast ställa en klassisk FB-fråga: källa på det fetstilta?

Har inte läst det i deras partiprogram och inte hört Åkesson säga det offentligt heller. Att de vill skicka hem en liten grupp människor som saknar medborgarskap och är kriminella lämnar det stora majoriteten av främlingarna kvar i landet.
Citera
2018-06-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Nej bidrags-Mohammed är född i Sverige, precis som Conny och Cevin. Du sa ju nyss att alla som inte arbetar och bidrar ska ut med huvudet före? Det måste ju inkludera värdelösa Conny annars kommer det ju in en etnicitetsaspekt... Att alla som inte arbetar och bidrar ska ut låter ju dock väldigt NYLIBERALT och radikalt, två saker du försöker argumentera emot.

Hittills har jag frågat om du är efterbliven eller sosse. Kanske är du bara schizo?

Du verkar ju ha lite svårt att läsa, detta fenomen kan man ofta se i "heta" frågor med personer som brinner starkt för en fråga, utan att riktigt förstå den själv. Jag får säga att jag uppskattar och beundrar din "inre eld", tips är att försöka styra om den till något produktivt.

Here vi go again:

Flytta till Sverige - Integrera dig totalt från start, vi vill bara ha in produktiva och bidragande högutbildade personer.

Född i Sverige / eller uppväxt av helt integrerade föräldrar - Vi vill givetvis hjälpa dig att komma till rätta i samhället igen, om du har hamnat på glid.

Kan du förstå?
Citera
2018-06-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Har inte läst det i deras partiprogram och inte hört Åkesson säga det offentligt heller. Att de vill skicka hem en liten grupp människor som saknar medborgarskap och är kriminella lämnar det stora majoriteten av främlingarna kvar i landet.

(*den) Definiera vad du menar med främlingar i detta fall är du snäll.
Citera
2018-06-01, 22:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du verkar ju ha lite svårt att läsa, detta fenomen kan man ofta se i "heta" frågor med personer som brinner starkt för en fråga, utan att riktigt förstå den själv. Jag får säga att jag uppskattar och beundrar din "inre eld", tips är att försöka styra om den till något produktivt.

Here vi go again:

Flytta till Sverige - Integrera dig totalt från start, vi vill bara ha in produktiva och bidragande högutbildade personer.

Född i Sverige / eller uppväxt av helt integrerade föräldrar - Vi vill givetvis hjälpa dig att komma till rätta i samhället igen, om du har hamnat på glid.

Kan du förstå?

Integration funkar inte, i varje fall inte om man ska tro den något mer stabila Jimmie Åkesson vi kände innan 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in