2018-05-17, 20:41
Medlem
Silvernés avatar
Jaha nu blev det plötsligt så att man skall rösta rakt upp och ner i gränslandet? Hade det varit tävling hade ju Jan kunnat vinna över Nicoline i en duell.. Men det fick ju inte ske.

Viktigare att Tv4 får ställa upp en lady o luffsen teater på stranden.. Jan borde stämma tv4 på 500 000kr för fusk.
2018-05-17, 20:45
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Klart de inte hade. Det här var produktionens lyckodag. De såg till att aghanknullaren hittade den extra rösten och Pascal och Nicoline blev ensamma i gränslandet.

Sjukt värdelös säsong. Den mest värdelösa hittills. Tv4 vet verkligen hur man förvandlar bra programkoncept till skit. Vem vill bli miljonär, Robinson etc.

Ja, detta är verkligen uruselt dåligt regisserat. Precis samma koncept som de körde i Farmen; man kan nästan se hur produktionsbolagets folk står och viskar anvisningar i vissa deltagares öron och pekar ut var de ska leta efter alla dessa "gömda" immuniteter. Detta börjar nästan likna handlingen i en gammal Schwarzeneggerfilm baserad på en bok av Stephen King; The Running man; lite sadistiska tävlingar, regler som ändras hur som helst och allt för att produktionsbolaget tror att det är detta som publiken vill ha! Som deltagare hade jag blivit vansinnig över denna idioti och kanske exempelvis därför DK börjar se allt surare ut för varje avsnitt som går.
2018-05-17, 20:48
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverné
Jan borde stämma tv4 på 500 000kr för fusk.
Deltagarna har såklart skrivit på ett avtal där det står att TV4 bestämmer och styr exakt vem som vinner/går till final....
2018-05-17, 20:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverné
Jaha nu blev det plötsligt så att man skall rösta rakt upp och ner i gränslandet? Hade det varit tävling hade ju Jan kunnat vinna över Nicoline i en duell.. Men det fick ju inte ske.

Viktigare att Tv4 får ställa upp en lady o luffsen teater på stranden.. Jan borde stämma tv4 på 500 000kr för fusk.

Nej, Tv4 ändrar reglerna och förutsättningarna beroende på vilka deltagare det kommer att gynna oftare än vad Arga snickaren byter kalsonger.
2018-05-17, 20:50
Medlem
Pascal lär väl glida in i finalen mätt och belåten och några kilon tyngre sedan örådet han åkte i. Jag hoppas DK, Henke, Marie och Dessi tar tillfället i akt och skickar hem Afghanknullaren på söndag.

Började titta på Robinson 2009 idag, även tv4 som producerade det då men jäklar vilken skillnad det är jämfört med årets säsong. Numer handlar det knappt om att överleva.
2018-05-17, 20:59
Medlem
Vilken jäkla twist det blev idag med röstningen i gränslandet, först får man se Jan och Pascal komma överens om att de skulle rösta ut Nicole, och så blev det Jan(!!!) som åkte istället. Jag höll på att svimma av förvåning, precis allt pekade ju på att det var Nicole som skulle åka ut. Vi såg aldrig Nicole och Pascal prata om att få ut Jan utan det kändes som en 100% pakt mellan Jan och Pascal. Det blev precis tvärtom mot hur man först trodde. Helt sjukt. Fortfarande i chock.

I omröstningen på vanliga ön lär DK åka i alla fall, precis allt pekar på det, man fick ju till och med höra Marie och Victoria komma överens om att han skulle ut, plus extraröster och allt. Om inte han åker på söndagens öråd vore det chockarnas chock.
Senast redigerad av ikkenicke 2018-05-17 kl. 21:03.
2018-05-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Deltagarna har såklart skrivit på ett avtal där det står att TV4 bestämmer och styr exakt vem som vinner/går till final....
Ja precis. De hotas nog med viten om de avslöjar hur noga produktionen har styrt detta. Det är därför t.ex. Victoria och Johan inte kommer att avslöja att de tipsats om var immuniteter m.m. ligger. Kanske gården t.o.m. betalt för att de håller käft.
2018-05-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Fy fan, orkar inte med den här riggade skiten längre. Jag kommer absolut inte kolla nästa säsong.
Frågan är om det är värt att se några fler episoder av årets säsong?
2018-05-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Frågan är om det är värt att se några fler episoder av årets säsong?
Man lär väl se finalen men vette fan om jag orkar se alla veckoavsnitt. Men nästa säsong kommer jag inte att kolla alls.
2018-05-17, 21:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Man lär väl se finalen men vette fan om jag orkar se alla veckoavsnitt. Men nästa säsong kommer jag inte att kolla alls.
Precis min känsla, när man hängt med vill man se upplösningen men om det blir en nästa säsong ska jag inte börja titta. Så jävla riggat av skitkanalen TV4.
2018-05-17, 21:26
Medlem
Vad tråkigt! Så uppenbart riggat.
2018-05-17, 21:30
Medlem
Har hittills inte gnällt något i tråden men dagens avsnitt blev för mycket. Med tanke på gårdagens avsnitt där det avslöjades att någon skulle åka bums från gränslandet gissade jag att det skulle bli röstning. Jag fick rätt. Jag gissade också rätt på att Jan skulle bli den som åkte. Tyvärr. Jan höjde underhållningsvärdet rejält och det var mycket roligare att följa gränslandet och det omaka paret Pascal och Jan än allt paktande på vanliga ön.

Spontant känns gränslandets upplösning extremt detaljstyrt. Pascal är duktig så jag förstår att produktionen ville ha tillbaka honom men för att få till en kärleksdejt med Nicoline så kunde de inte riskera att Jan skulle vinna i en duell mot henne. Tråkigt. Tycker inte illa om Nicoline på något vis men det känns inte rättvist och jag hade gärna sett mer av Jan.

Jag tycker att både Henrik och DK är värda en plats i finalen. Känns väldigt tråkigt att Johan och Victoria, som inte har kommit så här långt på egna meriter, ska få komma till final på deras bekostnad. Dessutom har jag väldigt svårt för folk som inte kan pressa sig själva och göra sitt yttersta. Det säger Victoria upprepade gånger att hon varken vill eller tänker göra under tävlingarna.

De har en Robinsontävling för immunitet i veckan och ett öråd. I nästa säsong borde de slopa örådet och den som vinner Robinsontävling får enväldigt rösta hem någon av de tre som kommer sist. Då slipper vi alla pakter. De borde också variera tävlingar mer så att det handlar sådant som man faktiskt har nytta av i tävlingarna; Styrka, mental uthållighet och kunskap om överlevnad (göra upp eld, fånga fisk, vilka växter man kan äta och liknande). Då får man fram en riktig Robinson!

Det här upplägget med att slänga runt immuniteter och extra röster och favoritisera vissa deltagare känns typiskt för dagens kultur i Sverige. Jag tänker på kvoteringar, positiv särbehandling av minioriteter och liknande.

Jag tittar kanske på fel program men jag skulle hellre se Robinson som faktiskt handlade om överlevnad och inget jävla paktande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in