Citat:
Ursprungligen postat av
Shobren99
Känns som jag slits isär vill rösta på afs men rösten är ju meningslös om dom inte når 4% då skulle jag lika gärna kunna lägga den på sd, hur tänker ni andra?
Om alla tänker så finns det ju exakt 0% chans för dem att nå riksdagen. Om alla hade resonerat så inför valet 2010 hade SD inte kommit in i riksdagen.
Som jag påtalat tidigare borde det ligga i alls SD:ares intresse att få in ännu ett invandringskritiskt parti i riksdagen. Därför bör man göra som borgarna och liberalerna gör med KD,
stödrösta på AfS.
Står du i valet och kvalet har du två alternativ:
Rösta på AfS: ge etablissemanget en ordentlig käftsmäll och se till att vi får två invandringskritiska partier i riksdagen!
Rösta på SD: Din röst spelar egentligen inte så stor roll. SD får ingen makt eller inflytande i invandringsfrågor vare sig de får 20% eller 25%.
"
Men ett större SD kan påverka de andra partierna att drivs en mer radikal politik" säger kanske en del. Mja, de flesta andra partier driver ju redan en invandringspolitik som är lika (o)radikal som SD. SD + ett ännu lite radikalare parti kommer påverka ännu mer än SD ensamt.
Ska vi kunna göra en ordentlig förändring räcker det inte med 1 parti mot 7 (som alltid kommer gå samman).
Det kommer krävas att vi får in fler vettiga partier och blir av med flera av de andra.