Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 16:34
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Nej jag menar inte från 12,9%.
Får afs strax under spärren så är det nästan 4% som stärker de övriga partierna på SDs bekostnad.

Mjo, men som sagt så tror jag inte ett par procentenheter hit och dit gör en sån stor skillnad för SD.

Dessutom så stärks AFS på andra sätt även om man inte kommer in i riksdagen detta val, så bortkastade röster är det inte.

Vid 1% så får man förtryckta röstsedlar utdelade nästa val
Över 2.5% så får man statligt partistöd.
Citera
2018-03-09, 16:56
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Många länder följer tydligen utvecklingen i Sverige noggrant.

Om man inte har swish, finns det andra möjligheter att donera pengar? Inget bankgiro?
Jag menar verkligen inte att låta otrevlig mot en nationell broder - jag vet inte vad du får upp när du följer länken https://alternativforsverige.se/donera/ men sidan jag får upp har dels en funktion för att donera med betal-/kreditkort (Vilket jag gjorde i förmiddags), det finns instruktioner för hur man donerar via banköverföring (AfS har bankgiro 5224-9331 om sidan inte laddar korrekt för dig) samt dessutom så finns det ett Swish-nummer/QR-kod.

Så jo, det finns möjligheter att donera utan att man behöver använda Swish.
Citera
2018-03-09, 16:57
Medlem
Run3s avatar
En röst på AfS spelar större roll även om de inte kommer in än vad en röst på SD skulle göra. Varje röst på AfS hjälper att ge dem legitimitet. SD däremot står bara och stampar; de försöker bli en i etablissemanget, de har tappat sin radikala udd, och ingen bryr sig om dem oavsett hur många % de har. AfS hjälper också till att flytta overtonfönstret, till skillnad från SD.
Citera
2018-03-09, 16:57
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Mjo, men som sagt så tror jag inte ett par procentenheter hit och dit gör en sån stor skillnad för SD.

Dessutom så stärks AFS på andra sätt även om man inte kommer in i riksdagen detta val, så bortkastade röster är det inte.

Etablissemanget kommer dessutom att kissa på sig om de så bara får 3%, är dock ganska säker på att de kan ta sig hela vägen in.
Citera
2018-03-09, 17:02
Medlem
2%= partistöd

1%= får valsedlarna tryckta och utplacerade i nästa val.

Så finns fler ”magiska” gränser än 4%
Citera
2018-03-09, 17:26
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Känns som jag slits isär vill rösta på afs men rösten är ju meningslös om dom inte når 4% då skulle jag lika gärna kunna lägga den på sd, hur tänker ni andra?

Om alla tänker så finns det ju exakt 0% chans för dem att nå riksdagen. Om alla hade resonerat så inför valet 2010 hade SD inte kommit in i riksdagen.

Som jag påtalat tidigare borde det ligga i alls SD:ares intresse att få in ännu ett invandringskritiskt parti i riksdagen. Därför bör man göra som borgarna och liberalerna gör med KD, stödrösta på AfS.

Står du i valet och kvalet har du två alternativ:

Rösta på AfS: ge etablissemanget en ordentlig käftsmäll och se till att vi får två invandringskritiska partier i riksdagen!

Rösta på SD: Din röst spelar egentligen inte så stor roll. SD får ingen makt eller inflytande i invandringsfrågor vare sig de får 20% eller 25%.

"Men ett större SD kan påverka de andra partierna att drivs en mer radikal politik" säger kanske en del. Mja, de flesta andra partier driver ju redan en invandringspolitik som är lika (o)radikal som SD. SD + ett ännu lite radikalare parti kommer påverka ännu mer än SD ensamt.

Ska vi kunna göra en ordentlig förändring räcker det inte med 1 parti mot 7 (som alltid kommer gå samman). Det kommer krävas att vi får in fler vettiga partier och blir av med flera av de andra.
Citera
2018-03-09, 17:35
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic

Vi måste få folk att förstå det du säger. 5-10 extra ledamöter för SD kommer inte öka deras inflytande på något sätt. Likaså kommer 5-10 färre ledamöter inte heller minska deras makt. De kommer sitta som vågmästare även om de så skulle få bara 10%. Dock vågmästare med pest i ena skålen och kolera i den andra.

Frågan är dock hur får man nyfrälsta SD:are att förstå detta? Tror tyvärr många inte ena förstår hur det fungerar rent parlamentariskt (jag har allt för många gånger sett sympatisörer som uttrycker förhoppningar om att SD ska "vinna valet". De förstår inte att det inte kommer räcka med att bli största parti för att få styra). Många av dem är extremt orörliga över partigränser och har röstat på S eller M i hela sitt liv fram tills förra valet. Hur får man dessa att förstå?

Den dagen SD blir största parti kommer vi få se en S+M regering med stöd av något alliansparti!
Senast redigerad av Don.C 2018-03-09 kl. 17:38.
Citera
2018-03-09, 17:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
2%= partistöd

1%= får valsedlarna tryckta och utplacerade i nästa val.

Så finns fler ”magiska” gränser än 4%

Gränsen för partistöd ligger på 2,5%.
Citera
2018-03-09, 18:15
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
https://www.youtube.com/watch?v=py8k51-XEik

Gammalt klipp, från Kasselstrands tid i SDU. Ett föredöme i hur man ska behandla den folkfientliga median, sällan har någon tryckt till en journalist så långt ner i dyngan som Gustav gör i nämda klipp.

Obligatoriskt att se den här filmen! Jämför sen med den sedan många år helt utbrända Jimmie "det vet inte jag" Åkesson och fundera en smula på hur han hade hanterat det.

Det är ganska tydligt att det fanns en enorm rädsla inom partitoppen för att Kasselstrand under den nuvarande mandatperioden skulle manövrera ut Åkesson. Alla högt uppsatta i partiet visste ju hur Åkesson helt tappat stinget vilket också varit tydlig utifrån. Alla visste ju också att det inte fanns någon individ inom partiet som skulle kunna matcha Kasselstrand. En ny partiledare hade ju också möblerat om i toppen.

Det är ju ingen slump att Åkesson motvilligt sitter kvar som någon typ av galjonsfigur. De har fortfarande inte kunnat lyfta fram en naturlig efterträdare men strax efter valet kommer han ju avgå och då har de ju inget annat val än att föröka rota lååååångt ner i tunnan.
Citera
2018-03-09, 18:26
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Känns som jag slits isär vill rösta på afs men rösten är ju meningslös om dom inte når 4% då skulle jag lika gärna kunna lägga den på sd, hur tänker ni andra?
Om du ens funderar på att rösta på afs så är du enligt Åkesson en rasist och han vill då att du inte röstar på honom. Ditt val bör då bli enkelt.
Citera
2018-03-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Obligatoriskt att se den här filmen! Jämför sen med den sedan många år helt utbrända Jimmie "det vet inte jag" Åkesson och fundera en smula på hur han hade hanterat det.

Det är ganska tydligt att det fanns en enorm rädsla inom partitoppen för att Kasselstrand under den nuvarande mandatperioden skulle manövrera ut Åkesson. Alla högt uppsatta i partiet visste ju hur Åkesson helt tappat stinget vilket också varit tydlig utifrån. Alla visste ju också att det inte fanns någon individ inom partiet som skulle kunna matcha Kasselstrand. En ny partiledare hade ju också möblerat om i toppen.

Det är ju ingen slump att Åkesson motvilligt sitter kvar som någon typ av galjonsfigur. De har fortfarande inte kunnat lyfta fram en naturlig efterträdare men strax efter valet kommer han ju avgå och då har de ju inget annat val än att föröka rota lååååångt ner i tunnan.

Är en alltför korrekt iakttagelse. Jimmie kommer inte att sitta kvar länge. Han håller nog fram till valet och kommer en tid efter att avgå. Troligen kliver Karlsson in och tar över som galjonsfigur för att vid lägligt tillfälle lämna över den rollen till Henrik Vinge. Då om inte förr kommer det gå upp för folk att SD har förlorat/jagat bort alla med kompetens.

Partiledningen skulle ha behållit Kasselstrand och ungdomsförbundet. Det hade varit guld värt för dem idag. Inte för Karlsson, Jomshof och Vinge men för partiet.

Se bara på hur de behandlat Kent och Jansson! Partiledningen och partistyrelsen skiter helt i vad folket vill ha och räknar med att de kan göra lite som de vill då de ändå inte har någon konkurrens att tala om. Fram till nu då.

Därför hoppas jag att Afs kan komma stort. Det kommer att ställa helt andra krav på SD och Afs är inte bara ett alternativ för Sverige utan även ett alternativ för SDs medlemmar.

Om SD fortsätter att bajsa på sina medlemmar och skuffa undan dem samt hindrar medlemmar från att få delta i verksamheten så kommer det bara att gagna Afs.

Sen skadar det inte att ha flera invandringskritiska partier i riksdagen.
Citera
2018-03-09, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag har inget mot afs. Alls. MEN, tidpunkten är illa vald.
Jag går på SD detta val för att inte de ska riskera tappa - mardrömmen - 3,9%....
Sen får vi se nästa val. Ja, om jag lever och har hälsan. Man vet aldrig...

Hade dom lanserat sig för länge sedan hade dom blivit bortglömda. Därför var det smart att lansera allt nu för att hålla bollarna i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in