2018-05-28, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast vi vet ju inte hur många röster Henke fick iom att Tv4 inte redovisade alla rösterna.

Nej. Men det tycker jag snarare förstärker intrycket av att han inte fick fler än två.
2018-05-28, 12:19
Medlem
Citat:
Robinson är ett socialt spel lika mycket som ett tävlingsprogram och i basformatet för Robinson så avgörs vinnaren genom att de utslagna deltagarna får rösta.

Det är jag medveten om. Kanske skulle bli bättre om produktionen inte tog med människor som tar med sin feminism och missunsamhet till en social tävling.
2018-05-28, 12:37
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Personligen avskyr jag Lillemor, men du vet om att hon är gift med en Kalle/svenne va. Så vita hatar hon nog inte.😒

Det är inget hinder uttalade feminister som Gudrun Schyman avskyr vita män ändå är hon gift med en
2018-05-28, 14:51
Medlem
exoticspices avatar
Dom var lite väl hårda mot Henrik i utfrågningen. Han fick tårar i ögonen när röstningen började när han förstod att han inte skulle vinna. Tyckte synd om honom och hoppas han finner sin tvillingbror.

DK var ändå värd vinsten!
2018-05-28, 15:23
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Exakt. Har man varit för elak/falsk mot för många har man inte någon chans att vinna. Jag tycker att det är helt rätt. Man måste ju ändå tävla sig fram till finalen.
Jag tycker att man under finalens ö-råd fick känslan av att deltagarna kort innan vädrat sina åsikter och erfarenheter av Henrik offentligt. Detta tog antagligen produktionsbolaget bort eftersom att det skulle avslöja för mycket av utfallet av omröstningen. Linas aggressivitet var ju till exempel inte någonting man hade sett komma. Att Jan röstade på Henke bara bekräftar ju detta då han konstant genom hela Robinson tycks ha satt sin enda ära i att agera "kärringen mot strömmen". Även Ida och Maries (jag utgår från att hon stod för den andra rösten på Henke) passivitet under finalavsnittet skvallrar om att det hade pyst ut en hel del missnöje om Henke under den där middagen.

Jo men det stora problemet ligger i hur aktivt lobbyarbete som bedrivs av hatiska tidigare utslagna deltagare. Det var väldigt tydligt att Lillemor och Johan värvat över deltagare till sin linje, alltså att till varje pris se till att Henrik inte vann Robinson.

Det mest fantastiska med detta är naturligtvis att när dessa två missunnsamma och hycklande små individer sett hela programserien och hört hur DK uttalat sig om dessa, så lär de förhoppningsvis ångra sina röster djupt. Detta samtidigt som Henrik knappt, trots anledningar, sagt ett negativt ord om någon av dem. Jag är helt övertygad om att hade de lagt sina röster efter att ha tittat på programserien så hade de röstat helt tvärtom.
2018-05-28, 15:35
Medlem
Henrik skulle ha varit den värdiga vinnaren. Han har alltid gjort så gott han kunnat inte minst socialt medan DK flutit med på en räkmacka. Tyvärr är dock förlorarna så småsinta att de hellre röstar på den smått efterblivna och självgoda DK. Otroligt när det handlar om vuxna människor och inte barn.
2018-05-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jo men det stora problemet ligger i hur aktivt lobbyarbete som bedrivs av hatiska tidigare utslagna deltagare. Det var väldigt tydligt att Lillemor och Johan värvat över deltagare till sin linje, alltså att till varje pris se till att Henrik inte vann Robinson.

Det mest fantastiska med detta är naturligtvis att när dessa två missunnsamma och hycklande små individer sett hela programserien och hört hur DK uttalat sig om dessa, så lär de förhoppningsvis ångra sina röster djupt. Detta samtidigt som Henrik knappt, trots anledningar, sagt ett negativt ord om någon av dem. Jag är helt övertygad om att hade de lagt sina röster efter att ha tittat på programserien så hade de röstat helt tvärtom.

Jo visst. Jag håller till viss del med. Å andra sidan måste det ju ha förekommit en hel del interaktion mellan deltagarna som inte filmades, alternativt filmades utan att sändas. Henke medgav ju själv flera av sakerna han anklagades för på ö-rådet(och en hel del av det har i alla fall inte jag något minne av att jag har sett, med reservation för att jag inte har sett varenda avsnitt). Det kan ju hända att han också har sagt elaka saker till deltagare, men försökt hålla sig diplomatisk och saklig under intervjuerna med teamet.
2018-05-28, 16:47
Medlem
DesktopZquaress avatar
Någon som har + som kan redovisa vad som står i denna artikel?
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/L0GL7R/robinson-2018--sa-gick-det-sen-for-deltagarna/promo

Hade verkligen hoppats på henke och är lite bitter nu. DK chillade sig igenom allt och var i princip lika elak i många intervjuer som hans antagonister.
2018-05-28, 17:01
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Facebook
https://www.facebook.com/TV4/videos/2029296950478527/ 45 minuter med bara DK
Är väl egentligen ännu bättre än Nyhetsmorgon atm är det dock inte live längre.
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/dk-om-robinson-segern-jag-ska-uppgradera-min-husvagn-3973868 Några minuter med DK i Nyhetsmorgon

Edit: Behöver inte ens ha Facebook för att komma t min länk eller Tv4 för den delen heller. Så det är bra!

Tack för Nyhetsmorgon länken, det var kul att Danskungen vann till slut ändå..
2018-05-28, 17:08
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Robinson är ett socialt spel lika mycket som ett tävlingsprogram och i basformatet för Robinson så avgörs vinnaren genom att de utslagna deltagarna får rösta.

Varför heter programmet föŕresten Robinson ??
2018-05-28, 17:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Varför heter programmet föŕresten Robinson ??

Som i Robinson Cruise.
2018-05-28, 17:13
Medlem
Kul att DK vann-han kan nog förstöra TV-4as judepengar duktigt på ngt onödigt om han inte har god man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in