Citat:
Ursprungligen postat av
Hypnotizolam
Okejokej, jo jag är helt ren nu idag och har vart det i en vecka nu, försöker verkligen hålla fast i det, men det går ju förbannat snabbt i svängarna som ni vet.
Nej benz och andra grejer kan jag nog hålla i schack men det är just morfinet och dess släktingar som lockar en gång på gång och håller en i ett järngrepp.
Men det känns ju samtidigt bakvänt om jag ska pilla i mig något bara för att ha större chans att komma in med ett positivt UP.
Ja Jag har ju hört lite olika vad man får börja med och det verkar ju vara som du säger, att det är från mottagning till mottagning.
Tack för svar!
Fridens
Asså, ja det kan vara till din fördel att vara positiv på morfin. Men det är jättebra att du håller dig ren. Ärligt talat så har du redan den dokumentation som krävs, så ska det räcka att du bara förklarar att du är en tidsinställd bomb och kommer ta återfall när som helst. Även fast du varit ren i en vecka eller två.
Sedan så kommer subben verka bättre på dig i början ju lägre tolerans du har. Det är mycket jobbigare att börja med om du har hög tolerans på tex morfin, dels för att du måste vänta 24h innan du ens kan ta subben för att inte bli toksjuk. Du måste med andra ord bli abstnent, och det är ju aldrig kul.
Sedan kommer det ta en person med någorlunda hög morfintolerans typ en vecka eller så innan man mår bra ändå eftersom kroppen måste ställa om sig till sub som är svagare.
Ifall du är helt ren vid inställningstillfället kommer du inte behöva tänka på detta alls. Då är det bara att tuta och köra, och du kommer få lite eufori&energi av medicinen som du kan använda för att komma igång med behandling
Men som nån annan sa, var för bövelen inte positiv på något annat än opiater, framförallt inte benso!