För er som inte kan få nog av Månsson så har han sin egen youtube kanal och har lagt upp lite filmer b la den här: https://www.youtube.com/watch?v=KT76iFtnqeA Verkar som att han har haft lite svårigheter med redigeringen dock.
Månsson syns först runt 10:00 där han beskriver hur han bestämt vilken dynamik havets vågor skall ha för dagen, för den som är intresserad.
Kikade lite på liven förut. En fråga var hur mycket de gick ner i vikt. Robban sa 12kg. Henke och Ida kunde inte svara eftersom de fortfarande är kvar. Då har dom kanske haft det lika knapert som i äldre robinsonomgångar men att TV4 visar mindre snack om mat och hunger.
Även om många verkar tycka att Robinson är ett program som ska handla om överlevnad på en öde ö så misstänker jag att fokus på mat och svält inte attraherar så många tittare.
Vad har Nicoline för känslor för Pascal egentligen? Trodde de hånglat och tafsat en hel del (hur skulle man kunna låta bli om man är singlar, attraherade av varandra och på en söderhavsö). På ett öråd erkände väl Pascal att han hade känslor för henne. Men sen berättar Nicoline för Dessi (?) att det enda som hänt är en puss på halsen, och att hon inte kommer pussa honom förrän han rakar sig. Vem låter sig stoppas av det om man gillar någon?
Man överlever inte länge på en öde ö om man inte står ut med skäggväxt!
Alltså jag tror helt ärligt att om både Pascal och Jan sattes ensamma på varsin öde ö i en månad så skulle man när tiden gått ut finna Pascal död och Jan helt opåverkad.
Vad har Nicoline för känslor för Pascal egentligen? Trodde de hånglat och tafsat en hel del (hur skulle man kunna låta bli om man är singlar, attraherade av varandra och på en söderhavsö). På ett öråd erkände väl Pascal att han hade känslor för henne. Men sen berättar Nicoline för Dessi (?) att det enda som hänt är en puss på halsen, och att hon inte kommer pussa honom förrän han rakar sig. Vem låter sig stoppas av det om man gillar någon?
Man överlever inte länge på en öde ö om man inte står ut med skäggväxt!
Jag tog det för givet att dem hade spänt på varann massor när Jim höll på att babbla om att dem var som honom och hans fru. Säger nog en del om Jim kanske. Nästan lika dålig på att uttrycka sig som han var på att dyka.
Alltså jag tror helt ärligt att om både Pascal och Jan sattes ensamma på varsin öde ö i en månad så skulle man när tiden gått ut finna Pascal död och Jan helt opåverkad.
Jag kan faktiskt se detta. Sen efteråt så hade ingen fattat hur det var möjligt att Jan överlevt på ön, och han hade inte gett några ledtrådar alls - precis som hur vi alla nu undrar hur fan Jan överlevt civilsamhället under nästan 50 år och plötsligt deltar i en dokusåpa på andra sidan jorden.