Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Nej, jag är här för att på ett seriöst och sansat sätt diskutera AfS politik och skillnaden gentemot storebror SD's politik. Det är högst relevant.
Men sådana här trådar (även NMR-trådar) får direkt något sektliknande över sig, om man är det minsta kritisk så får man en massa personangrepp direkt. Jag försöker visa vad AfS politik är, och hur lite (i vissa frågor) och hur mycket (i vissa andra frågor) som de skiljer från SD. Sen är jag givetvis bekymrad om de stjäl några tiondelars procentenheter från SD (bortkastat) samt också road över hur några här på fullt allvar verkar tro att AfS ska komma in i riksdagen. Det är totalt verklighetsfrånvänt.
Men vill ni hålla på med er sekt, så varsågoda

SD är en sekt idag. Toppstyrt av tre personer. En trepersonssekt. AfS är en rörelse där tusentals hängivna svenskar kan göra skillnad utan att fråga SD-trojkan om varje detalj. SD styr med diktatoriska medel. AfS genom förtroende, ansvar och stöd.
SD utesluter dig om du säger ett ord fel, AfS kommer till ditt beskydd. Varför? SD är livrädda för media, AfS pekar finger åt dem. SD tar PK-media på allvar, AfS hånar dem för deras falska nyheter.
Förstår du skillnaden? SD kommer öka mot 2014 men AfS kommer in och då blir det livat i riksdagen. Inte ett sömnpiller som nu med SD som enda oppositionsparti.
Äntligen får svenska folket sin röst hörd i RD. Jeff Ahl är bara en aptitretare.