Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Ompröva alla uppehållstillstånd som utfärdats i Sverige efter år 2000.

Dom som fick sitt uppehållstissltånd 2000 måste väl fått kvittera ut sitt medborgarskap redan,
det är väl inte så att man vill ompröva medborgarskap rentav?

Förövrigt vad har Chang Frick emot AFS, är det möjligen så
att tönten tror att han själv ska inkluderas som repatrierbar?,
och därmed är emot återvandringspolitik?

Givetvis så kommer även personer med svenska medborgarskap att granskas längre fram. Bara för att Ali Baba och de 40 rövarna har fått svenska pass av den folkfientliga globalistregimen så innebär det inte att de bör få stanna i Sverige. Grundlagen måste ändras och man behöver frånträda, eller strunta i, ett par internationella konventioner, men målet är att alla som inte bör vara i Sverige ska ut. Det kanske tar några år att förverkliga planerna, men ut ska de.

Chang Frick är en jude med zigenskt påbrå, så det är självklart att han aldrig kommer stödja några genuina svenska nationalistprojekt.

Nyheter Idag där Chang Frick är redaktör ägs av Ilan Sade, som inte bara är partiledare för MED utan också är jude, bög och israelisk medborgare. Att judar, zigenare och bögar inte är så förtjusta i svensk nationalism säger ju sig själv.
Citera
2018-05-28, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Välkommen!!

Jag har rekryterat hittills 19 personer! Men jag blir ledsen i hjärtat då jag har svårt att rekrytera en av mina barndomsvänner som jag känt i decennier. Han är dessutom officer, som kan sprida ordet fort inom försvarsmakten!

Det finns mycket bra folk inom Försvarsmakten men samtidigt så är många väldigt pk-hjärntvättade. Många officerare, särskilt ynngre officerare, är tyvärr sjukt pk.

Nu är ju det svenska försvaret sedan länge ett dåligt skämt men regimen har ändå ansträngt sig för att pk-hjärntvätta militär och polis. Militärer och poliser kommer få en viktig roll i alla typer av situationer där samhället knakar i fogarna och där folket sätter sig på tvären. Därför vill regimen såklart att personal inom våldsutövande myndigheter är så ideologiskt och politiskt lojal mot regimen och globalisternas agenda som möjligt.
Citera
2018-05-28, 07:22
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilka peruaner? Quechuaindianerna? Aymaraindianerna? Den spanskspråkiga befolkningen? Peru är en multietnisk nation.

Och nej, politik kan inte reduceras till slagord. Den som gör det tas inte på allvar av väljarna.

Vi kan ju låta dagens multietniska Peru få vara just den sammansättning de har. Varför tvinga på dem afrikaner eller indonesier, OCKSÅ??

Av skäl som att det är relativt sett mer överbefolkat och fattigt i Indonesien och Afrika än i Peru.

Jag tror det är exakt så som Afs tänker men den skillnaden att man inte räknas som ingående i den multietniska massan när man kom i går eller i förrgår.
Senast redigerad av Returpapper 2018-05-28 kl. 07:25.
Citera
2018-05-28, 07:25
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det finns inget nytt och fräscht som kommer upp inom SDs starkt censurerande närmiljö.
Det är priset som Åkesson och Karlsson har varit beredda att betala.
Det finns inte en enda vettig politisk kraft i någon som helst position att ta över.
När Åkesson går in i väggen igen,alternativt slutar av andra naturliga skäl så har de uteslutit och i övrigt förtryckt allt som hade kunnat vara partiets politiska framtid.
Hur hade det kunnat bli annorlunda med ledartrojkans taktik att utesluta all vettig intern opinion?
De har lett partiet som Stalin ledde Sovjet en gång i tiden.

Exakt så är det. Partitoppens entourage består av ett koppel stjärtslickare. Människor som fjäskigt inställsamt har strykt rätt personer medhårs i den egna organisationen. Inte krigat i politiken. Exit Kent Ekeroth. Enter Sara Seppälä.

I kommunerna har allt duktigt folk tvingats bort av medelmåttiga, men maktfullkomliga, distriktsordföranden eller riksdagsmän med regional maktbas (ofta överlappar dessa). SD har misskött det viktigaste ett parti har: humankapitalet.

Allt AfS behöver göra är att vårda sina medlemmar och företrädare, gå med rak rygg, ha högt i tak och fortsätta utveckla ett redan mycket bra partiprogram. Efter valet blir det förhoppningsvis organisationsuppbyggnad och får man till en bra kultur från start, så ligger SD mycket illa till 2022.
Citera
2018-05-28, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En positiv sak kan man tillskriva AfS och det är att de blir en blåslampa på SD, som verkligen har rappat upp sin retorik. Kollade på SD's Facebooksida (drygt 201 tusen följare) och de är minst så tuffa som AfS då det gäller invandring och islam. Minst så tuffa.. Skillnaden är väl att SD har storlek och mandat att faktiskt förändra på riktigt.

Det som skiljer i övrigt är väl endast att SD anser att även en utom-nordisk person som sköter sig exemplariskt ska kunna bo i landet (vilket AfS inte anser), samt att AfS har en ekonomiskt mer nyliberal hållning med kraftigt sänkta skatter och nedmonterad välfärd, tänk "MUF på 80-talet".

Nej, vi förespråkar ingen nedmontering av välfärden. Vi vill till exempel ytterligare förbättra välfärden där tandvård faller under samma högkostnadsskydd som övrig sjukvård. Vi får råd med både skattesänkningar och satsningar på försvar och välfärd när vi lämnat EU, repatrierat hundratusentals, lagt ner onödig myndigheter och skrotat New Public Management (en nyliberal myndighetsdoktrin som inget annat parti vill avskaffa).

Alternativ för Sverige är inget nyliberalt parti, då hade jag aldrig gått med. Eftersom vi baserar vår politik på sunt förnuft låser vi inte vid den gamla höger/vänster-definitionen, vi vill göra det så bra som möjligt för vårt folk. Den gamla höger/vänster-konflikten är död, idag står kampen mellan de som springer globalisternas ärenden och vi som vill värna vårt folk. Nationalister vs globalister.
Citera
2018-05-28, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vet inte vem det är, helt okänd. Är det en av de avhoppade SD'arna i riksdagen? Definitivt inte en av de kända SD'arna och kan ärligt inte placera karln.

Med tanke på att du nästan bosatt dig i den här tråden, borde du känna till vem Jeff Ahl är. Det skadar inte att vara informerad, när man deltar i en diskussion.
Citera
2018-05-28, 10:49
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Exakt så är det. Partitoppens entourage består av ett koppel stjärtslickare. Människor som fjäskigt inställsamt har strykt rätt personer medhårs i den egna organisationen. Inte krigat i politiken. Exit Kent Ekeroth. Enter Sara Seppälä.

I kommunerna har allt duktigt folk tvingats bort av medelmåttiga, men maktfullkomliga, distriktsordföranden eller riksdagsmän med regional maktbas (ofta överlappar dessa). SD har misskött det viktigaste ett parti har: humankapitalet.

Allt AfS behöver göra är att vårda sina medlemmar och företrädare, gå med rak rygg, ha högt i tak och fortsätta utveckla ett redan mycket bra partiprogram. Efter valet blir det förhoppningsvis organisationsuppbyggnad och får man till en bra kultur från start, så ligger SD mycket illa till 2022.

Viktigt att vårda medlemmarna ja.. Som SDare kände man sig nästan som för extrem bara för man uttrycker sig på ett vis folk gör mest.. Typ hem med alla jävla muslimer.. Vilket jag också tycker... Men min röst är lika mycket värd r det o den kommer hamna hos underbara AfS
Citera
2018-05-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Jag tror många inte vågar lita på en polsk judinna (Bieler) som SD har som kommande invandringsminister. Judar har dubbla lojaliteter, både till Sverige och Israel. En säkerhetsrisk.

Det är nog så att alla partier vill visa att dom får fram kvinnor, en sorts "feminism". I några debatter jag sett verkar Bieler vettig och man tänker inte på hennes bakgrund.

I några debatter har hon varit lite vimsig. Som dom flesta andra kvinnliga politiker. Att han har judiska rötter kan vara en fördel eftersom SD sägs vara mot mångfald vilket då motbevisas.
Citera
2018-05-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Missnöje kallas det. SD ökar i takt med missnöjet. De har varit ensamma och enkelt kunnat inhösta desperata svenskars stöd. För tio år sedan var SD en bred folkrörelse. Idag toppstyrt av tre personer. Fördelen med toppstyrning är att du har total kontroll på budskapet. Nackdelen är att du inte utnyttjar potentialen i de 20 tusen medlemmar som finns. SD skulle t.ex. med sina miljoner ha kunnat stödja alternativa medier så att de når fler. Istället kallar man dem extremister och tar avstånd.

SD är självklart bättre än M men långt, långt ifrån vad som krävs. AfS kommer pressa SD att igen bli aktiva och då kan de tillsammans, om SD inte tar avstånd från AfS, bli en kraft att räkna med.

Jag ser AfS som en positiv kraft som en garant för att SD inte går åt fel håll. Det blir fråga om balans för att dels röstmaximera men också att inte förlora dom som vill ha hårdare tag, som redan stödjer SD. En inte enkel balans.

Jag känner att alla partier mer eller mindre är toppstyrda. Som VPK-Hermansson uttryckte sig: "Någon jävla ordning måste det vara i ett parti".....
Citera
2018-05-28, 11:53
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Välkommen!!

Jag har rekryterat hittills 19 personer! Men jag blir ledsen i hjärtat då jag har svårt att rekrytera en av mina barndomsvänner som jag känt i decennier. Han är dessutom officer, som kan sprida ordet fort inom försvarsmakten!
Hur bär du dig åt för att rekrytera? och fick dom att dessutom överhoppa redan ultranationalistiska SD i tvångstanken.

Och alla 19 sade efteråt uttryckligen att dom inte bara skulle rösta AFS utan och bli partimedlemmar?...jösses

Sveriges Radio satte nyligen etikett på AFS som främlingsfientliga, det betyder
att SD har reducerats till bara högerpopulister?, så jag förstår inte var övertipping-pointen
ligger i AFS till främlingsfientliga?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-05-28 kl. 12:25.
Citera
2018-05-28, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Nej, vi förespråkar ingen nedmontering av välfärden. Vi vill till exempel ytterligare förbättra välfärden där tandvård faller under samma högkostnadsskydd som övrig sjukvård. Vi får råd med både skattesänkningar och satsningar på försvar och välfärd när vi lämnat EU, repatrierat hundratusentals, lagt ner onödig myndigheter och skrotat New Public Management (en nyliberal myndighetsdoktrin som inget annat parti vill avskaffa).

Alternativ för Sverige är inget nyliberalt parti, då hade jag aldrig gått med. Eftersom vi baserar vår politik på sunt förnuft låser vi inte vid den gamla höger/vänster-definitionen, vi vill göra det så bra som möjligt för vårt folk. Den gamla höger/vänster-konflikten är död, idag står kampen mellan de som springer globalisternas ärenden och vi som vill värna vårt folk. Nationalister vs globalister.

Det där är en valvinnande fråga. Inte gratis tandvård åt främlingar, utan billigare tandvård för svenskar.

Mer åt svenskar, mindre till främlingar.

När kommer flygbladen?
Senast redigerad av Jiddraren 2018-05-28 kl. 12:57.
Citera
2018-05-28, 12:52
Medlem
Lite glädjande siffror för AfS på Facebooksidan. Det börjar se riktigt bra ut.

Citat:
AfS är under vecka 21 fortsättningsvis Sveriges tredje mest populära parti att interagera med på Facebook.

Från maj hittar vi även glädjande siffror som skvallrar om att Alternativ för Sverige är på mycket god väg IN I RIKSDAGEN!

✔️ Våra inlägg har nått ut till 1 802 541 unika användare.
✔️ 340 029 unika användare har interagerat med oss
(4% i riksdagsvalet motsvarar ca. 250 000 röster)
✔️ På blott 2,5 månader har AfS gått om Kristdemokraterna i antalet gilla-markeringar på Facebook.

https://twitter.com/AfS_riks/status/1001050995374350337
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in