Citat:
Ursprungligen postat av
oggethedogg
Can not relate.
Kratom är en opiat. Med avtändning och beroendeproblematik. Kratom förstör folks liv.
Om du lyckas förstöra ditt liv med Kratom, då är det nog andra underliggande orsaker som egentligen är problemet.
Jag har sett folk bli helt förstörda av cannabis, totalt narko-manisk.
Ovanligt. Men psykiska besvär ofta underliggande orsak.
Jag gissar att kratom har räddat fler liv än det har förstörd.
Och som med de allra flesta substanser som ger rus, lindring, positiv respons, så finns det en gräns mellan bruk och missbruk. Dricker du kaffe varje dag i åratal och sen slutar ct, då får du vanligtvis kraftig skallbank och diffusa at symptomer.
Kratom innehåller alkaloider, möjligen är det en opioid, Går på vissa opi-receptorer, så.. gissar att det kvalificerar til opioid, men sheet samma.
Och som det nämndes, vatten är dödligt i stora doser...
Beroendeproblemer är komplicerade grejer, och att skylla på substanserna är att ignorera roten till problemet.
Jag hyllar kratom, då det har möjliggjort att bryta ett buprenorfin missbruk som började bli jobbigt.
Jag har sett så många berättelser om kratom där det har räddat folk från tyngre beroende av opiater. Folk som var så nära döden man kan komma. Har fått ett nytt liv med Kratom.
Och den enda jag hört dom fått allvarligare AT på kratom, hade använt dagligen i nästan ett år...
Fick hem mitrogyna från Ebay idag, halva priset jämfört med inrikes.
Även en liten gåva, kratom resin x20.
Ska prova röka det i cracke-pipan. XD
xD :* <3