Citat:
Ursprungligen postat av
mastodon111
Vänligen förtydliga ditt inlägg.
För det första förstår jag inte vilket lag du håller på men med den attityden kan det knappast vara Hammarby.
För det andra nej, du är inte per automatik en mer värdefull supporter som står över andra supportrar bara för att du är född och uppvuxen tex i Solna eller hejat på AIK hela livet (eller för den delen Södermalm - Hammarby). Vem f-n är du att döma andra fans och fotbollsälskare egentligen, jag ger väl f-n i var dina föräldrar knullade och bestämde sig för att slå rot en gång i tiden.
För det första: hur miffade är ni? Svaret ligger i min avatar. Har ni följt den här tråden eller Sup.säsongen längre än ett dygn så kan ni lista ut det också. Kan vara svårt för någon som aldrig varit på Söderstadion att känna igen norra, iochförsig.
Din synvinkel är förståelig, måste jag säga. Supportrar står per se inte över varandra i människovärde, men de nybajare (och för den delen nya supportrar till alla storlag) som du så stiligt representerar respekterar inte + har noll koll på supporterledens historia i klubben ni kommer till.
På ett sätt har ni rätt i att det är otrevligt att vråla "horungar" eller att kategori C boxas mot varandra. Men så är det förfan bara. Lika mycket som den eviga kärleken och stöttandet av laget har en plats i fotbollskulturen har ramsor om att knulla lik, pissa på AIK och huliganism det också. Sorry.
Får jag som en kontring fråga dig detta: vart är du född och uppvuxen? När började du hålla på Bajen? Och varför?