Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 23:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Detta var nog den sämsta definitionen av 'rasist' jag skådat på länge.

Enligt din definition så är det "rasistiskt" att konstatera att afrikaner har en lägre IQ, för att därmed sluta sig till att denna grupp ska få en bättre utbildning för att kompensera sina genetiska tillkortakommanden.

Nej, vad jag menade med behandla dem olika var diskriminering, alltså att behandla vissa folkgrupper sämre på grund av rasistiska fördomar.

Observera också att jag talade om betydande skillnader. De genomsnittliga skillnader i IQ som man uppmätt mellan olika folkgrupper är små. Den studie av IQ i olika länder som ofta citeras här på Flashback som belägg för att afrikaner skulle ha mycket lägre IQ är tekniskt undermålig, som jag påpekade i den här tråden:

(FB) Bok skriver att tyskar och italienare har högst iq bland vita

AfS har vad jag vet inte uttryckt något stöd för den här sortens rasistiska fördomar. Skulle de göra det kan de nog glömma planerna på att ta sig in i riksdagen.
Citera
2018-05-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är faktiskt lite tragiskt att läsa vad AfS-förespråkarna skriver i denna tråd. Det saknas totalt en sammanhållen linje.

Växlar mellan att "alla av icke-nordisk börd ska flytta hem", till "var står det i partiprogrammet ??"

Verkar helt enkelt inte veta vilket ben man ska stå på i etnicitet/börd-frågan.

Kanske är det skämmigt att erkänna att man stödjer partilinjen? Denna är glasklar, ingen av icke-nordisk börd/etnicitet ska kunna anses fullt ut accepterad i vår svenska gemenskap.

Det är nog därför som ingen kan svara på mitt exempel om thailändaren

Om du använde dig av ett ordentligt språk så skulle du nog få ett svar. Vad är definitionen på "fullt ut accepterad i vår svenska gemenskap"? Det är en mening som kan betyda vad som helst.
Citera
2018-05-25, 23:57
Medlem
Citat:
Det är tråkigt att du är så svag på att argumentera, man får väl skylla det på den sena fredagskvällen, eller de osammanhängande AfS-åsikterna som du synes förespråka.

Jag har genomgående skrivit i hela tråden att den som överhuvudtaget ska komma på tanken att inkluderas i vår gemenskap ska leva 100% enligt svenska förhållanden, anamma Sverige och den svenska kulturen 100% fullt ut och tala språket helt perfekt.

Varför skulle det inkludera "Växjös böneutropande muslimer". Halmgubbe?

Svag på att argumentera har PK kallat svenskar som tycker om Sverige i alla tider.
Det blir gäsp på den.
Att du sedan väljer att inte fatta är inte min sak.
Vad är 100 procent svenska förhållanden?
Vad innebär det att anamma Sverige och den svenska kulturen?
Skall du utvisa alla thailändare med spetskompetens som inte talar svenska HELT perfekt?
Gillar du Zlatan?
Citera
2018-05-25, 23:58
Medlem
Kemiske Alis avatar
Afs första valmöte blev en succé. Fortsätter de på samma sätt finns det möjligheter att nå 4% redan i detta val. De fyller ett utrymme på borgerliga flanken som ligger vidöppen sedan moderaterna och mittenpartierna blev nya sossarna.
Citera
2018-05-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Afs första valmöte blev en succé. Fortsätter de på samma sätt finns det möjligheter att nå 4% redan i detta val. De fyller ett utrymme på borgerliga flanken som ligger vidöppen sedan moderaterna och mittenpartierna blev nya sossarna.

...och SD de nya liberalerna.De är som språktest och Leijonkung 1998 omsatt i 2018 års hårdare verklighet.
Citera
2018-05-26, 00:04
Medlem
StillaHavets avatar
Är oerhört imponerad av dessa tre män. Jag visste att Kasselstrand var bra men så här bra kunde jag inte i mina vildaste fantasier tro att han var. Kanske mest positivt överraskad blev jag av de två andra herrarna, Hahne och Ahl. Hahne var mycket tydlig, pedagogisk och påläst. Ahl var en läcker kontrast med sin raka, obändliga linje för Sverige som är som härdat stål. Jag tycker Ahl ger ett trevligt, avslappnat intryck och är en no-bullshit-politiker. Kanske har han härdats av tystnaden i de norrländska skogarna?

Den som inte fattar att AfS är ett parti för alla och för varje del av Sverige efter detta framträdande måste vara blind. Här finns alla yrken, åldrar och delar av Sverige representerade.

Jeff Ahl med börd från Tyresö, Stockholm och utbildad i Norrland och yrkesofficer i Boden. William Hahne, från Stockholm är fallskärmsjägare och arbetar på Karlsborg. Gustav Kasselstrand, östgötasonen från Valdemarsvik med en fil. kand i nationalekonomi från Handels i GbG och en MBA från Aalto i Finland och Singapore är tillsammans bara en liten del av den enorma bredd och djup av erfarenhet, kompetens och kunskap som AfS representerar. Här finns allt. Sjuksköterskor, läkare, poliser, egna företagare, officerare, ekonomer, jurister, o.s.v. från alla delar av vårt avlånga land.

Det blir inte bättre än så här. Tåget går nu för resan att ta tillbaka vårt land och svenska folket hoppar nu på, fler och fler för varje dag. De 1,5% man redan har blir snart 2, 2,5, 3 och i höst kommer sossarna och moderaterna drömma mardrömmar om nästa dag i riksdagen. De vet inte vad de kommer ställas till svars för och vad de ska svara, dag, efter dag, efter dag. I höst börjar en helt ny era i Sverige - svenska folkets.

AfS2018 - nu börjar resan att ta tillbaka vårt land!
Citera
2018-05-26, 00:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belyi
Om du använde dig av ett ordentligt språk så skulle du nog få ett svar. Vad är definitionen på "fullt ut accepterad i vår svenska gemenskap"? Det är en mening som kan betyda vad som helst.

Du gör det ju ganska tydligt bara genom att ställa frågan. Givetvis menar jag just det jag skriver, att vara tjenis-grannen, killen i båtklubben eller på golfbanan som du gärna pratar med. Du förstår vad jag menar om du bara vill.

Inte bara den där "gästarbetaren" som "snart ska flytta hem".

Så frågan kvarstår: i AfS Sverige, är det möjligt för en hårt arbetande Thailändare som totalt känner sig som svensk och anammar svenska traditioner, att uppfattas som en del av ovanstående definierad gemenskap?

Ni vågar inte svara, för att ni inte fullt ut stödjer den etnicitet-baserade politik som AfS har.
Citera
2018-05-26, 00:08
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
...och SD de nya liberalerna.De är som språktest och Leijonkung 1998 omsatt i 2018 års hårdare verklighet.

Korrekt! Dock tror jag att SD fortfarande har möjlighet att vrida sin politik åt rätt håll utan att tappa i förtroende. Frågan är om de inser hur stor vreden är hos verklighetens folk. Valet 2022 är kört för dem om politiken inte läggs om i en mer patriotisk, nationalistisk, försvarsvänlig och lägre-skatt politik.
Citera
2018-05-26, 00:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du gör det ju ganska tydligt bara genom att ställa frågan. Givetvis menar jag just det jag skriver, att vara tjenis-grannen, killen i båtklubben eller på golfbanan som du gärna pratar med. Du förstår vad jag menar om du bara vill.

Så frågan kvarstår: i AfS Sverige, är det möjligt för en hårt arbetande Thailändare som totalt känner sig som svensk och anammar svenska traditioner, att uppfattas som en del av ovanstående definierad gemenskap?

Ni vågar inte svara, för att ni inte fullt ut stödjer den etnicitet-baserade politik som AfS har.

Du verkar väldigt fäst vid japaner och thailändare. Är du möjligtvis gift med en liten postorderasiat eller har du för avsikt att flytta till Asien snart?
Citera
2018-05-26, 00:10
Medlem
StigAllans avatar
Citat:

Rent sådär så tycker jag att din frågeställning är irrelevant!
Thailändare skiter säkert i svenska värderingar som alla andra som har kommit hit på falska premisser.

Sverige åt svenskarna, svårare än så är det faktiskt inte!
Citera
2018-05-26, 00:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Sverige åt svenskarna, svårare än så är det faktiskt inte!

(och för tydlighetens skull; du menar etniska svenskar/av nordisk ras)

Tack för svaret! AfS ståndpunkt blir tydligare och tydligare.
Citera
2018-05-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du verkar väldigt fäst vid japaner och thailändare. Är du möjligtvis gift med en liten postorderasiat eller har du för avsikt att flytta till Asien snart?

I verkligheten så handlar det om terrorfinansiären Özz Nujen eller våldtäktsanklagade Soran Ismail.
De kan ju SD försöka vara tjenis med på båtklubben eller på Sölvesborgs golfbana.
De pratar ju svenska helt perfekt vad jag vet och är således svenskar i den vitruvianske mannens bok.
Fikade för övrigt inte SD Bylund och Soran ihop förr i tiden...efter det sprang väl Karlsson till EXPO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in