2018-04-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Alla dessa idioter som kör fort mellan farkamror och sen bromsar in häftigt. Händer väldigt ofta både på 80 och 90 stäckor:
Lat som jag är har jag kalibrerat min hastighetsmätare och lägger in farthållaren på max hastighet. Då kommer nån som har bråttom och kör om sen inför kameran bromsar de ner till 10 km under gällande max hastighet. Så man får bromsa in ibland väldigt tvärt: Väldigt irriterande:
Ja eller hur? Jag brukar sätta farthållaren på strax över h.b. (kalibrerad hastighet enligt GPS), 4 över eller så, för ligger man exakt på h.b. så blir det köer bakom en av närsynta audiförare som tycker att 3 meter är lagom som säkerhetsavstånd i 80... Du har också de där som gasar på som fan när det är tvåfiligt på 2:1-sträckorna, för att sakta ned anmärkningsvärt när det är enfiligt.
Citera
2018-04-28, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
1. När det är lite fuktigt på motorvägen och bilar som kör om trånger in precis framför så man måste använda spolarvätska. Jag blir vansinnig! Om du stött på någon som blinkar med helljuset efter en omkörning så kan det mycket väl vara jag. Är det svårt att fortsätta ett par hundra meter innan man byter fil? Vari ligger det tvånget att alltid byta så snabbt som möjligt.

2. Folk som i bilköer inte ställer sig tätt bakom bilen framför, utan 15 meter bakom och kör fram lite i taget. Då tvingas jag göra samma sak som står bakom idioten för att det inte ska bli en stor lucka.

Urgammal post, men nyfiken gällande punkt 2.
Kommer du fram snabbare?
Lite komiskt med att accelerera, bromsa istället för att bara glida fram som jag gör.
Citera
2018-04-28, 16:12
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Anledningen till att folk lägger sig där, ditt imbecilla inavlade kräk, är att det är påfarter och avfarter hela tiden. Ligger du i fältet längst till höger, så har du inbromsande och accelererande fordon framför dig hela tiden.

Och med tanke på de ständiga masskrockarna runt Sojholm, särskilt från slöddertäljehållet, så är nog ni sojagossar inte direkt de rätta personerna att uttala sig om trafiksäkerhet.

Det finns inte påfarter "hela tiden" din åsna. Polisen har fan tom haft insatser mot detta och bötfällt mittglidare för att ni är ett gäng efterblivna horungar som tror att ni är själva på vägen. Och även om du nu åker förbi en påfart när fordon ska in så åker du ut till mitten och sen tillbaka till höger så fort möjlighet ges så länge du inte ska fortsätta köra om.
Citera
2018-04-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Har man grundläggande kunskaper i hur man kör bil så gör man naturligtvis båda dom saker du nämner. Att det skulle stå i någon sorts motsatsförhållande visar väl bara hur dåligt insatt du är i bilkörniing.
Du jag vet nog ur man kör, ser bara ingen anledning att blinka för nån bil som är hundra meter bakom ska veta hur jag svänger, de kan lika gärna betrakta på avstånd hur min bil byter fil

Jag snackar dagligen med yrkesförare och andra proffs, de flesta är överens med mig hur man ska köra problemet är de som inte är uppmärksamma i trafiken och inte har koll på medtrafikanterna
Senast redigerad av KenzieReeves 2018-04-28 kl. 21:06.
Citera
2018-05-04, 00:26
Medlem
Ibland väntar man i kön till bensinmacken för att man tror den lediga pumpen på andra sidan är sönder. Men sen använder nån den och alla sitter kvar i kön?! Sett flertal ggr, hur tänker folk?

Kör man mot enkelriktat om man vänder på bilen för att tanka på andra sidan pumpen?
Citera
2018-05-04, 05:26
Medlem
tuppruskarns avatar
På sistone har jag retat mig på folk överlag som promt måste ta ut svängarna fastän det egentligen inte behövs. Oftast är det gamla halvdöda gubbar som först måste glida över med hela bilen till motsatt körfält för att kunna svänga höger.

Helst börjar de också blinka efter att typ halva svängen är genomförd eller inte alls.

Sedan folk som kör i t.ex. 85 på en 90-väg, för fan liksom.
Citera
2018-05-05, 16:34
Medlem
Gamla människor som är halvblinda eller rättare sagt halvdöda. Såna ska inte få köra längre då de slöar ner hela trafiken. Borde bli böter på såna, även de yngre som är slö fisar. ta bussen istället
Citera
2018-05-06, 13:19
Avslutad
Bilister som aldrig blinkar i förväg, eller mitt i svängen. Fartdårar som kör 1 meter bakom mig när hastigheten sänks till 30 km/h.

Folk som parkerar på VÄGEN genom att blicka till höger. Här tutar jag som en idiot.
Citera
2018-05-06, 17:37
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenzieReeves
Du jag vet nog ur man kör, ser bara ingen anledning att blinka för nån bil som är hundra meter bakom ska veta hur jag svänger, de kan lika gärna betrakta på avstånd hur min bil byter fil

Jag snackar dagligen med yrkesförare och andra proffs, de flesta är överens med mig hur man ska köra problemet är de som inte är uppmärksamma i trafiken och inte har koll på medtrafikanterna
Å, du är en av dom som först kollar om någon kan ha glädje av att du blinkar.
Jag blinkar även när jag är ensam på vägen, ren reflex.
Tänk om jag som du, lärde mig att inte blinka när det inte behövs.
Vilken energi jag skulle spara att lägga på annat.
Citera
2018-05-06, 17:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Bilister som aldrig blinkar i förväg, eller mitt i svängen. Fartdårar som kör 1 meter bakom mig när hastigheten sänks till 30 km/h.

Folk som parkerar på VÄGEN genom att blicka till höger. Här tutar jag som en idio
t.
Hur tänker du här?

Jag gissar att du är en idiot.
Citera
2018-05-06, 23:44
Medlem
Prodelins avatar
Jag förstår inte varför man inte höjer kraven på körkort, altlså kraven har ju bara rasat senaste 20 åren att vilken idiot som helst får ett körkort idag.

Men jag hatar nog mest dem som använder farthållare överallt, dvs 40-vägar tex, nackskott på dem, så fort det är uppförsbacke så går dem ner i 35km.

Alltså, hur är ni jävlar funtade i skallen? tror ni bilen är ett flygplan eller? har ni aldrig nån hänsyn till bakomvarande trafik?

Förbjud farthållare!
Senast redigerad av Prodelin 2018-05-06 kl. 23:47.
Citera
2018-05-07, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jag förstår inte varför man inte höjer kraven på körkort, altlså kraven har ju bara rasat senaste 20 åren att vilken idiot som helst får ett körkort idag.

Men jag hatar nog mest dem som använder farthållare överallt, dvs 40-vägar tex, nackskott på dem, så fort det är uppförsbacke så går dem ner i 35km.

Alltså, hur är ni jävlar funtade i skallen? tror ni bilen är ett flygplan eller? har ni aldrig nån hänsyn till bakomvarande trafik?

Förbjud farthållare!

Jo, farthållare är ju inte perfekta och är det en manuellt växlad bil måste man ju fortfarande ha rätt växel (det är det nog många av dom som latar sig med farthållare, som kör på för hög växel i backar kan man tänka).
Farthållare vid omkörning på 2-filig väg är väl dock det värsta? Dom där som bara ska om den där bilen som ligger i 77 med farthållaren på 80 och ockuperar vänsterfilen "en halv evighet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in