2018-05-16, 21:45
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Klart den är intressant för Iran att blockera, dom har ingen kontroll på innehållet och islamistiska diktaturer vill gärna kontrollera vad deras medborgare gör på internet.
Inte intressant på det sättet. Hur många läser svenska i Iran? Så??
Citera
2018-05-16, 22:03
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-

Frågan om varför Iran blockerar Flashback (om det faktiskt är så) måste ju ställas till den iranska regimen. Antalet svenskspråkiga i Iran är tämligen ointressant i sammanhanget, vi kan nog alla konstatera att det är tämligen få, däremot vore det mer intressant att få veta varför de blockerar mängder av olika siter runtom världen... Vad är de rädda för?

admin5
Citera
2018-05-16, 22:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
2013,2014,2015,2016,2017 jag har vart på besök i Iran sajten avstängd. Det e konstigt för det e obetydlig sajt för Iran.

Så här ser det ut när man söker på FB https://goo.gl/images/Aqk2jJ

Det står att det finns en order högre ifrån. Det e inte vanlig blockering.

Kan ju vara så att iran-runkarna har tipsat regimen om att man bör blockera ett forum där irankritiska åsikter inte censureras.
Citera
2018-05-16, 22:15
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Frågan om varför Iran blockerar Flashback (om det faktiskt är så) måste ju ställas till den iranska regimen. Antalet svenskspråkiga i Iran är tämligen ointressant i sammanhanget, vi kan nog alla konstatera att det är tämligen få, däremot vore det mer intressant att få veta varför de blockerar mängder av olika siter runtom världen... Vad är de rädda för?

admin5

Och varför just FlashBack, det undrar jag med.
Citera
2018-05-16, 22:41
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kan ju vara så att iran-runkarna har tipsat regimen om att man bör blockera ett forum där irankritiska åsikter inte censureras.
Det fungerar inte så att någon anmäler.
Citera
2018-05-16, 23:08
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
2013,2014,2015,2016,2017 jag har vart på besök i Iran sajten avstängd. Det e konstigt för det e obetydlig sajt för Iran.

Så här ser det ut när man söker på FB https://goo.gl/images/Aqk2jJ

Det står att det finns en order högre ifrån. Det e inte vanlig blockering.
Och du tänker att judarna vill skona iranierna från Flashback - eller menar du att iranierna vill skona sig själva mot judarna på Flashback? Eller, hur menar du?
Citera
2018-05-16, 23:44
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Och du tänker att judarna vill skona iranierna från Flashback - eller menar du att iranierna vill skona sig själva mot judarna på Flashback? Eller, hur menar du?
Vad fan pratar du om? Att ni raderar iranier i israel frågor e redan känd.
Jag säger bara vad jag såg när jag sökte adressen www.flashback.org i Iran.
Det stod att det finns beslut från högre upp att sidan ska blockeras. Det betyder bara en sak, att polisen varit här.
Senast redigerad av Bahram 2018-05-16 kl. 23:49.
Citera
2018-05-16, 23:49
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tror du nån går på tips i iran
Jag gissar att fb gjort något fuckedup. Irans polis har aldrig fel. Va fan ska man blocka en svennesida för?
Senast redigerad av Bahram 2018-05-16 kl. 23:51.
Citera
2018-05-17, 00:06
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det stod att det finns beslut från högre upp att sidan ska blockeras. Det betyder bara en sak, att polisen varit här.
Och högre upp är?
Citera
2018-05-17, 00:37
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Du är inte rädd för din personliga säkerhet om Iran nu punktmarkerar FB i och med sin judiska agenda?
Allt du skriver här måste ju gås igenom med lupp och tänk om du skrivit något som inte behagar makthavarna i Iran? Vågar du ens åka dit numera efter all din aktivitet på forumet?

Eller - hemska tanke - du är en infiltratör som ser till att den judiska agendan drivs på FB för Irans räkning.
Citera
2018-05-17, 05:11
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Du är inte rädd för din personliga säkerhet om Iran nu punktmarkerar FB i och med sin judiska agenda?
Allt du skriver här måste ju gås igenom med lupp och tänk om du skrivit något som inte behagar makthavarna i Iran? Vågar du ens åka dit numera efter all din aktivitet på forumet?

Eller - hemska tanke - du är en infiltratör som ser till att den judiska agendan drivs på FB för Irans räkning.
Jag har inte gjort nåt. Varför ska jag va rädd? Du kanske tror att iran bryr sig om diskussionerna o va folk tycker. Det e det minsta nån bryr sig om där. Iran stänger av tex modsen som vinklar diskussionerna o utreder varför modsen gör sånt. Tex har det funnits sajter i Iran som utnyttjades av Mossad, såna sajter man diskuterar på. Det e för att information om människor hanteras. Det finns sajter som håller på med utpressningar, förstår du va jag menar?
Men jag tror det e för att FB förtrycker människor o pressar på info. Man blir omringad om tycker annorlunda, jag gissar det e sånt. Såna taktiker används ofta för att pressa info från en befolkning. Sajten utnyttjas säkert bra av några som e efter information. Vi vanliga människor vet ingenting om hur den här sajten gör med informationen, vilka som står bakom sajten, deras aktiviteter i olika organisationer, deras kontakter. Det e därför jag säger att en postbox e som att gömma sig.
Israel gör sånt här, det e ingen ovanlig grej som många tror här. Det e inga konspirationer. Israel använder kontakter för att påverka nåt. Man betalar, kommer fram under falska företag o vinner förtroende baserat på 0 info o får människor o göra saker.
Det e därför vissa användare tycker sajten e judisk. Det e för att sajten omringar vissa typer av synsätt och låter andra attackera såna användare. Man skapar team.
Citera
2018-05-17, 07:10
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-

Säkert en hel del, men hur många läser engelska tror du? Du vet att engelska fungerar på Flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in