2018-05-06, 09:05
Medlem
Nu leder vi poängligan, skytteligan, publikligan samt självklart ligan.

Frågor på det?
2018-05-06, 09:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vilken fullkomligt bedrövlig försvarsinsats. Utan Wiland hade vi släppt in fler baljor, och det är aldrig okej att nästan torska med 4-0 och 20 min kvar. Paulsen var usel idag men skulle ändå gärna se honom med Fenger mot ÖSK. Dags att kicka igång honom.

Seriöst, Khoffie!? Khalili!? Kräng så fort vi kan. Usch.

Så bitter man kan vara över serieledning för sjunde omgången i rad.. Tankovic är dock äckligt bra. Saknar också Borges som fan.

Fast målvakten är en del av spelet, och att Wiland får göra en del räddningar är dels en konsekvens av vår offensiva inställning, men också dels för att Sundsvall faktiskt är ett bra och spelskickligt lag.

Ser man till spelet innan Kollapsen så är vi fullständigt dominanta och skapar typ dubbelt så mycket som Sundsvall, även fast deras målis inte behöver göra några monsteringripanden.

Paulsen höll på att ställa till det i första halvlek med ett bolltapp ja. Samtidigt ligger han bakom 2-0 med en grym stötbrytning. Han nickar också in ”5-0” som av någon anledning blev bortdömt.

Koffie usel, absolut, men överlag är 4-2-målet absurt. Paulsen stänger ju egentligen Galls passningsväg, men råkar styra in den just i den lilla yta som Wiland lämnar. Man måste ha i beaktande att målet är lite flax.

Om det här var säsongens bottennapp så tar jag det här scenariot 8 dagar i veckan. Framförallt om det innebär 3 poäng.
2018-05-06, 10:18
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Vilken fullkomligt bedrövlig försvarsinsats. Utan Wiland hade vi släppt in fler baljor, och det är aldrig okej att nästan torska med 4-0 och 20 min kvar. Paulsen var usel idag men skulle ändå gärna se honom med Fenger mot ÖSK. Dags att kicka igång honom.

Seriöst, Khoffie!? Khalili!? Kräng så fort vi kan. Usch.

Så bitter man kan vara över serieledning för sjunde omgången i rad.. Tankovic är dock äckligt bra. Saknar också Borges som fan.

Sälja Khoffie, då behöver han nog få visa upp sin bättre sida om ni ska få bra betalt, du minns kanske premiärinhoppet av Aidoo mot Malmö, sen blev han väll utbytt igen. Då sa jag att den killen kommer aldrig mer få spela i allsvenskan.

Idag är nog Özcan orolig, han känner nog att han är arbetslös imorgon om dom torskar eller spelar oavgjort.

AIK vinner årets allsvenska!
2018-05-06, 11:37
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast målvakten är en del av spelet, och att Wiland får göra en del räddningar är dels en konsekvens av vår offensiva inställning, men också dels för att Sundsvall faktiskt är ett bra och spelskickligt lag.

Ser man till spelet innan Kollapsen så är vi fullständigt dominanta och skapar typ dubbelt så mycket som Sundsvall, även fast deras målis inte behöver göra några monsteringripanden.

Paulsen höll på att ställa till det i första halvlek med ett bolltapp ja. Samtidigt ligger han bakom 2-0 med en grym stötbrytning. Han nickar också in ”5-0” som av någon anledning blev bortdömt.

Koffie usel, absolut, men överlag är 4-2-målet absurt. Paulsen stänger ju egentligen Galls passningsväg, men råkar styra in den just i den lilla yta som Wiland lämnar. Man måste ha i beaktande att målet är lite flax.

Om det här var säsongens bottennapp så tar jag det här scenariot 8 dagar i veckan. Framförallt om det innebär 3 poäng.

Håller med dig, bra sammanfattat.
2018-05-06, 11:52
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Håller med dig, bra sammanfattat.

Sett om Kollapsen nu, och Koffies inhopp är faktiskt bissart dåligt.

Inte bara 4-2-fadäsen, utan han ställer även till det med en felpass så att Hallenius nästan kan kvittera till 4-4 (jätteräddning av Wiland).

Tanken med bytet var väl att vi skulle stänga till och få mer energi efter att en trött Jeppe gått ut, men Koffie lyckades alltså med bedriften att vara ännu segare än Jeppe. Med facit i hand hade vi vunnit mer på att ha haft kvar Jeppe och att låtit Junior tagit över rollen som pressande mittfältare.
Senast redigerad av simonvp 2018-05-06 kl. 11:56.
2018-05-06, 12:08
Medlem
Spännande match idag elfsborg - aik. Jag tror gnaget blir svåra att stoppa men och andra sidan är elsborg hemma alltid att räkna med. Jag hoppas aik kan visa svaghetstecken likt Bajen igår, men tror det i så fall ter sig om en dåligt genomförd 0-0 match eller 1-1.
2018-05-06, 12:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Sälja Khoffie, då behöver han nog få visa upp sin bättre sida om ni ska få bra betalt, du minns kanske premiärinhoppet av Aidoo mot Malmö, sen blev han väll utbytt igen. Då sa jag att den killen kommer aldrig mer få spela i allsvenskan.

Idag är nog Özcan orolig, han känner nog att han är arbetslös imorgon om dom torskar eller spelar oavgjort.

AIK vinner årets allsvenska!

Var också inne på det spåret om Özcan, men jag tror då inte man sparkar en tränare just innan en cupfinal. Och dessutom finns det inte på kartan att dif inte vinner idag. BP riktigt svaga.

Tyvärr har du nog rätt om sista stycket...
2018-05-06, 12:52
Medlem
plousandss avatar
Varför fan blev Paulsens nickmål bortdömt? Teorier?
2018-05-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
Ska du börja hitta fel på domarna när Hammarby vann matchen?
2018-05-06, 14:23
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Citat:
Jag undrar detsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ska du börja hitta fel på domarna när Hammarby vann matchen?
Vi undrar bara varför målet blev bortdömt.
2018-05-06, 15:36
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:

Såg någon enstaka repris och då kände jag att en annan Bajenspelare (minns ej vem) rätt tydligt valde att göra någon slags interference för att öppna fri lejd för Paulsen. Säger inte att det är korrekt dömt utan tycker det ser ut så på rätt många fasta situationer men det kändes lite väl tydligt denna gång bara.
2018-05-06, 15:41
Medlem
Någon idiot har kastat in en flaska på en linjedomare i BP-Djurgården och matchen är just nu avbruten. Tilldöms BP segern nu eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in