2018-05-24, 08:45
Medlem
Tlagnojs avatar
Saletros uttrycker det klockrent efter matchen. Sviten inget värd om vi inte vinner. Kryss är nästan lika många tappade poäng som torsk.

Det enda jag har att säga egentligen.
2018-05-24, 09:12
Medlem
En vinst idag hade varit mumma, det är ännu en fantastisk dag här på framsidan och man får hoppas det kommer en del folk, och såklart, hoppas Torbjörns torsk faller er i smaken DIF.

Rätt bra att vi inte spelar hemma på Söndag då SMHIs prognos säger 29 C då, borde bli bland de varmaste dagarna och högsta temperaturerna i landet i år då, så det hade varit rätt jobbigt för spelarna efter 3 matcher på väldigt kort tid.
2018-05-24, 09:34
Avslutad
Hoppas bp vinner mot Trelleborg skulle vars riktigt nice med två vinster i rad och få 2 siffrigt i tabellen skulle också kännas skönt.
2018-05-24, 09:44
Medlem
plousandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Vänligen förtydliga ditt inlägg.

För det första förstår jag inte vilket lag du håller på men med den attityden kan det knappast vara Hammarby.

För det andra nej, du är inte per automatik en mer värdefull supporter som står över andra supportrar bara för att du är född och uppvuxen tex i Solna eller hejat på AIK hela livet (eller för den delen Södermalm - Hammarby). Vem f-n är du att döma andra fans och fotbollsälskare egentligen, jag ger väl f-n i var dina föräldrar knullade och bestämde sig för att slå rot en gång i tiden.

För det första: hur miffade är ni? Svaret ligger i min avatar. Har ni följt den här tråden eller Sup.säsongen längre än ett dygn så kan ni lista ut det också. Kan vara svårt för någon som aldrig varit på Söderstadion att känna igen norra, iochförsig.

Din synvinkel är förståelig, måste jag säga. Supportrar står per se inte över varandra i människovärde, men de nybajare (och för den delen nya supportrar till alla storlag) som du så stiligt representerar respekterar inte + har noll koll på supporterledens historia i klubben ni kommer till.

På ett sätt har ni rätt i att det är otrevligt att vråla "horungar" eller att kategori C boxas mot varandra. Men så är det förfan bara. Lika mycket som den eviga kärleken och stöttandet av laget har en plats i fotbollskulturen har ramsor om att knulla lik, pissa på AIK och huliganism det också. Sorry.

Får jag som en kontring fråga dig detta: vart är du född och uppvuxen? När började du hålla på Bajen? Och varför?
2018-05-24, 10:06
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tydligen skall ju klacksektionen utvidgas/testas genom att delas upp i både övre/undre ståplats idag med, det blir intressant även om jag tror det blir pannkaka av det då sådant där sällan funkar här.
Vad är tanken med att klacken står på övre etage annars? Visst ser man spelet lite bättre därifrån men enligt mig har man bäst förutsättningar som supportrar att skapa tryck och påverka spelarna på planen om man står nära plan.

I övrigt, en väldigt viktig match för båda lagen. En ny seger här och mot Sirius på söndag och man kommer inte tänka på den mediokra inledningen så mycket. Förlust idag och det är bara cuptiteln som gör att våren inte känns helt underkänd.
2018-05-24, 10:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tycker Yasisns tackling på Lundberg påminner om Omohs tackling på Nyholm. Tror inte det är meningen att komma in med dobbarna rakt på benet sådär, men ska såklart vara rött kort. Assisterande borde ju sett det.

Omoh fick väl 2 extra matchers avstägning, tror ni Yasins kommer undan helt då domarna missade den live? Där hade aik tur. Och tur för Lundberg att han inte bröt benet..

Lite OT kanske: Har tänkt på en grej med VAR ifall det skulle införas i AS. Kan man inte ha en 5e domare framför en TV bara som kommunicerar live med de andra domarna när typ en sån där situation uppstår? Ser gärna nåt liknande VAR i AS men inte som det är utomlands att man stoppar spelet en längre tid. Räcker ju att domaren (kan vara flera domare också) framför Tv:n säger om man tar den tackligen som exempel "har sett inzoomad repris nu, han går in med dobbarna rakt på benet" Bara min åsikt kankse.
2018-05-24, 11:23
Medlem
Citat:

För det första förstår jag inte vilket lag du håller på men med den attityden kan det knappast vara Hammarby.

För det andra nej, du är inte per automatik en mer värdefull supporter som står över andra supportrar bara för att du är född och uppvuxen tex i Solna eller hejat på AIK hela livet (eller för den delen Södermalm - Hammarby). Vem f-n är du att döma andra fans och fotbollsälskare egentligen, jag ger väl f-n i var dina föräldrar knullade och bestämde sig för att slå rot en gång i tiden.

Möjligt det ger pluspoäng i vissa falanger hur många motståndarfans man kallat hora eller hur många motståndarfans man sparkat ner men långt ifrån i alla?

Självklart är den attityden Hammarby. Du har ingen aning om vad som är Hammarby och inte.

Gällande värde. Rent pengamässigt, för stunden? Kanske inte. Men i övrigt är en renodlad supporter med stark lokal förankring till sin förening MYCKET mer värd på alla sätt och vis.
2018-05-24, 12:35
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Och i så fall är ju svaret också ja. Så länge tacklingen är regelrätt, så klart.

/feldgrau
Jag lovar dig jag hade inte blivit chockad om han dömde frispark till Hamad.. Men det är bara jag.
2018-05-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Lite OT kanske: Har tänkt på en grej med VAR ifall det skulle införas i AS. Kan man inte ha en 5e domare framför en TV bara som kommunicerar live med de andra domarna när typ en sån där situation uppstår? Ser gärna nåt liknande VAR i AS men inte som det är utomlands att man stoppar spelet en längre tid. Räcker ju att domaren (kan vara flera domare också) framför Tv:n säger om man tar den tackligen som exempel "har sett inzoomad repris nu, han går in med dobbarna rakt på benet" Bara min åsikt kankse.

Jag gillar den här idén! Viktigast är att inte få ett ordentligt spelstopp, utan mest en inflikning av femtedomaren i sådana situationer där det är osäkerhet/domarna missar något rejält.
2018-05-24, 14:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HopefulBlueEyes
Jag gillar den här idén! Viktigast är att inte få ett ordentligt spelstopp, utan mest en inflikning av femtedomaren i sådana situationer där det är osäkerhet/domarna missar något rejält.
Precis. Tänk typ hockeyn fast domare som fokuserar på en match (i hockeyn kollar de på flera samtidigt) som i realtid kan säga åt huvuddomarna om de missar något.

I Yasins situation blir det ju rätt dåligt att han inte får kort där vilket lär resultera i att han får spela nästa match. Medan det finns "mindre klara" röda (och gula) kort än den situationen och då blir spelaren avstängd nästa match. Känns väldigt orättvist.

Får man ens bestraffa i efterhand en situation som domaren inte delat ut kort för? Fått för mig att man inte får det. Om det inte rör sig om ett rent överfall.

Ang. matchen ikväll så är Ulvestad borta med lårskada... Det är verkligen inte bra. Walker har varit hyfsad i år, Karlström har ofta gått före Walker (helt fel imo.) Men Ulvestad har varit given och vår bästa värvning i år. Nu får vi se hur Karlström och Walker (med största sannolikhet) klarar av att spela tillsammans på mitten. Hoppas Ulvestad är tillbaka snabbt.
2018-05-24, 15:13
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Möjligt det ger pluspoäng i vissa falanger hur många motståndarfans man kallat hora eller hur många motståndarfans man sparkat ner men långt ifrån i alla?

Jag har alltid haft intrycket att AIK inte vill höra hemma i stadsdel, som Hammarby och Djurgården, utan är Allmänna Idrottsklubben, utan angiven adress, som är överallt, men främst i Stockholm i vid bemärkelse.

AIK lyfter upp spelare som har anknytning till de viktigaste upptagningsområdena (typ Blå linjen) men supportrarna räknar inte supportrar som hör hemma där som de enda riktiga supportrarna.
2018-05-24, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Precis. Tänk typ hockeyn fast domare som fokuserar på en match (i hockeyn kollar de på flera samtidigt) som i realtid kan säga åt huvuddomarna om de missar något.

I Yasins situation blir det ju rätt dåligt att han inte får kort där vilket lär resultera i att han får spela nästa match. Medan det finns "mindre klara" röda (och gula) kort än den situationen och då blir spelaren avstängd nästa match. Känns väldigt orättvist.

Får man ens bestraffa i efterhand en situation som domaren inte delat ut kort för? Fått för mig att man inte får det. Om det inte rör sig om ett rent överfall.

Ang. matchen ikväll så är Ulvestad borta med lårskada... Det är verkligen inte bra. Walker har varit hyfsad i år, Karlström har ofta gått före Walker (helt fel imo.) Men Ulvestad har varit given och vår bästa värvning i år. Nu får vi se hur Karlström och Walker (med största sannolikhet) klarar av att spela tillsammans på mitten. Hoppas Ulvestad är tillbaka snabbt.

Är det inte så att man kan bestraffas i efterhand så länge domaren inte sett situationen? Så om en anmälan skulle komma in mot Yasin från igår så skulle han kunna få en avstängning efter som domaren uppenbarligen inte såg det. Hade domaren däremot dömt frispark och t ex gett Yasin gult kort så hade det beslutet inte kunnas ändras i efterhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in