2018-05-23, 21:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Var orolig där ett tag, men tackar för en dryg tusenlapp i vinst. Häcken är iofs en rätt svår bortamatch.

Ja jävlar alltså...Häckens högstanivå på hemmaplan är löjligt hög! Man kunde/borde ha gjort typ 3 mål både på oss och Råtta under respektive första halvlek. Är bortaspelet som ställer till det för dem.
2018-05-23, 21:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Delad pott, men ni går sårade ur striden? Jag ber om ursäkt för Yasins, borde varit rött.

https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/klipp/hoppar-in-med-dobbarna-i-benet-borde-vara-rott-kort/
Fattar jag rätt att det inte ens blev frispark?
2018-05-23, 22:08
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fattar jag rätt att det inte ens blev frispark?

Domaren missade det helt. Borde varit åtminstone gult förmodligen rött.
2018-05-23, 22:08
Avslutad
Citat:
Delad pott, men ni går sårade ur striden? Jag ber om ursäkt för Yasins, borde varit rött.

https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/klipp/hoppar-in-med-dobbarna-i-benet-borde-vara-rott-kort/

Det kan man lugnt säga. Om Lindgren missar matchen mot ÖFK på lördag så är vi chanslösa. Jag tror inte någon missade hur matchen direkt ändrade karaktär när han utgick. Jag hade mycket hellre sett att den bollen hade gått i mål än att träffa honom i huvudet.

Jag är tämligen övertygad om att ingen i laget känner något förtroende för ersättaren. Det var ingen tillfällighet att även vårat anfallsspel dog i samma veva.

Sedan får vi hoppas att åtminstone någon utav våra kreativa spelare bara fick lättare skador.

Snyggt att du ber om ursäkt för Yasins sula, det kan inte varit långtifrån ett benbrott där, helst om man ser hur Lundberg har hela kroppstyngden på det benet. Domaren missade helt klart det röda där, jag bara undrar hur han hade reagerat om Lundberg verkligen hade brutit benet? Om nu varken han eller linjedomaren såg det så hade han inte ens kunna visa ut honom i det läget?
2018-05-23, 23:20
Medlem
xtroes avatar
Herregud, börjar bli tröttsamt att få mål felaktigt bortdömda för offside nu. Jaja, omöjligt att säga hur matchen sett ut efter det såklart, tycker varken vi eller Peking gör någon bra match alls. Men nog fan tycker jag Sundsvall var värda en pinne idag. Nya tag på söndag, sen uppehåll, kul va.
2018-05-23, 23:32
Medlem
Citat:

Vad säger Ville? Rött, gult eller kanske fair play?
2018-05-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
Du kan ta din historielösa dynga och dra åt helvete, alternativt till Malmö eller Östersund, tack. Det är just såna som dig som förstör för oss som fötts och vuxit upp med våra klubbar och deras respektive identiteter, lokalförankringar och allt som en gång i tiden gjorde supporterskapet och klubbfotbollen riktig.

Vänligen förtydliga ditt inlägg.

För det första förstår jag inte vilket lag du håller på men med den attityden kan det knappast vara Hammarby.

För det andra nej, du är inte per automatik en mer värdefull supporter som står över andra supportrar bara för att du är född och uppvuxen tex i Solna eller hejat på AIK hela livet (eller för den delen Södermalm - Hammarby). Vem f-n är du att döma andra fans och fotbollsälskare egentligen, jag ger väl f-n i var dina föräldrar knullade och bestämde sig för att slå rot en gång i tiden.

Möjligt det ger pluspoäng i vissa falanger hur många motståndarfans man kallat hora eller hur många motståndarfans man sparkat ner men långt ifrån i alla?
Senast redigerad av mastodon111 2018-05-24 kl. 00:10.
2018-05-24, 00:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Vänligen förtydliga ditt inlägg.

För det första förstår jag inte vilket lag du håller på men med den attityden kan det knappast vara Hammarby.

För det andra nej, du är inte per automatik en mer värdefull supporter som står över andra supportrar bara för att du är född och uppvuxen tex i Solna eller hejat på AIK hela livet (eller för den delen Södermalm - Hammarby). Vem f-n är du att döma andra fans och fotbollsälskare egentligen, jag ger väl f-n i var dina föräldrar knullade och bestämde sig för att slå rot en gånh i tiden.

Möjligt det ger pluspoäng i vissa falanger hur många motståndarfans man kallat hora eller hur många motståndarfans man sparkat ner men långt ifrån i alla?

Du är lätt definitionen av leksandsbajaren, tack för det.
2018-05-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Du är lätt definitionen av leksandsbajaren, tack för det.

Skulle kunna bli en rikitigt intressant diskussion det här, hur ni själva definierar ett "riktigt/äkta" fan. Jag undrar dock fortfarande, vem f-n är ni att döma andra?
Senast redigerad av mastodon111 2018-05-24 kl. 00:31.
2018-05-24, 00:48
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Varför kritiserar ni varandra, ta inte efter AIK och hata varandra.

Nu hade AIK tur igen, istället för att dom skulle spela med en man mindre sparkade dom ner allt och alla och fick slutligen möta ett lag med en man mindre.

Oavgjort är fan skandalöst av AIK och dessutom förlorade jag stålar på det.
Men det är kul att fansen är nöjda med att aldrig förlora, kryssa vidare ni så har ni 42 poäng när serien är slut och ni kan fortsätta stoltsera att ni inte har förlorat en match sen augusti 2017. Kanske ska påminna er om att man spelar inte fotboll under vintern.

Att man kritiserar andra lags fans är konstigt när sitt eget lag spelar inför tomma läktare. Jag vet inte vad vi ska göra för att få fler att gå på Djurgårdsmatcher.
2018-05-24, 06:00
Medlem
Keldons avatar
Kommer Sirius göra som Kalmar gjorde förra året och satsa sig ur krisen? Eller ska de kvittera ut nedflyttingen redan till midsommar?
2018-05-24, 07:10
Medlem
kostymnisses avatar
Kvällens match (och söndagens) känns galet viktiga, antingen skapar vi lite rum nedåt i tabellen eller så får vi börja kolla ditåt efter uppehållet igen.

Det känns galet svårt att tippa aftonens match faktiskt, vi får se en del ansikten för sista gången på hemmaplan iaf. Eftersom man sågat Engvall i princip hela våren lär han väl göra en kanonmatch just mot DIF och fira vilt framför bortasektionen, det vore nåt det...

Ska man gissa på nåt så blir det väl oavgjort och två hyfsat missnöjda lag. Då har vi tre raka utan seger sen, det är främst det som Engvalls idiotiskt tagna frispark i Borås betyder istället för att då kunnat säga att vi bara haft en torsk på senaste fyra...

Tydligen skall ju klacksektionen utvidgas/testas genom att delas upp i både övre/undre ståplats idag med, det blir intressant även om jag tror det blir pannkaka av det då sådant där sällan funkar här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in