Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 14:54
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror faktiskt att SD i längden skulle tjäna på om AfS kommer in i riksdagen.
SD skapade AfS för att få ett politiskt klimat som det i Ungern. Det är allt uträknat in i minsta detalj. Karlsson är arkitekten.
Citera
2018-05-21, 15:12
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
SD skapade AfS för att få ett politiskt klimat som det i Ungern. Det är allt uträknat in i minsta detalj. Karlsson är arkitekten.

Sitter folihatten bra?

Servera ett endaste hållbart bevis för ditt påstående. Fakta inte emotionellt bevis.

Mattias Karlsson är inte tillräckligt intelligent för ett sådant strategiskt drag.

Det är inte ovanligt att ytterfalanger bildar nya partier.
Citera
2018-05-21, 15:13
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Vid valet 2010 hade MP en valkassa på ca 7 miljoner. De fick 7,34 % då...

Och ett 99% stöd av MSM. Dygnet runt.
Citera
2018-05-21, 15:14
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, SD är nog väldigt rädda för AfS. SD riskerar att bli ett helt tomt och korrupt skal med en liten handfull yrkespolitiker i toppen. AfS kommer bli den nya folkrörelsen.

SD är glada för AfS.
Det får dem att bli mer mainstream och AfS det extrema alternativet.
Citera
2018-05-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror faktiskt att SD i längden skulle tjäna på om AfS kommer in i riksdagen.
Det tror jag inte. Kommer AfS in i riksdagen tror jag många SDväljare kommer flytta över.

Däremot kommer nog Sverige tjäna på att ha både AfS och SD i riksdagen. Två partier som tillsammans kan ta kampen mot övriga 7k.
Citera
2018-05-21, 16:01
Medlem
Jag har själv varit med i SD och sett det giriga dårhuset inifrån. När Jimmie "Jag vet inte" slutligen går över till psykofarmaka på heltid och lämnar partiet i höst så kommer det bli ett lämmeltåg av klättermöss som lämnar det sjunkande skeppet och tar med sig sina uppdrag från Landsting och kommunstyrelser. Det kommer bli trångt i dörrhålet på AfS:as kansli!
Citera
2018-05-21, 16:14
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Jag har själv varit med i SD och sett det giriga dårhuset inifrån. När Jimmie "Jag vet inte" slutligen går över till psykofarmaka på heltid och lämnar partiet i höst så kommer det bli ett lämmeltåg av klättermöss som lämnar det sjunkande skeppet och tar med sig sina uppdrag från Landsting och kommunstyrelser. Det kommer bli trångt i dörrhålet på AfS:as kansli!

Jimmie slår för tillfället alla andra partiledare i riksdagen med och utan piller.
Han är i bättre form än i valet 2014.

Jimmie har en räkmacka fram till valet i höst. SD ökar och ökar.
Citera
2018-05-21, 16:18
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Haha, sure thing.
http://www.bt.se/ledare/heino-darfor-gillar-sd-orbans-ungern/

Citat:
Under hela 2010-talet har Ungern lyfts fram som förebild. Det är därifrån man hämtar sin politiska inspiration och det är dit man emigrerar när den politiska karriären tar slut.

Det här är inga hemligheter om man har huvudet på skaft och inte är helt pantad.

Citat:
Redan 2012 lyfte SD:s dåvarande kulturpolitiska talesperson Patrik Ehn fram Ungern och i synnerhet de kulturpolitiska målen att värna den nationella identiteten: ”De arbetar väldigt medvetet med detta, så medvetet att vissa verksamhetschefer får sluta om de inte vill arbeta efter de politiska målen”.

Ehn blev sedermera utesluten ur SD men den ungerska inspirationen lever kvar.

"Utesluten". Är det en slump tror du att Ehn återfinns hos Motpol som Mattias Karlsson envist fortsätter slugga mot, man kan ju tycka att om Motpol var ett hot mot sd skulle det vara bättre att tiga ihjäl dom istället för att ge dom uppmärksamhet.
Senast redigerad av Alt-Kike 2018-05-21 kl. 16:21.
Citera
2018-05-21, 16:19
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
SD är glada för AfS.
Det får dem att bli mer mainstream och AfS det extrema alternativet.

Lysekil-kommungubben för SD vill satsa på integration och socialen för asylsökande och stenkastarna. Vilket parti anser du är extremt? För mig är alla åtta riksdagspartier extrema. Det enda med vanligt hederligt bondförnuft är AfS.
Citera
2018-05-21, 16:30
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Lysekil-kommungubben för SD vill satsa på integration och socialen för asylsökande och stenkastarna. Vilket parti anser du är extremt? För mig är alla åtta riksdagspartier extrema. Det enda med vanligt hederligt bondförnuft är AfS.
Jag tror att du missförstår. SD vill ses som mainstream. I och med grundandet av AfS blir SD rumsrena medan gemene man anser att AfS är galna, vilket såklart enbart är en snedvriden mediabild.
Citera
2018-05-21, 16:31
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det tror jag inte. Kommer AfS in i riksdagen tror jag många SDväljare kommer flytta över.

Däremot kommer nog Sverige tjäna på att ha både AfS och SD i riksdagen. Två partier som tillsammans kan ta kampen mot övriga 7k.

Frågan är varför en enda väljare ska lägga sin röst på SD när nu AfS finns? AfS är bättre på punkt efter punkt. Jo, det finns en anledning. Det är enligt riksmobbaren Åkesson ett extremistiskt promilleparti för sparkade man inte vill ha. Går väljarna på det kommer SD finnas kvar, annars inte.

SD är rädda. De ser redan hur AfS sakta men säkert tar deras väljargrupper. Redan 1,5% enligt YouGov. Resan för att ta tillbaka vårt land har dock bara börjat.
Citera
2018-05-21, 16:44
Medlem
Alt-Kikes avatar
Jag hade röstat på AfS om det inte var så att dom hade en sån konstig djurskyddspolitik. Den är helt ur fas med vad svenska folket kan tänkas rösta på. Dom vill alltså stärka djurskyddet och göra det ännu svårare för svenska bönder och djuruppfödare. Nej, synd att dom väljer att prioritera den frågan framför invandringsfrågan nu när landet bokstavligen talat brinner! Jag menar se bara på hur många svenskar som egentligen bryr sig om den här marginaliserade frågan hur många är engagerade i Djurens Rätt? Typ 0.1 promille av befolkningen. hade AfS inte prioriterat djurskyddsfrågan hade jag nog lagt min röst på AfS men nu när dom prioriterar den framför att stävja invandringskaozet, ja då går min röst till något annat vettigare parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in