2018-05-23, 00:48
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Var det ett Premier League-derby ni spelade? Tacklingar är tillåtna i fotboll, om du inte visste det. Vilket du borde veta eftersom du hänvisar till den höga nivån där. Så då borde du inte klaga över Sundgrens tackling?

/feldgrau

OM jag tacklar dig sen ramlar jag olyckligtvis, är det straff?
2018-05-23, 00:49
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du tycker inte att det är dags att ge upp och gå vidare. Du är ju mer grin och faktaresistent än grin-DIF.
Hejar inte ens på Hammarby men tycker det va lite kul och diskutera straff situationen?
2018-05-23, 02:40
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Hejar inte ens på Hammarby men tycker det va lite kul och diskutera straff situationen?
Ingen annan tycker att det är kul, bara tröttsamt.

Någon mer som tror att diskussionen hade varit exakt det omvända om det var Bajen som fick straff istället? Bajarna hade självklart försvarat och argumenterat för domslutet medan gnagarna naturligtvis hade suttit och analyserat videoklipp ur olika vinklar och kommit fram till att domaren är dum i huvet som dömde straff. Det är liksom inget konstigt att vara partisk för sitt lag, men börjar gå lite överstyr nu...

Ny match idag mot Häcken, blir tufft. Men vi har bra statistik mot dom, 9 vinster och 4 oavgjorde på de 13 senaste allsvenska mötena bådar gott.
2018-05-23, 03:18
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159

Någon mer som tror att diskussionen hade varit exakt det omvända om det var Bajen som fick straff istället? Bajarna hade självklart försvarat och argumenterat för domslutet medan gnagarna naturligtvis hade suttit och analyserat videoklipp ur olika vinklar och kommit fram till att domaren är dum i huvet som dömde straff. Det är liksom inget konstigt att vara partisk för sitt lag, men börjar gå lite överstyr nu...

Ny match idag mot Häcken, blir tufft. Men vi har bra statistik mot dom, 9 vinster och 4 oavgjorde på de 13 senaste allsvenska mötena bådar gott.
Skiter i vad bajare hade försvarat och inte försvarat. Jag pratar om domslutet som enabart är diskussion om självaste fotboll och inte vilket lag det är som får straff.
2018-05-23, 07:28
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Win-win, alla Bajen fans är lika mycket värda..
vem har lurat i dig detta?

Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Efter den otroligt oturssamma förlusten sist drog AIKs mittback Alexander Milosevic igång ramsan ”Å, vi hatar Hammarby, hora!”.

Frågan är, vilken sida vill ni vara på? En sak är säker, vi sjunker aldrig någonsin lika lågt, vi bryr oss inte och festen fortsätter.

Genus, jämställdhet, feminism, näsringar, cardigans från myrorna, journalister och turister är det nya bajens identitet och det är ganska uppenbart.
2018-05-23, 07:42
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Haha, nybajare eller? Eller, skit i frågan, klart du är nybajare.

Team HO-RA här, alla dagar i veckan.

Hata bajen!
Förstår inte varför det blir sådant jävla jidder rörande den. Den är ju klockren. Läst en del kommentarer om hur förskräckligt det var när Milosevic drog igång den: "tänk om det varit din mamma eller syster". Så vitt jag vet kan män hora också så deras syn på horor och kön avslöjas ju.
2018-05-23, 07:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary

Genus, jämställdhet, feminism, näsringar, cardigans från myrorna, journalister och turister är det nya bajens identitet och det är ganska uppenbart.
Fan ta myrorna och näsringar. Rotebro-Rolle känns mer kompatibel med näsring. Det är mer svartrock och inte alls kompatibelt med oss. Just den typen av Henrik de la cour-typer måste jag säga känns mer AIK; mörkret, läderjacka, suga i sig sitt eget blod man sparat i kylen och så AIK på detta.
2018-05-23, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary

Du har åsikter på att jag skrev "Win-win, alla Bajen fans är lika mycket värda."?

Ju fler Hammarby fans det finns ju bättre för Hammarby, mer drag kring matcherna, mera fest, mera sponsorpengar, ännu flera spelare och fans som vill vara med om festen, är detta svårt att förstå? Det stämmer att jag tycker att nya fans är lika mycket värda som gamla nu när vi växer.

Ska man nu på sikt sträva efter att bli ett lag av internationell klass behövs rejält med fans och rejält med sponsorer samt att Hammarby är/blir ett lag som spelarna vill spela för, det finns inga genvägar.
2018-05-23, 08:12
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
OM jag tacklar dig sen ramlar jag olyckligtvis, är det straff?

Ja, om du hakar upp mig när du ramlar.

/feldgrau
2018-05-23, 09:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ja, om du hakar upp mig när du ramlar.

/feldgrau

Tror Aritzo ställde frågan fel här, det ska vara:

"Om jag tacklar dig och sedan fälls av att du ramlar, får jag straff?"
2018-05-23, 09:56
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159

Exakt så. Ett 50/50-läge där anfallande lag kommer argumentera för straff, och försvarande lag kommer argumentera för inte straff.

Överlag trött på konspirationer om att domare favoriserar lag. Vet att jag resonerade likadant ifjol då jag tyckte dif fick mycket domslut med sig, men i grund och botten handlar det bara om att ha flyt med domarna. Det är knappast systematiskt, utan domarna är helt enkelt inte tillräckligt vassa i vissa lägen.
2018-05-23, 10:06
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tror Aritzo ställde frågan fel här, det ska vara:

"Om jag tacklar dig och sedan fälls av att du ramlar, får jag straff?"

Och i så fall är ju svaret också ja. Så länge tacklingen är regelrätt, så klart.

/feldgrau

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in