2018-05-14, 18:48
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bushman
Jag var i liknande sits. Sökte LARO och kom in:-) PM mig om du undrar något!

Dicetyl: Jag fick börja med 8mg då jag redan tidigare gått på bup. Ska förmodligen upp till 12 som är tydligen maxdos här..

Mvh

Bara 12? Kan räcka men konstigt. maxdosen här (som jag har) ligger på 20.
Citera
2018-05-15, 02:02
Medlem
Hej, får EN specifik mottagning, den enda inom 10 mil, neka mig att söka igen. Utskrivning anledning tog med tabletter tillbaka då jag inte litade på läkaren att göra rättvis nedtrappning utan trappade själv från 16 till ett mg. Erkände korkat nog och ville ha temgesic det sista. Före det metadon diskussion då jag mår skit på buprenorfin. Läste aldrig biverkningar före ( tror jag får fler då ( men nu när jag läser så har jag redan sömnsvårigheter, mardrömmar, hallucinationer, viktnedgång problem, ska jag verkligen ha buprenorfin i ett år innan man tänker något annat. Inget sidomissbruk . Läkaren gillar bara inte mig
Inget återfall än, men Om är jag då banned for life? Kan man klaga hos IVO. Tillägg. Nu en månad sedan, fortfarande benvärk.
Citera
2018-05-15, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Bara 12? Kan räcka men konstigt. maxdosen här (som jag har) ligger på 20.
Ja visst är det konstigt. De menar på att kroppen tar inte upp mer än 12mg enligt någon studie.. enligt handboken kan man ge mer men det här är någon ny påhitt och de kommer säkert revidera handboken då den skrivs på den här kliniken..
Citera
2018-05-15, 13:45
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Hej, får EN specifik mottagning, den enda inom 10 mil, neka mig att söka igen. Utskrivning anledning tog med tabletter tillbaka då jag inte litade på läkaren att göra rättvis nedtrappning utan trappade själv från 16 till ett mg. Erkände korkat nog och ville ha temgesic det sista. Före det metadon diskussion då jag mår skit på buprenorfin. Läste aldrig biverkningar före ( tror jag får fler då ( men nu när jag läser så har jag redan sömnsvårigheter, mardrömmar, hallucinationer, viktnedgång problem, ska jag verkligen ha buprenorfin i ett år innan man tänker något annat. Inget sidomissbruk . Läkaren gillar bara inte mig
Inget återfall än, men Om är jag då banned for life? Kan man klaga hos IVO. Tillägg. Nu en månad sedan, fortfarande benvärk.

Förut fanns en spärr tid på 3-6 månader men nu finns ingen sådan kvar.
Jag tycker det låter som din läkare är jävligt fittig
Prova överklaga

Citat:
Ja visst är det konstigt. De menar på att kroppen tar inte upp mer än 12mg enligt någon studie.. enligt handboken kan man ge mer men det här är någon ny påhitt och de kommer säkert revidera handboken då den skrivs på den här kliniken..

Jävla påhitt. Alla är inte likadana, den takdosen som bup har är garanterat olika för olika personer
Citera
2018-05-15, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Jävla påhitt. Alla är inte likadana, den takdosen som bup har är garanterat olika för olika personer

Håller med.. Galenskaper. Det lär ju märkas i återfallsstatistiken framöver.
Nu gäller det att sköta sig så man inte blir utkastad för ser det här som nödvändigt och livräddande för min del.
Citera
2018-05-16, 12:39
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Håller med.. Galenskaper. Det lär ju märkas i återfallsstatistiken framöver.
Nu gäller det att sköta sig så man inte blir utkastad för ser det här som nödvändigt och livräddande för min del.

Ja absolut! Det är oavsett helt grymt att du fått programmet. Och man klarar sig och går runt på 12mg. Inte optimalt för alla men det är 100000ggr bättre än att försöka utan sub
Citera
2018-05-17, 11:31
Medlem
Vet inte just nu om fel på sub ełler doktorn. Mår bra av slippa mottagningen.men som sagt jävla benvärk....( Sovit ngn timme/natt max tre sedan började subprogrammet, de skickade mig på sömn utredning och det var i princip för att de inte trodde mig) Där sov jag ytligt i 30 min
Kanske sub???
Citera
2018-05-18, 15:51
Medlem
Ringde i veckan och fick bokat ett bedömningsmöte som blir av på tisdag, skriver här hur det gick efteråt. Hoppas fan jag kommer in nu annars vet jag inte vad jag gör.
Citera
2018-05-18, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haito
Ringde i veckan och fick bokat ett bedömningsmöte som blir av på tisdag, skriver här hur det gick efteråt. Hoppas fan jag kommer in nu annars vet jag inte vad jag gör.
Håller tummarna!
De är extremt noga med att du inte går på benso. Kom ihåg.
Berätta som det är och hur ditt liv skulle förändras med LARO.
De kommer förmodligen även ta salivprov så ta inget annat än opiater/oider så de inte slår ner på ex bens..
uppdatera sen! Lycka till!
Citera
2018-05-18, 19:53
Medlem
Citat:
Håller tummarna!
De är extremt noga med att du inte går på benso. Kom ihåg.
Berätta som det är och hur ditt liv skulle förändras med LARO.
De kommer förmodligen även ta salivprov så ta inget annat än opiater/oider så de inte slår ner på ex bens..
uppdatera sen! Lycka till!

Tack för tipsen! Benso har jag inte käkat sen nyår när jag skulle in på behandlingen så de ska va lugnt om saliv inte e som hårprov och ser saker sjukt långt bak. Jag har ju en del som skulle skita sig om jag Inte får LARO, sen är ju OD alltid nära så det bör dom ta hänsyn till.. Jaja, jag är så jävla spänd in för detta så de e helt stört... Vill bara få ett besked nu! Jag uppdaterar. Tack igen
Citera
2018-05-19, 19:35
Medlem
Vad är era erfarenheter av LARO?

Jag ska börja LARO på tisdag så jag skulle vilja veta vad ni som har eller tidigare fått behandlingen anser om den. Skriv gärna vad som varit mest positivt / negativt med behandlngen samt hur ni upplevt bemötandet på mottagningen.

Tar subben bort suget mycket eller är det nassa jobbiga tankar kvar? Tog det långt tid att vänja sig vid medecinen eller går det ganska fort?

Tacksam flr svar!!
Citera
2018-05-20, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Ni som fått bytt till frystorkade buprenorfin (espranor) Vad tycker ni om dom? Sämre eller bättre upptagning?

Jag har haft programmet 1 år nu men tog första dosen i morse med espranoren och det känns som det är sämre effekt :/

Fick höra idag att espranoren är tydligen ultimata för dom som bara måste iv:a , (helt onödigt på sub menar jag)
Dom löser sig tydligen på nån sekund och det blir inget "slagg" över alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in