Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 12:58
  #8593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Nej, vi förespråkar ingen nedmontering av välfärden. Vi vill till exempel ytterligare förbättra välfärden där tandvård faller under samma högkostnadsskydd som övrig sjukvård. Vi får råd med både skattesänkningar och satsningar på försvar och välfärd när vi lämnat EU, repatrierat hundratusentals, lagt ner onödig myndigheter och skrotat New Public Management (en nyliberal myndighetsdoktrin som inget annat parti vill avskaffa).

Alternativ för Sverige är inget nyliberalt parti, då hade jag aldrig gått med. Eftersom vi baserar vår politik på sunt förnuft låser vi inte vid den gamla höger/vänster-definitionen, vi vill göra det så bra som möjligt för vårt folk. Den gamla höger/vänster-konflikten är död, idag står kampen mellan de som springer globalisternas ärenden och vi som vill värna vårt folk. Nationalister vs globalister.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Det där är en valvinnande fråga. Inte gratis tandvård åt främlingar, utan billigare tandvård för svenskar.

Mer åt svenskar, mindre till främlingar.

Varför inte rakt av föreslå "Tandvård för 50 kr - för svenska pensionärer!"

Det skulle vara en kärnfull kommunikation som SAMTIDIGT belyser illegala invandrares horribla gräddfil OCH ger partiet en ingång till äldre väljare och människor som bryr sig om äldre väljare.
Citera
2018-05-28, 13:04
  #8594
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Varför inte rakt av föreslå "Tandvård för 50 kr - för svenska pensionärer!"

Det skulle vara en kärnfull kommunikation som SAMTIDIGT belyser illegala invandrares horribla gräddfil OCH ger partiet en ingång till äldre väljare och människor som bryr sig om äldre väljare.
Mycket bra valslogan. Finansieringen är ju redan klar. Bara att dra in motsvarande vård för illegala invandrare.

Samt givetvis även dra in de 196,9 miljoner som försvinner i gratis vanlig sjukvård åt illegala, bara i storstäderna.

Citat:
Kostnaderna i de tre storstadsregionerna, som enligt tidigare beräkningar står för en klar majoritet av vårdutgifterna för papperslösa, har sedan lagen infördes mer än fördubblats – från 90,2 miljoner kronor 2014 till 196,9 miljoner 2017.
https://www.hd.se/2018-05-28/varden-...-okat-kraftigt

Reformförslag som redan har finansieringen klar. En mycket ansvarsfull politik.
Citera
2018-05-28, 13:09
  #8595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Nej, vi förespråkar ingen nedmontering av välfärden. Vi vill till exempel ytterligare förbättra välfärden där tandvård faller under samma högkostnadsskydd som övrig sjukvård. Vi får råd med både skattesänkningar och satsningar på försvar och välfärd när vi lämnat EU, repatrierat hundratusentals, lagt ner onödig myndigheter och skrotat New Public Management (en nyliberal myndighetsdoktrin som inget annat parti vill avskaffa).

Det låter himmelskt. Vi får räkna med minst 20 år innan ni uppfyllt alla dessa löften. Enbart repatrieringen tar sin runda tid. Jag föreställer mig att den blir svårast. Ni kan inte räkna med att ha 90 % av befolkningen till hjälp.
Lämna EU tar tid. Se Brexit. Såvida inte fler länder i Europa hakar på och det blir en speciell exit.
Jag har inte tid att vänta på Er, så det får bli SD.
Citera
2018-05-28, 13:45
  #8596
Medlem
bjornhagbergs avatar
Alternativ för Sverige - Så här får ni våra röster

Sverigedemokraterna har blivit mjuka och trötta. Socialdemokraterna talar om att begränsa invandringen. Moderaterna likaså men vill fortfarande ligga på runt 50.000 per år(alltså en helt ny småstad med folk från MENA).

Ett stopp av asylsökare gör inget med dem som just nu väntar på medborgarskap dvs. alla från 2013, 2014, 2015 , 2016 , 2017 samt i År. Att få stopp på medborgarskapen nu är det som kommer att stoppa Sverige från att tippa över ruinens brant.

Alternativ för Sverige ni har en jättechans nu när inget av de andra partierna talar om stopp av nya Medborgarskap.

För att göra det tydligt kan ni säga att det som skiljer mellan oss och SD är 500.000 nya medborgare från länder som inte hör hemma i Skandinavien.

Jeff Ahl - Go get em !
__________________
Senast redigerad av bjornhagberg 2018-05-28 kl. 13:48.
Citera
2018-05-28, 14:46
  #8597
Medlem
Tekniskt sett är ni bara en vekare version av nmr. Varför göra högern mer splittrad än vad den redan är istället för att bara stödja nmr och få ett slut på den kulturmarxistiska mardrömmen?
Citera
2018-05-28, 14:46
  #8598
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Det låter himmelskt. Vi får räkna med minst 20 år innan ni uppfyllt alla dessa löften. Enbart repatrieringen tar sin runda tid. Jag föreställer mig att den blir svårast. Ni kan inte räkna med att ha 90 % av befolkningen till hjälp.
Lämna EU tar tid. Se Brexit. Såvida inte fler länder i Europa hakar på och det blir en speciell exit.
Jag har inte tid att vänta på Er, så det får bli SD.

Och SD kommer inte ens att göra något utav detta.
Citera
2018-05-28, 14:50
  #8599
Medlem
Captinheros avatar
Kommer ni sätta upp några valstugor eller ha representanter på stan? Några fler torgmöten snart ? Skulle vara intressant att lyssna på er live .
Citera
2018-05-28, 15:19
  #8600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiggarPimpen
Tekniskt sett är ni bara en vekare version av nmr. Varför göra högern mer splittrad än vad den redan är istället för att bara stödja nmr och få ett slut på den kulturmarxistiska mardrömmen?

Trams! NMR är en samling obildade halvanalfabeter, till skillnad från ledartrojkan i AfS. Det skulle aldrig falla mig in att rösta på en hop ovårdade skäggiga typer, som drar omkring med plastsköldar till sina demonstrationer. Ser ju ut som riktiga Untermenschen.
Citera
2018-05-28, 15:22
  #8601
Medlem
Centauris avatar
Eller så röstar man på SD - som faktiskt har en chans att påverka PÅ RIKTIGT - än att kasta bort sin röst på afs. För låt oss vara ärliga, att afs skulle få >4% går mot noll. Så alla röster de får kommer att kasseras istället för att göra SD starkare.
Citera
2018-05-28, 15:29
  #8602
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiggarPimpen
Tekniskt sett är ni bara en vekare version av nmr. Varför göra högern mer splittrad än vad den redan är istället för att bara stödja nmr och få ett slut på den kulturmarxistiska mardrömmen?

Båda behövs.

1. NMR ja absolut men hur i H ska du få 4% av Svenskarna att rösta på "Nazister" folk är ju livrädd för att ens yppa ordet. Klarar de att göra en revolution genom en icke-konventionell väg så visst go 4 it.
2. Alternativ för Sverige behövs för att röra om i Riksdagen. För att folk ska få höra talas om begrepp som de aldrig ens hade tänkt på. De kan med ärlighetens namn nå 4%. Ja de är "vekare" men det är inte intresset här utan att få in dem i Riksdagen så att folk får höra begreppen och börja nya tankebanor.
3. SD ja alla vet som är medvetna vad som har skett. Men de blir rätt tvungna att börja utföra en del av sakerna de talat om när AFS kommer in i Riksdagen.

Inget står i motsats till varandra och det är ingen splittring det är frågan om. Det är uppmärksamhet kring viktiga frågor. Klarar NMR att ta ledningen så är det bara att hålla tummarna att vi inte har NATO bombningar likt Jugoslavien över oss.
Citera
2018-05-28, 15:32
  #8603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Eller så röstar man på SD - som faktiskt har en chans att påverka PÅ RIKTIGT - än att kasta bort sin röst på afs. För låt oss vara ärliga, att afs skulle få >4% går mot noll. Så alla röster de får kommer att kasseras istället för att göra SD starkare.

Killarna i AfS har en stark potential - de representerar något jag inte sett tidigare i svensk politik. De tror på sig själva, är orädda, trots alla hotfulla idioter som finns där ute. Efter att ha sett deras framträdanden på livestreamen under det gångna veckoslutet, anser jag det absolut inte uteslutet att de klarar 4-procentsspärren. Sedan tycker jag, att man ska rösta på ett parti man verkligen sympatiserar med - inte på något, vars "chans att påverka" bara kommer att utmynna i sönderkompromissade halvmesyrer. För mig är det otänkbart att rösta på ett parti, med en ledning som förespråkar bojkott av alla invandringskritiska demonstrationer. För att styra upp landet krävs riktiga män, inte några löjliga skrivbords-cucks till SD-are, som aldrig vågar stå upp för sina åsikter.
Citera
2018-05-28, 15:34
  #8604
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Eller så röstar man på SD - som faktiskt har en chans att påverka PÅ RIKTIGT - än att kasta bort sin röst på afs. För låt oss vara ärliga, att afs skulle få >4% går mot noll. Så alla röster de får kommer att kasseras istället för att göra SD starkare.

Spelar ingen roll om SD landar på 21% eller 24%. Däremot gör det en stor skillnad om AfS landar på 2,5 eller 4%.

AfS kommer sprka SD i röven och vi behöver hårdare retorik kring invandringsdebatten samt mer år svenskar och mindre åt främlingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback