Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 12:57
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det måste kännas fullständigt frustrerande för AfS att inte ens motdemonstranterna tar dem på allvar!

Det talar mer om hur svårt Vänstern har att mobilisera år 2018. Mångkultur och globalism verkar inte vara någon paroll som drar folk.

AfS når ut till Svenskarna ännu en gång. En liten seger yttrandefriheten, en stor seger för Svensken.
Citera
2018-05-26, 13:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
AfS når ut till Svenskarna ännu en gång. En liten seger yttrandefriheten, en stor seger för Svensken.

Tyvärr är det ju precis tvärt om. Låt säga att AfS gör sensation och får 0.5% av rösterna (kommer inte att hända men låt oss anta det). Detta innebär exakt 0.5 procentenheter färre röster till SD, och alltså lite mindre sverigevänlig politik i riksdagen.

Invandringspolitiken är ju i princip exakt den samma mellan SD och AfS, det som skiljer är AfS ekonomiska nyliberalism, samt AfS tveksamhet i frågor om etnicitet/ras.
Citera
2018-05-26, 13:08
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Tyvärr är det ju precis tvärt om. Låt säga att AfS gör sensation och får 0.5% av rösterna (kommer inte att hända men låt oss anta det). Detta innebär exakt 0.5 procentenheter färre röster till SD, och alltså lite mindre sverigevänlig politik i riksdagen.

Invandringspolitiken är ju i princip exakt den samma mellan SD och AfS, det som skiljer är AfS ekonomiska nyliberalism, samt AfS tveksamhet i frågor om etnicitet/ras.
Om det inte kommer hända varför lägger du då energi i den här tråden? Dessutom, vad blir den realpolitiska skillnaden om SD får 22 eller 22,5 %? Du blir svaret skyldig på den frågan eftersom det uppenbarligen är viktigt för dig.

Samtidigt har SD redan lagt sig platt för Moderaterna. Så länge man inte ökar invandringen är det fritt fram för dem att få passivt stöd från Jimmie och Expo-Karlsson. Det finns så uppenbara skillnader. Kan du se någon av dagens SD-toppar säga de saker Kasselstrand har sagt på torgmötena idag och igår? Tonläge och attityd spelar roll, och där tar AfS en överlägsen seger.
Citera
2018-05-26, 13:09
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Jag tror inte heller att AfS kommer in i riksdagen i år men det är ett urbota korkat resonemang att hävda att man bara borde rösta på etablerade partier. Ser man potential i något annat, vare sig det är AfS eller Fi, så ska man naturligtvis stödja det partiet som ligger närmast sina egna åsikter även om det är en högoddsare att de kommer in. Partier kan växa och vore det så att AfS mot förmodan skulle komma in så har vi ett helt nytt läge som jag tror skulle gynna SD även om de då hade tappat 4% till ett annat invandringskritiskt parti.

Sedan tycker jag inte att partierna är så lika att sympatisörer lika gärna skulle kunna rösta på alternativ X och få samma politik som alternativ Y. Tycker man ser en skillnad om man läser igenom partiprogrammen men också i hur partierna framställer sig själva.
Citera
2018-05-26, 13:10
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

SD kommer inte få egen majoritet med eller utan AfS röster. Däremot så ger jag i ärlighetens namn hellre min ynkliga röst till det parti som står mig närmst hjärtat. Och det är inte SD längre.

Åkesson och gänget hade chansen att lägga i en högre, radikalare linje efter sitt inträde i riksdagen. Istället har de vikit sig för etablissemanget mer eller mindre, och rätat in sig i den trånga åsiktskorridoren.
Citera
2018-05-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du slåss mot en halmgubbe som du själv ställt upp. Jag har inte hävdat att det är något mystiskt med etniska identiteter. Snarare är det då rasister som gör det hela konstigt med sin blodsmystik.

Jag har inte heller krävt att AfS ska producera någon "krystad" definition av svensk etnicitet. Jag har sagt att det ligger i deras eget intresse att förklara vad de menar med etnisk svensk och svenskhet.

Man kan diskutera etnicitet utan att ägna sig åt konstiga rasteorier, men eftersom många rasister använder begreppet etnicitet som ett täckord för genetiskt ursprung är det viktigt att vara tydlig med vad man menar och hur man tolkar begreppet.

Vad gäller hatbrott så anser jag som jag redan påpekat att förre JK Göran Lambertz begick ett uppenbart fel när han exkluderade etniska svenskar. Lagens förarbeten är mycket tydliga och stöder inte Lambertz konstiga tolkning.

Det är du som vägrar svara på en mycket enkel frågeställning:

Om det uppenbarligen fungerar för dig eller Adam Cwejman att lobba hårt för en exkluderande ingrupp som ni inte ens försöker definiera (och som definitivt tar sig friheten att delvis beskriva sig i termer av blodsband och genetik) - varför skulle AfS eller någon annan svensketnisk ombudsman göra det?

Jag hoppas att fler genomskådar att frågor om svenskhet alltid är illasinnade kuggfrågor, när de kommer från personer som samtidigt utan problem accepterar andra identiteter.
Senast redigerad av oyto 2018-05-26 kl. 13:12.
Citera
2018-05-26, 13:11
Bannlyst
Citat:
Invandringspolitiken är ju i princip exakt den samma mellan SD och AfS
Nej, det är den inte. Du får läsa på.

Citat:
det som skiljer är AfS ekonomiska nyliberalism, samt AfS tveksamhet i frågor om etnicitet/ras.
Nej, AFS säger att svenskar existerar, något som inga andra partier erkänt.
Citera
2018-05-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Om det inte kommer hända varför lägger du då energi i den här tråden? Dessutom, vad blir den realpolitiska skillnaden om SD får 22 eller 22,5 %? Du blir svaret skyldig på den frågan eftersom det uppenbarligen är viktigt för dig.

Samtidigt har SD redan lagt sig platt för Moderaterna. Så länge man inte ökar invandringen är det fritt fram för dem att få passivt stöd från Jimmie och Expo-Karlsson. Det finns så uppenbara skillnader. Kan du se någon av dagens SD-toppar säga de saker Kasselstrand har sagt på torgmötena idag och igår? Tonläge och attityd spelar roll, och där tar AfS en överlägsen seger.

Naturligtvis spelar det inte jättestor roll med en halv procentenhet, men någon roll spelar det. Det är ju ett helt onödigt tapp, eftersom ju SD är minst så tuffa vad gäller kärnfrågan, invandringen (förutom att SD tycker att en extremt duktig och anpassad icke-nordisk person ska få bo och verka fritt i vårt land, vilket AfS tvekar kring).

Jag vet faktiskt inte vad du menar med att SD skulle ha lagt sig platt för Moderaterna, det låter helt bisarrt verklighetsfrånvänt att skriva så. Sen att du kallar Karlsson för Expo-Karlsson, beror det på att SD är det i särklass mest granskade och hatade partiet, för terrororganisationen Expo?
Citera
2018-05-26, 13:19
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Naturligtvis spelar det inte jättestor roll med en halv procentenhet, men någon roll spelar det. Det är ju ett helt onödigt tapp, eftersom ju SD är minst så tuffa vad gäller kärnfrågan, invandringen (förutom att SD tycker att en extremt duktig och anpassad icke-nordisk person ska få bo och verka fritt i vårt land, vilket AfS tvekar kring).

Jag vet faktiskt inte vad du menar med att SD skulle ha lagt sig platt för Moderaterna, det låter helt bisarrt verklighetsfrånvänt att skriva så. Sen att du kallar Karlsson för Expo-Karlsson, beror det på att SD är det i särklass mest granskade och hatade partiet, för terrororganisationen Expo?
Men sluta nu. Du vet inte ens vad ditt eget parti gör för mediala utspel. "Sverigedemokraterna kommer med andra ord inte att stödja någon regering som verkar för en ökad invandring till Sverige." Jag citerar detta från Karlssons inlägg i Dagens Industri härom veckan.

Du behöver nog göra lite research angående din kära Mattias. http://www.friatider.se/karlsson-bad-expo-hj-lpa-honom-kartl-gga-fria-tider

Läs meddelandet till Poohl intill artikeln så förstår du varför jag och flera andra ibland kallar honom för Expo-Karlsson.
Citera
2018-05-26, 13:20
Medlem
Citat:

Karlsson sökte väl enligt Expo själva kontakt med dem och uttryckte t o m beundran för deras arbete? Andra kan säkert fylla på med detaljerna.

Edit: Tvåa.
Citera
2018-05-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Men sluta nu. Du vet inte ens vad ditt eget parti gör för mediala utspel. "Sverigedemokraterna kommer med andra ord inte att stödja någon regering som verkar för en ökad invandring till Sverige." Jag citerar detta från Karlssons inlägg i Dagens Industri härom veckan.

Har du läst hela artikeln? Och skulle AfS göra det? (alltså stödja en regering som verkar för en ökad invandring till Sverige). Det hoppas och tror jag inte om AfS.
Citera
2018-05-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Karlsson sökte väl enligt Expo själva kontakt med dem och uttryckte t o m beundran för deras arbete?

Det där är så förvirrat så man blir orolig för dig, faktiskt. Kan vara en av de sjukaste tolkningarna jag någonsin läst. SD är nog det parti i historien som varit mest angripet och hatat av Expo, period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in