2018-05-17, 17:35
Medlem
Haha, ja precis, fick min på en vecka!
Citera
2018-05-17, 17:38
Medlem
Tack "Bitterhet" för infon!.....uppskattas!
Citera
2018-05-17, 19:54
Medlem
Jag har aldrig beställt Kratom utrikes, men inom EU så tar ett paket ungefär en vecka att komma fram. Ibland fortare.
Citera
2018-05-17, 20:08
Medlem
Radical-6s avatar
Har beställt från Nederländerna. Har stannat I tullen, och det har enbart orsakat en kort försening.
Och har alltid kommit 2-3 dagar efter det är skickat.
Citera
2018-05-17, 20:21
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radical-6
Har beställt från Nederländerna. Har stannat I tullen, och det har enbart orsakat en kort försening.
Och har alltid kommit 2-3 dagar efter det är skickat.

Så de skickade bara vidare ditt paket?

Edit: Enligt wikpedia är det narkotikaklassat. Verkar ju inte alls så trovärdigt då flera shoppa säljer det öppen inrikes.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mitragynin
https://lakemedelsverket.se/Alla-nyh...otikaklassade/
Senast redigerad av raven101 2018-05-17 kl. 21:19.
Citera
2018-05-18, 12:22
Medlem
Radical-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Så de skickade bara vidare ditt paket?

Edit: Enligt wikpedia är det narkotikaklassat. Verkar ju inte alls så trovärdigt då flera shoppa säljer det öppen inrikes.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mitragynin
https://lakemedelsverket.se/Alla-nyh...otikaklassade/
Ja, tullen hará bara kontrollerat vad innehållet är och sedan skickat det vidare med en lapp i brevet där det står att det är narkotika. Växter som kratom och DMT bark kommer undan.
Citera
2018-05-18, 13:36
Medlem
bitterhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Någon som har erfarenhet med att importera kratom från annat land? Säljs ju legalt i Sverige, men kan ju kanske tas iom lagen 1 april 2011.

Edit: Googlade och fick svar. Det värsta som händer är att det tas i beslag. Vilket land väljer ni?

Nederländerna är ju ett populärt alternativ.
Däremot inte så mycket billigare än inrikes, t.o.m. dyrare beroende på hur mycket du skall handla.

Ex från välkänd shop i Nederländerna med ca 1 veckas leveranstid:

100g Pontianak Red Horn kostar 24,95 EUR
Frakt till Sverige kostar 19,95 EUR
Totalt blir det 44,90 EUR

Shop i Sverige med 2-4 dagars leverans:

100g organisk Pontianak Red Horn kostar 350kr
Frakt inrikes kostar 39kr
Totalt blir det 389kr

500g samma sort från Nederländerna inkl. frakt: 109,90 EUR
500g organisk av samma sort från svensk sida inkl. frakt: 1100kr

Så mycket billigare är det ju inte, och inrikes är det i princip 0% chans att det försvinner längs vägen så att säga.

Med vänlig hälsning,
Bitterhet
Citera
2018-05-18, 15:14
Medlem
Ja, helt riktigt angående priserna, hoppas att inrikes shopparna tar in kratom av "rätt kvalite " bara, har varit lite varierande i mitt tycke!
Köpte sample-pack, ville testa de olika strainen de hade i sortimentet!
Tyskland kändes lite säkrare också än Nederländerna.
Citera
2018-05-20, 09:03
Medlem
bitterhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Ja, helt riktigt angående priserna, hoppas att inrikes shopparna tar in kratom av "rätt kvalite " bara, har varit lite varierande i mitt tycke!
Köpte sample-pack, ville testa de olika strainen de hade i sortimentet!
Tyskland kändes lite säkrare också än Nederländerna.

Jag tycker att kvaliteten har varit riktigt bra på senaste, från vissa inrikes hemsidor.

Jag misstänker att de variationer i kvalitet som finns kan bero på t.ex. felaktig lagring och/eller att det legat länge.

Kratom skall förvaras torrt, mörkt och svalt för att bibehålla sin färskhet.

Dessutom kan ju kvaliteten variera mellan olika tillverkare, så jag antar att man får handla av en butik som har bra leverantörer, vet vad de sysslar med och köper in rätt mängder från rätt ställen. Vad jag har förstått från andra forum på nätet kan det vara lite hit & miss även från återförsäljare i t.ex. Holland och resten av Europa.

Med vänlig hälsning,
Bitterhet
Citera
2018-05-20, 11:25
Medlem
Jag instämmer och tror vi får en jämnare kvalitet framöver i inrikesshopparna!👍
Många av shopparna i NL skickar ju inte ens till Sverige , synd det!!
MVH / J.P
Citera
2018-05-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Tycker låg dos innan muntliga redovisningar och sånt brukar funka riktigt bra för mig, likadant om jag av annan anledningen ska umgås med folk jag inte känner! Dock som någon annan sa ej varje dag

Citat:
Ursprungligen postat av Radical-6
Funkar läskigt bra mot nästan all form av ångest. Men om du tar det varje dag finns det en risk att du utvecklar allvarliga ångest syndromer.

Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Det funkar utmärkt mot social ångest men pga att det är beroendeframkallande kan jag inte rekommendera regelbunden användning.

Har fått hem och testat nu, beställde från Scandinaviaespocia (nåt sånt) Fick även en gratis påse med hem.

Tog en tesked gmd och väntade 30min och kände ingen skillnad, tog då en halv tsk till och kände möjligtvis en liten påverkan (förstått att det är vad man har att förvänta) men dessvärre ingen hjälp alls mot ångest eller social nervositet.

Drygt 8-10h senare fick jag en rätt jobbig huvudvärk men den var borta dagen efter.

Inte så sugen på att ens testa igen iom huvudvärken, vet inte om jag gjorde något fel. Blanda med vatten och svepte bara. Smakade fan nästan lite som tvål. Kanske borde titta på betablockare istället
Citera
2018-05-20, 18:33
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Har fått hem och testat nu, beställde från Scandinaviaespocia (nåt sånt) Fick även en gratis påse med hem.

Tog en tesked gmd och väntade 30min och kände ingen skillnad, tog då en halv tsk till och kände möjligtvis en liten påverkan (förstått att det är vad man har att förvänta) men dessvärre ingen hjälp alls mot ångest eller social nervositet.

Drygt 8-10h senare fick jag en rätt jobbig huvudvärk men den var borta dagen efter.

Inte så sugen på att ens testa igen iom huvudvärken, vet inte om jag gjorde något fel. Blanda med vatten och svepte bara. Smakade fan nästan lite som tvål. Kanske borde titta på betablockare istället
"FUCK SS"
ALLIHOPA NU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in