2018-05-27, 17:38
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Enligt C-more skulle det VARA straff för Kalmar. Sundgrens straff var dock solklar, men lär du aldrig förstå.

Hammarby har inte domarna med sig? Ni har ju förfan fått matchavgörande fördelar i varenda match i princip. Snacka om att gå bort sig totalt..

Då såg du inte hela sändningen.
Först skulle det INTE vara straff och på eftersnacket sa dom att det KUNDE vara straff, men hårt dömd.

Sen behöver du inte skriva NI om mig, jag är ju Djurgårdare.
2018-05-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Då såg du inte hela sändningen.
Först skulle det INTE vara straff och på eftersnacket sa dom att det KUNDE vara straff, men hårt dömd.

Sen behöver du inte skriva NI om mig, jag är ju Djurgårdare.

Nej, Axén sa att det är straff - hårt men fortfarande straff.
2018-05-27, 17:41
Medlem
InnesIs avatar
Vi (Hammarby) såg inte alls bra ut idag. Svårt att behålla boll och många passningar bakåt i banan. Två riktigt dåliga passningar från Wiland rakt ut i plan där Kalmarspelare tacksamt tog emot och började anfalla. Straffen var absolut straff. Ingen oschysst intention men klar kontakt och domaren tar rätt beslut.

Satt och nästan hoppades på ett Kalmarmål eftersom vi ofta rycker upp oss i underläge. Det stämde bara till viss del idag. Pa Dibba hade ett par lägen som kanske skulle varit mål, men hans styrka är inte alltid avsluten utan att han kommer till många olika bra lägen och lyckas sätt ett eller två av dem. Nu fick han två och satte ingen. Han behöver fler chanser.

Till slut ändå nöjd med en poäng borta mot ett Kalmar som är starkt i år. Visst har jag blivit lite girig med tanke på hur fint det gått tidigare men en poäng är en poäng. AIK ligger bakom oss med en match mer spelad. Känns hyfsat även om det såklart svider då vi har haft chans att lägga dem långt bakom oss.
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Jo? Var det enda de pratade om i studion efter matchen i princip. Axén hade en utläggning om det.

Å ändå hade du inte batterierna i hörapparaten.
Sluta ljug.
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Jo? Var det enda de pratade om i studion efter matchen i princip. Axén hade en utläggning om det.

Då får du kolla upp hörseln lille vän. Dom sa att kontakten skulle kunna ge domaren ett argument för att det skulle vara straff. Men dom sa aldrig att det var straff. Däremot sa dom att det skulle vara straff under matchens gång.

Du svarade heller inte på min fråga angående matchavgörande fördelar?
2018-05-27, 17:47
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Att det var kontakt, punkt slut finns inget mer att diskutera.

De hade slowmo bilder från någon vinkel där man faktiskt såg att det var en stämpling. Absolut, billig och olycklig men straff är fortfarande straff.
Löjligt.
Kontakten är när han redan har slängt sig.
Bara extremt larvigt att inte erkänna att det var en ren filmning.
Cmore sa att det var en väldigt hårt dömd straff.
2018-05-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Å ändå hade du inte batterierna i hörapparaten.
Sluta ljug.

?!? Vad ljuger jag om?

Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Då får du kolla upp hörseln lille vän. Dom sa att kontakten skulle kunna ge domaren ett argument för att det skulle vara straff. Men dom sa aldrig att det var straff. Däremot sa dom att det skulle vara straff under matchens gång.

Du svarade heller inte på min fråga angående matchavgörande fördelar?

Snackar du om? Sa ordagrant,

Lilla i kostym: "Här slår spelarna ihop, då spelar det ingen roll om den är förstärkt."
Axén: "Så är det".

Varpå Axén säger att det är tufft osv, blabla..
2018-05-27, 17:52
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
?!? Vad ljuger jag om?

Snackar du om? Sa ordagrant,

Lilla i kostym: "Här slår spelarna ihop, då spelar det ingen roll om den är förstärkt."
Axén: "Så är det".

Varpå Axén säger att det är tufft osv, blabla..

Du gör bara bort dig!

Väntar fortfarande på svar om "matchavgörande fördelar"?
2018-05-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Du gör bara bort dig!

Väntar fortfarande på svar om "matchavgörande fördelar"?

Hur då? Citerade ordagrant vad som sades i studion.

Jadu, om jag inte får nämna Örebro så kommer jag ihåg Sirius när ni fick en straff för hands på Arvidsson som absolut inte var straff. (Stenhårt skott på armbågen som Arvidsson håller längs kroppen)..

Dels fick ni en frispark sekunden innan som var väldigt märklig och dessutom blev slagen snabbt medan Siriusspelare diskuterade med föredettingen Jonas Eriksson.

En till billig straff den matchen som även blev rött kort helt oförklarligt.

Nej, DU gör bort dig.
2018-05-27, 18:04
Medlem
Marquesos avatar
Citat:

Jadu, om jag inte får nämna Örebro så kommer jag ihåg Sirius när ni fick en straff för hands på Arvidsson som absolut inte var straff. (Stenhårt skott på armbågen som Arvidsson håller längs kroppen)..

Dels fick ni en frispark sekunden innan som var väldigt märklig och dessutom blev slagen snabbt medan Siriusspelare diskuterade med föredettingen Jonas Eriksson.

Nej, DU gör bort dig.
Låter som att du behöver läsa regelboken. Båda straffarna och utvisningen mot Sirius är korrekt dömda. Eriksson förklarade sina beslut tydligt, går nog att hitta klipp av det.
2018-05-27, 18:07
Medlem
beatbeats avatar
Citat:

Nej, DU gör bort dig.

Det är 1 match av 9, och du använder dig redan av extremt partiska bedömningar. Jag behöver nog inte höra resterande 8. Bara stick från dessa allsvenska trådar, inte ens dina gnagetpolare på detta forum vill ha såna som du här.
2018-05-27, 18:14
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Nej, DU gör bort dig.

Så det är denna situation där du hävdar att Arvidsson håller armen längs kroppen? Tycker inte alls det ser ut så på bilden där han träffas av bollen.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-arvidsson-irriterad-jag-kan-inte-forsta-hur-han-kan-blasa-straff/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in