Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 17:14
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Tror årets bild kommer bli den här:

https://imgur.com/a/Gkx7mJv

Scener från Sagan om ringen med orcher dök direkt upp på näthinnan när jag såg den där bilden. Vilket avskräde till pöbelmänniskor. Dock har ju vänsterns anti-AfS jippon varit praktfiaskon antalsmässigt.
Citera
2018-05-27, 17:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Staaf
Jag gillar denna:
https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2018/05/20180526_130410.jpg

Haha, så obscena och vidriga flator.
Man kan verkligen vara betjänt av att kolla på vem som deltar i olika demonstrationer & hur dessa ser ut.

Jag har tjatat om detta förr så jag citerar mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var dom snygga tjejerna finns varierar över tiden, allt förklaras här:
The Babe Theory of Political Movements

Citat från artikelförfattaren & hans vän som betraktar en vänsterdemonstration:
Citat:
It's just that beautiful women are always on the cutting edge of social trends. Remember how many beautiful women were in the anti-war movement twenty years ago? In the yoga classes fifteen years ago? At the discos ten years ago? On Wall Street five years ago? Where the beautiful women are is where the country is headed," said my friend. "And this," he looked around him, "isn't it."

När man ser på vissa av bilderna från motdemonstrationen så känns detta mer aktuellt än någonsin tidigare. När man ser på den bild du länkar blir det nästan övertydligt att dom på bilden verkligen inte representerar vartåt utvecklingen är på väg.
Citera
2018-05-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är själva poängen. Deras "definition" är 100% baserad på utseende/språk.

Hon kunde tillhöra nästan vilken som helst germansk folkgrupp. Hon kunde ha varit finska/etiska.
Hon kunde rent av vara en adopterad/andra/tredje generation fransyska, spanjorska eller ryska. Det är stora nationerna så att det finns rätt många individer därifrån som ser "typiskt svensk" ut.

Hypotetiskt:
Om dessa fransyskor, spanjorskor och ryskor var adapterade av svenska familjer (familjerna skulle inte få veta att dessa inte var etniska (=genetiska) svenskar) skulle du märka det tror du? Skulle du kalla de för etniska svenskar? De skulle nog vara svenskar enligt din definition?
Etnisk svensk är den som av sig själv och andra etniska svenskar anses vara etnisk svensk. Svenska folket definierar sig självt, det ska politikerna ge fan i - utan istället tjäna dess intresse.
Jag har kanske fel, men jag tror inte att du skulle var ok med dem.

Fattar inte varför somliga av er inte erkänner att ni bara vill ha etniska (95%=genetiska) svenskar
Jag fattar varför AfS/SD väljer juridiskt "smarta" definitioner/politik, men vad är poängen att göra det på ett anonymt (!) internet(!!)forum?

Varför är ni så PK?

Dina konstiga fördomar säger mer om dig själv och den indoktrinering du utsatts för, än om mig och andra. Jag skulle alltså inte vara bekväm med adopterade franska, spanska och ryska flickor som ser nordiska ut, men I SMYG inte uppfyller 95-procentiga rasrenhetskriterier på svenskhet? Vem tror du jag är - Jimmie Åkesson? Han menade ju förvisso att etniska svenskar knappast kunde sägas finnas, eftersom det antagligen förekommit invandring sedan istiden.

Jag skulle kanske försynt föreslå att NÅGOT istidablod finns i ådrorna hos nästan alla etniska svenskar, med tanke på den ovanliga svenska kontinuiteten. Och som ju av historiska skäl förresten antagligen omfattar åtminstone den där ryska tjejen med nordiskt utseende du nämnde. På samma sätt bör etniska turkar antagligen ha NÅGOT påbrå från stäpperövrarna som tog över Anatolien i relativt sen historisk tid eller dagens etniska assyrier ha NÅGON DNA-koppling till Bibelns assyrier.

Loreen är alltså INTE en "etnisk svenska mitt i livet", som någon SvD-debattör tyckte vad det begav sig, om man inte alldeles ska göra våld på begreppet. Regulus försök att sälja in "svensk etnicitet" som synonymt med SD:s "svenska kulturentitet" är samma ansats att ta bort ett ord som behövs för att påtala att nationer, liksom familjer faktiskt OCKSÅ handlar om släktskap. "Etnonationalism" är som jag ser det samma tautologi som "släktfamilj". Visst, ALLA individer i ett släktträd är inte förenade av blodsband, men att säga att familj och "blodsmystik" inte hör ihop är inte heller sant.

Väldigt, väldigt vaga avgränsningar är allt som behövs för att politiskt agera ombud för det svenska folket. In- och exkluderingen kommer ändå till syvende og sidst vara organisk och skiter i beskäftiga politikers försök att skapa överidentiteter från sina skrivbord.

Titta på Atatürks Turkiet och försöken att under merparten av ett sekel, med alla tillgängliga medel skapa en sekular öppenturkisk kulturentitet och nationalstat, och säg sedan att Mattias Karlsson kommer lyckas i sitt projekt,
Citera
2018-05-27, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hehe, när inga motdemonstranter kommer för att mötet är så obetydligt, så måste man skapa sina egna motståndare! Riktigt tråkigt för AfS att det inte blev något bråk denna helg, alla sket ju i er och gjorde annat istället.
Jag postade två länkar...
Citat:
Ursprungligen postat av VikingRage
Hur många är äkta och hur många är bots / betalda troll?
Kollade en handfull som hastigast igår, min gissning, kort svar - de flesta verkade äkta.
Citera
2018-05-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det skulle förvåna mig om SD sluter AfS i sin famn om de kommer in i riksdagen.

Det skulle inte förvåna mig. Jimmie är en utpräglad taktiker.
Citera
2018-05-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Haha, fy fan vad lättstötta ni är, och tål ingen kritik. Alla i klubben måste svara på mitt lilla inlägg

Dulny gjorde en skinnhead psykbryt idiotgrej. Vill ni inte ha röster så fortsätt så.
Mötena blir ju givande om det bara dyker upp ryggdunkare, eller hur?

SD har nått 20% just genom att visa lugn mot PKarna.

Detta är ingen klubb. Och SD har nått sina framgångar tack vare massinvandringen, och i princip inget annat.
Citera
2018-05-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Vad svamlar du om? Alla normala människor fattar definitionen av en etnisk svensk. Ingen neger, sneöga eller blandras med rastaflätor kommer någonsin definieras som etniskt svensk.

Vit, minst en svensk förälder och två vita föräldrar betyder en etnisk svensk. Över tid kanske man skulle kunna inkludera ickesvenskfödda om de är vita och har rotat sig bra i det svenska samhället.

Svenskar är vita. Och landet är vårt.

De allra flesta människor kan instinktivt identifiera dem som hör till samma folk som en själv och vilka som inte gör det.

Genom den kulturmarxistiska hjärntvätten så vill onda krafter komplicera detta genom att förneka oss våra instinktiva och genom evolutionen förvärvade kunskaper. De som kräver att svenskhet måste definieras i någon slags kvantitativa termer är ond och går det mjuka folkmordets ärende.
Citera
2018-05-27, 18:50
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad

SD kommer profitera på AfS. AfS driver på och är aktiva medan SD får mellanmjölksväljarna utan att göra något själva. SD borde göra allt för att AfS ska komma in. Det gynnar SD. De står inte ensamma längre i talarsolen. De har någon vid sin sida i debatterna. De kan visa att SD är mellanmjölk, inte så farliga. SD kan locka äldre damer och män på landbygden,lite sosse-light, och AfS unga om medelålders i storstäderna Bara arbetsfördelning.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-27 kl. 19:04.
Citera
2018-05-27, 19:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En positiv sak kan man tillskriva AfS och det är att de blir en blåslampa på SD, som verkligen har rappat upp sin retorik. Kollade på SD's Facebooksida (drygt 201 tusen följare) och de är minst så tuffa som AfS då det gäller invandring och islam. Minst så tuffa.. Skillnaden är väl att SD har storlek och mandat att faktiskt förändra på riktigt.

Det som skiljer i övrigt är väl endast att SD anser att även en utom-nordisk person som sköter sig exemplariskt ska kunna bo i landet (vilket AfS inte anser), samt att AfS har en ekonomiskt mer nyliberal hållning med kraftigt sänkta skatter och nedmonterad välfärd, tänk "MUF på 80-talet".
Citera
2018-05-27, 20:18
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
En positiv sak kan man tillskriva AfS och det är att de blir en blåslampa på SD, som verkligen har rappat upp sin retorik. Kollade på SD's Facebooksida (drygt 201 tusen följare) och de är minst så tuffa som AfS då det gäller invandring och islam. Minst så tuffa.. Skillnaden är väl att SD har storlek och mandat att faktiskt förändra på riktigt.

Precis och här har AfS en viktig funktion att fylla. Många invandringskritiker kommer garanterat snegla på AfS för att kolla vilka positioner de intar och om SD börjar framstå som mjäkiga och inte på allvar börjar förbereda en repatrieringspolitik finns det ett uppenbart hot om överströmning av väljare.
Citera
2018-05-27, 20:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Det som skiljer i övrigt är väl endast att SD anser att även en utom-nordisk person som sköter sig exemplariskt ska kunna bo i landet (vilket AfS inte anser), samt att AfS har en ekonomiskt mer nyliberal hållning med kraftigt sänkta skatter och nedmonterad välfärd, tänk "MUF på 80-talet".

Haha...SD har ett omfattande integrationsprogram, AfS vill inte ens ha ett. Vad menar du är tufft med SD? Att de vill tvinga svenskar att integreras med asylsökanden och dessa anhöriga? Är det tufft? Känner du inte till SDs ledande talesperson Paula Bieler?

"Sverigedemokraternas Paula Bieler ger sig ganska tidigt in i debatten. Totalt gör
hon åtta anföranden. Under det hinner Bieler använda begreppet integration 19 gånger,
assimilation fem gånger och mångfald/mångkultur fem gånger"

"I detta stycke definierar Paula Bieler begreppet integration explicit. Hon beskriver den
som en ömsesidig process där individer med olika nationell bakgrund ska fogas samman
och skapa ett samhälle."

"Vid två tillfällen, i Agenda den 7 februari och i Opinion live någon vecka tidigare, har Paula Bieler stått och prisat Moderaternas invandringspolitik. Det enda misstaget Moderaterna begått i invandringspolitiken verkar enligt Bieler vara att man under förra mandatperioden valde att samarbeta med Miljöpartiet. Annars har man, enligt Bieler, ”haft en invandringspolitik som påminner om oss”

http://www.friatider.se/sd-har-blivit-f-r-pk

Du ljuger om att ingen utomnordisk person ska kunna finnas i Sverige. En ren lögn.

Sänkta skatter för breda lager medelinkomsttagare är inte nyliberalt. Det är sunt förnuft. Alla i Sverige får sänkt skatt med AfS politik. Det utrymmet skapas genom att AfS sätter svenska folket först. Detta utöver en betydligt bättre välfärd. Hur? Ja, genom att ställa grupp mot grupp, svenska medborgare före utländska.
Citera
2018-05-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad

Jimmie är troligen redan väck när en uttalad eller outtalad allians med AfS blir aktuell.
Folk verkar tro att Åkesson kommer att sitta i all framtid.
Verkligheten är en annan.Han har redan suttit längst av alla nuvarande partiledare i riksdagen och har redan gått in i väggen en gång.
I skrivande stund finns det mycket svaga belägg för att han ens kommer att palla en mandatperiod till.

Efter Åkesson lär syndafloden komma för SD.För AfS del så gäller det att vara beredda och suga upp så många röster som möjligt när detta sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in