2019-10-31, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathsucks
Hej alla.
Tänkte dela med mig av en erfarenhet.
Jag har läst lite runt om drogtest och Kratom. Har hittat alla sorters svar om att det syns och inte syns.
För ca 3 veckor sedan åkte jag och gjorde ett övervakat urinprov.
Hade intagit green horn på morgonen.
Jag kan intyga att det syns inte på drogtest då mitt test var negativt.

För mig så får jag ut bäst effekt av just green horn från ss på morgonen😊

Ha de!
Det beror på vilket prov vi pratar om, om tex polisen skickar iväg urinen på analys då kollar de allt även de aktiva ämnena i Kratom, det är trots allt narkotikaklassat.
Snabbtest och liknande visar inget, bara de vanligaste dogerna skulle jag tro.
Citera
2019-10-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Det beror på vilket prov vi pratar om, om tex polisen skickar iväg urinen på analys då kollar de allt även de aktiva ämnena i Kratom, det är trots allt narkotikaklassat.
Snabbtest och liknande visar inget, bara de vanligaste dogerna skulle jag tro.

Mitragyna speciosa är väll ej narkotikaklassat??
Citera
2019-10-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
Mitragyna speciosa är väll ej narkotikaklassat??
Nej, men de två mest aktiva ämnena i plantan. Så fort du har det i magen är det narkotika.
Citera
2019-10-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
Alla jublar om alla bra sidor av kratom. Håller med finns mycket gott men nu är jag nyfiken på vad alla har för bieffekter av kratom och vad som väger upp. Vad är det negativa sidan med kratom för er?

Kratom har baksidor, körde mer eller mindre 9 månader i sträck, hade en AT jämställd vilken opiat som helst, men kratom är förlåtande har nu kört till och från i tre månader och försöker ta pauser på 4 - 7 dagar mellan varje påse och det börjar bli svårare och svårare men det tar som sagt längre tid att utveckla fysisk abstinens än opioider, sen psykiska är en annan grej då det är en skön vardagsbooster och njutningsmedel på helgerna så är det svårt att inte dosera liksom
Citera
2019-11-01, 09:58
Medlem
Har använt dagligen i perioder från någon månat till över halvåret, hänt några gånger att jag är utan några dagar för jag inte beställt nytt och att postnord slöar. Några uppehåll har jag inte märkt någon at alls, andra har jag blivit extra deprimerad ett par dagar.

Lider av svår ångest 24/7 så den lilla at jag får är en piss i rymden mot min vanliga ångest.
Citera
2019-11-01, 14:18
Medlem
Förstoppningen borde kunna lösas genom att göra "te". Right ?? Eller äre några enzymer typ
Citera
2019-11-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.2.7
Förstoppningen borde kunna lösas genom att göra "te". Right ?? Eller äre några enzymer typ
Menar du te på kratomet så är det ingen bra idé, alkaloiderna försvinner vid kokning.
Citera
2019-11-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Menar du te på kratomet så är det ingen bra idé, alkaloiderna försvinner vid kokning.
jag googla och du har typ rätt men ändå lite fel i resonerandet..
Man behöver väl inte koka. 80 grader är bäst. Det är väl det man gör om man inte tuggar i asia.

Mitragynine smälter inte förrän 102-106 grader exempelvis.
Citera
2019-11-01, 19:34
Medlem
Svartatankars avatar
Tja igen tråden
Fick då hem mitt Röda Borneo, och satan va bra det fungerade, slängde i mig 3,4g i ett vattenglas och sen när jag inte tycktes få någon effekt så hällde jag i mig säkert 2-3g till fast direkt i munnen och svalde, noddade som fan, hela jävla natten så lyckades aldrig få någon riktig sömn.

Då jag inte sovit riktigt så kom jag på att jag har dem receptfria Pascoflair (Växtbaserad insömningstablett) här hemma, tror ni det hade funkat bra ihop med 2-3g Kratom? För om jag inte missminner mig så påverkar Pascoflair GABA-receptorerna till viss del, och i mitt huvud borde ju det boosta Kratomet!
Vad tror ni?
Citera
2019-11-01, 20:42
Medlem
Har letat i tråden, men hittar inte det jag söker direkt, om nån vänlig själ skulle vilja svara på dessa frågor skulle jag bli glad.

-Hur är det med klassning på kratom? Är det lagligt att beställa?
-Hur känns ruset?
-Hjälper det mot Tjack AT?/Alkohol bakfylla?
Citera
2019-11-03, 12:26
Medlem
Är det någon här som drogtestas på jobbet ibland och som tar Kratom?
Hade varit intressant att veta hur noga företag testar sina anställda för olika substanser.
Funderar själv på att byta jobb och uppskattar denna planta i stället för alkohol.
Citera
2019-11-04, 00:31
Medlem
Twhds avatar
Vilken strain är den absolut bästa vid opiat-avtändning?
Är det Green Maeng Da, eller fungerar Green Bali/Red Bali lika bra?

Vill ha det absolut bästa mot det,
Kommer inte användas länge, bara den första perioden för att döda AT symptomen.
Kommer att bruka både Kratom och Dimor i kombination då det är en hemsk AT som väntar.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in