Citat:
Ursprungligen postat av
heavenorlasvegas
Exakt. Har man varit för elak/falsk mot för många har man inte någon chans att vinna. Jag tycker att det är helt rätt. Man måste ju ändå tävla sig fram till finalen.
Jag tycker att man under finalens ö-råd fick känslan av att deltagarna kort innan vädrat sina åsikter och erfarenheter av Henrik offentligt. Detta tog antagligen produktionsbolaget bort eftersom att det skulle avslöja för mycket av utfallet av omröstningen. Linas aggressivitet var ju till exempel inte någonting man hade sett komma. Att Jan röstade på Henke bara bekräftar ju detta då han konstant genom hela Robinson tycks ha satt sin enda ära i att agera "kärringen mot strömmen". Även Ida och Maries (jag utgår från att hon stod för den andra rösten på Henke) passivitet under finalavsnittet skvallrar om att det hade pyst ut en hel del missnöje om Henke under den där middagen.
Jo men det stora problemet ligger i hur aktivt lobbyarbete som bedrivs av hatiska tidigare utslagna deltagare. Det var väldigt tydligt att Lillemor och Johan värvat över deltagare till sin linje, alltså att till varje pris se till att Henrik inte vann Robinson.
Det mest fantastiska med detta är naturligtvis att när dessa två missunnsamma och hycklande små individer sett hela programserien och hört hur DK uttalat sig om dessa, så lär de förhoppningsvis ångra sina röster djupt. Detta samtidigt som Henrik knappt, trots anledningar, sagt ett negativt ord om någon av dem. Jag är helt övertygad om att hade de lagt sina röster efter att ha tittat på programserien så hade de röstat helt tvärtom.