2018-05-13, 14:22
Medlem
Radical-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Kratom förstör folks liv.
Äntligen någon som vet vad som gäller! Trött på att folk ska avguda dåliga saker. Kratom äger, väldigt mycket också. Det är det bästa någonsin när man tar det 1 dag i veckan och inte mer.

Efter daglig kratom missbruk under ett års tid hade jag en väldigt mild och lugn AT, ingen så farligt. Men problemen som kom av det var inget bra, förhöjda levervärden och nio, exakt det, 9 hela månader av fullständigt psykosdragande panikångest och ingen aptit. Gick ner många kg, hade bara hemska fysiska symptom hela tiden dygnet runt. Tagit nio månader att behandla utan andra droger och mediciner.

Nu är allt bra, allt återställt. Läkaren kollat och allt är bra. Mår bra. Men det tog lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av host.
Klart kratom kan vara skadligt o förstöra liv, det är ju en drog, men används det på rätt sätt är det en fantastiskt drog.

Rätt sätt är som du säjer, kapa missbruk - och då bara kapa det, inte köra på kratomet i en evighet där efter. Sedan är det enda andra rätta sättet att använda det en gång i vekan och inte mer in 5g.

Kratom är inte lösningen för smärta. Den är inte lösningen mot ångest. Den är super härlig och gör hela livet mer njutbart, inte värt konsekvenserna av dagligt bruk.
Citera
2018-05-15, 01:27
Medlem
Phobiazis avatar
Håller med det ni säger ingen substans i världen bör hyllas. Visst att folk kan hylla effekt och hjälp de fått av saker, det känner man till själv, lättnaden att hitta medicin mot ångest efter att ha varit psykiatrins försökskanin i 10 år sitter kvar! Tyvärr hyllar folk kratom som daglig och ofarlig vilket är bristande kunskap - ingenting är bra om det används överdrivet eller mer än behövligt, även vatten är skadligt vid överdriven konsumtion, så sunt förnuft skadar inte! x)

Gj guys
Citera
2018-05-15, 13:28
Medlem
DetEJagSomEHens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Can not relate.
Kratom är en opiat. Med avtändning och beroendeproblematik. Kratom förstör folks liv.
Om du lyckas förstöra ditt liv med Kratom, då är det nog andra underliggande orsaker som egentligen är problemet.
Jag har sett folk bli helt förstörda av cannabis, totalt narko-manisk.
Ovanligt. Men psykiska besvär ofta underliggande orsak.
Jag gissar att kratom har räddat fler liv än det har förstörd.
Och som med de allra flesta substanser som ger rus, lindring, positiv respons, så finns det en gräns mellan bruk och missbruk. Dricker du kaffe varje dag i åratal och sen slutar ct, då får du vanligtvis kraftig skallbank och diffusa at symptomer.

Kratom innehåller alkaloider, möjligen är det en opioid, Går på vissa opi-receptorer, så.. gissar att det kvalificerar til opioid, men sheet samma.

Och som det nämndes, vatten är dödligt i stora doser...
Beroendeproblemer är komplicerade grejer, och att skylla på substanserna är att ignorera roten till problemet.
Jag hyllar kratom, då det har möjliggjort att bryta ett buprenorfin missbruk som började bli jobbigt.
Jag har sett så många berättelser om kratom där det har räddat folk från tyngre beroende av opiater. Folk som var så nära döden man kan komma. Har fått ett nytt liv med Kratom.
Och den enda jag hört dom fått allvarligare AT på kratom, hade använt dagligen i nästan ett år...

Fick hem mitrogyna från Ebay idag, halva priset jämfört med inrikes.
Även en liten gåva, kratom resin x20.
Ska prova röka det i cracke-pipan. XD
xD :* <3
Senast redigerad av DetEJagSomEHen 2018-05-15 kl. 13:34.
Citera
2018-05-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEJagSomEHen
Om du lyckas förstöra ditt liv med Kratom, då är det nog andra underliggande orsaker som egentligen är problemet.
Och som med de allra flesta substanser som ger rus, lindring, positiv respons, så finns det en gräns mellan bruk och missbruk. Dricker du kaffe varje dag i åratal och sen slutar ct, då får du vanligtvis kraftig skallbank och diffusa at symptomer.

Kratom innehåller alkaloider, möjligen är det en opioid, Går på vissa opi-receptorer, så.. gissar att det kvalificerar til opioid, men sheet samma.

Beroendeproblemer är komplicerade grejer, och att skylla på substanserna är att ignorera roten till problemet.
Jag hyllar kratom, då det har möjliggjort att bryta ett buprenorfin missbruk som började bli jobbigt.
Jag har sett så många berättelser om kratom där det har räddat folk från tyngre beroende av opiater. Folk som var så nära döden man kan komma. Har fått ett nytt liv med Kratom.
Och den enda jag hört dom fått allvarligare AT på kratom, hade använt dagligen i nästan ett år...

Håller verkligen med dig. Kratom räddade mig från ångest och Diazepam. Jag har använt dagligen i ett år och hade inga som helst problem att sluta när ångesten försvann.
Citera
2018-05-16, 07:47
Medlem
Radical-6s avatar
Citat:
Bara så du vet så är denna resin olaglig narkotika att inneha och du skulle bli straffad för narkotikabrott om du skulle bli tagen med det.

Köp inte från Asien, köp inom europa.
Citera
2018-05-16, 14:58
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kiltis78
Håller verkligen med dig. Kratom räddade mig från ångest och Diazepam. Jag har använt dagligen i ett år och hade inga som helst problem att sluta när ångesten försvann.

Ville bara gratulera er båda till att ni lyckades bryta missbruk/riskbruk, riktigt starkt
Och det är väl just här kratom kan glänsa när man använder på ett bra vis!

Visste inte att det fanns på ebay i övrigt, det brukar inte fastna i tull eller dylikt när man beställer utanför Sverige?
Citera
2018-05-16, 17:25
Medlem
DetEJagSomEHens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radical-6
Bara så du vet så är denna resin olaglig narkotika att inneha och du skulle bli straffad för narkotikabrott om du skulle bli tagen med det.

Köp inte från Asien, köp inom europa.
Happ, det visste jag inte. Å andra sidan bryr jag mig inte om att 1g resin som jag inte har beställt, blir skickat till mig.
Det var en surprise gåva.
Men värt att vara medveten om, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Ville bara gratulera er båda till att ni lyckades bryta missbruk/riskbruk, riktigt starkt
Och det är väl just här kratom kan glänsa när man använder på ett bra vis!

Visste inte att det fanns på ebay i övrigt, det brukar inte fastna i tull eller dylikt när man beställer utanför Sverige?
Tackar
Det är dock bara tillfälligt, jag ska köra ett tjackrace snart. 😜

Jag sökte kratom på Ebay bara på skoj, hittade några böcker och sånt. Sen sökte jag på mitrogyna speciosa, och det dök upp några annonser.
Från Frankrike, gick hur bra som helst.
Vad jag har hört, de som haft kratom som stannat i tullen, har fått det tillbaka.

Att beställa från utom EU kan kanske ställa till med tjorv, på PostMord har blivit helt sinnessjuka på tull avgifts fronten..
Senast redigerad av DetEJagSomEHen 2018-05-16 kl. 17:37.
Citera
2018-05-16, 20:54
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Happ, det visste jag inte. Å andra sidan bryr jag mig inte om att 1g resin som jag inte har beställt, blir skickat till mig.
Det var en surprise gåva.
Men värt att vara medveten om, tack.

Tackar
Det är dock bara tillfälligt, jag ska köra ett tjackrace snart. 😜

Jag sökte kratom på Ebay bara på skoj, hittade några böcker och sånt. Sen sökte jag på mitrogyna speciosa, och det dök upp några annonser.
Från Frankrike, gick hur bra som helst.
Vad jag har hört, de som haft kratom som stannat i tullen, har fått det tillbaka.

Att beställa från utom EU kan kanske ställa till med tjorv, på PostMord har blivit helt sinnessjuka på tull avgifts fronten..

Haha rekreationellt är väl en annan sak det

Ah ok skönt att det gick bra! Får se om man vågar sig på, har redan fått sjuka tullavgifter
sedan årsskiftet så tveksamt liksom. Finns dock lite mer inrikes jag inte testat än så
Citera
2018-05-17, 12:52
Medlem
raven101s avatar
Någon som har erfarenhet med att importera kratom från annat land? Säljs ju legalt i Sverige, men kan ju kanske tas iom lagen 1 april 2011.

Edit: Googlade och fick svar. Det värsta som händer är att det tas i beslag. Vilket land väljer ni?
Senast redigerad av raven101 2018-05-17 kl. 13:42.
Citera
2018-05-17, 16:05
Medlem
Tyskland , funkade bra!
Citera
2018-05-17, 17:00
Medlem
bitterhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Någon som har erfarenhet med att importera kratom från annat land? Säljs ju legalt i Sverige, men kan ju kanske tas iom lagen 1 april 2011.

Edit: Googlade och fick svar. Det värsta som händer är att det tas i beslag. Vilket land väljer ni?

Fortfarande tråkigt att förlora pengar om tullen skulle beslagta det. Risken finns ju alltid.
Finns bra återförsäljare inrikes som är billigare än t.ex. SS.

Googla på "kratom inrikes" så hittar du.

Med vänlig hälsning,
Bitterhet
Citera
2018-05-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raven101

K.... M. Uk. Postar från Tyskland, bra kalle och jag han inte fått någon taget av tullen. Dock lite seg leveranstid på 2-3 veckor. Skrattar alltid när jag får Mail av dom, heter 'team KUK'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in