2018-05-21, 11:02
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Bevisbördan ligger hos den som anklagar någon.

Jag är inte rädd för admin, vet inte vad du menar med det?

Är det att jag står på moderatorernas sida i den här frågan? Det är ju snarare så att jag känner många av de sittande moderatorerna och vet således att de inte är judar, jag vet även hur reglerna funkar sen min tid som moderator (även om jag också dragit på mig ett par OT varningar - dock så kan jag inte klaga på de varningarna då det var OT och saker jag skrev i affekt).

Det är frågor som jag inte håller med admins beslut, ovan länk t.ex angående arkiveringen av "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden", att de stängde ner IRC'n (även om beslutet var förståeligt). Håller jag inte med så säger jag det, däremot står jag inte och skriker utan någon som helst substans.

Du får gärna utveckla vad vi ex-mods skulle vara rädda för?

Kolla det e deras sajt, o jag skiter i om han vill stänga ner eller arkivera "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden", det e deras sajt o de kan göra det.
Jag pratar om aktuella o pågående trådar med tillämpningar av regler som visar att sajten har en politisk vinkling o hjälper anti-iranier och anti-mussar o befäster en israelvänlig miljö.
Tex upprepar du samma mantra som dina fd kollegor, SUBSTANSLÖS!
E substanslös att avslöja vad ir-ligan va för nåt?
Nej.
Jag skrev inte att alla mods e judar, men det finns judar bland fbledningen o de måste hålla sig inom vissa ramar. Jag har sett bevis på det.
Vissa till synes användare, som TROLLTESTET e ju inte bara användare. Det e en användare som indirekt påstår att han testar troll. Så låter det för mig som nån som kollar upp o rapporterar.

Antingen läser inte admin trådarna eller så e admin en del av detta. Ingen fucking vettig människa akulle hävda att iranier på fb inte utsätts för strypningar.
Användaren NerdNerd upprepar samma sak, tex att jag skriver här inte representerar iranier. Han bygger upp föreställningar om hur indelningen ser ut bland iranier.
De som bedriver såna agendor, bedriver israeliska agendor o befäster något.

Admin5 kommer hit förstärker anti-iranierna läs hans inlägg o ytterligare befäste propagandan på forumet. När den personen gör så, så e det självklart att resten bara gör det värre.
Citera
2018-05-21, 12:42
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Vill ni diskutera trippelparenteser och vad ni tycker om Flashback forums förhållningssätt till sådana rekommenderas (FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?.

I den här tråden är ämnet ett annat.

/Mod
Citera
2018-05-21, 16:48
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Tex läs rubriken, e alla mods o admin judar?
Ok, om nån svarar ja på den frågan o tex visar en bild på en mod i synagoga, då bryter man ju mot regelverket. Eller hur?
Så motsägelsefull ter sig admin som just nu predikar om regler. Hur kan man veta något om någons judiska övertygelser om inte genom att inhämta information om den personen? Det får man ju inte, så varför finns denna tråd?

Kanske är detta ett sätt för admin att ta reda på eventuella läckage i systemet.
Citera
2018-05-21, 17:39
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
Så motsägelsefull ter sig admin som just nu predikar om regler. Hur kan man veta något om någons judiska övertygelser om inte genom att inhämta information om den personen? Det får man ju inte, så varför finns denna tråd?

Kanske är detta ett sätt för admin att ta reda på eventuella läckage i systemet.
Hela kalaset är en parodi.
Som du säger står trådstarten i kontradiktion till regelverket. Vem fan vill egentligen bevisa att admin verkligen är en jude? Jag är själv lite skeptisk till hur hen skulle reagera om ett sådant bevismaterial skulle avslöjas.
Jag är också av den uppfattningen att det existerar en laguppdelning i trådar med Israel som ämne och att modereringen inte alltid är det bästa i sådana trådar.
Citera
2018-05-21, 17:56
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Hela kalaset är en parodi.
Som du säger står trådstarten i kontradiktion till regelverket. Vem fan vill egentligen bevisa att admin verkligen är en jude? Jag är själv lite skeptisk till hur hen skulle reagera om ett sådant bevismaterial skulle avslöjas.
Jag är också av den uppfattningen att det existerar en laguppdelning i trådar med Israel som ämne och att modereringen inte alltid är det bästa i sådana trådar.
Ge er nu va! Det kan väl inte vara så svårt att påvisa att det drivs en judisk agenda på FB utan att outa admins och mods med bilder bärandes kippa i närmaste synagoga. Saken är den att ni inte kan påvisa något liknande.
Ni är bara butthurt när ni inte får spåra ur varenda diskussion där ni IRI-kompisar förlorar samtliga sakargument gällande topic
Citera
2018-05-21, 18:10
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Ge er nu va! Det kan väl inte vara så svårt att påvisa att det drivs en judisk agenda på FB utan att outa admins och mods med bilder bärandes kippa i närmaste synagoga. Saken är den att ni inte kan påvisa något liknande.
Ni är bara butthurt när ni inte får spåra ur varenda diskussion där ni IRI-kompisar förlorar samtliga sakargument gällande topic

Vi kompisar snacka om att koppla ihop användare.

Ok, hur ska man bevisa att de e judar utan att outa deras bilder i en synagoga elle deras namn o efternamn eller nt. Hur? Du som e så smart?
Berätta för oss?
Citera
2018-05-21, 19:02
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Vi kompisar snacka om att koppla ihop användare.

Ok, hur ska man bevisa att de e judar utan att outa deras bilder i en synagoga elle deras namn o efternamn eller nt. Hur? Du som e så smart?
Berätta för oss?
Läs mitt inlägg igen men den här gången med hjärnan inkopplad.
Citera
2018-05-21, 20:11
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Läs mitt inlägg igen men den här gången med hjärnan inkopplad.
Du hör till trollen på militär våra radarer slår rött.
Vi läser igen

Citat:

saken e den att du e troll.

Citat:

Här har ni beviset på typ av argumentation som går att finna på militärforumet. Säger bara att strider mot användarnas anonymitetsregeln. Mods passivitet e märks.
Citera
2018-05-21, 21:19
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Du hör till trollen på militär våra radarer slår rött.
Vi läser igen
Jag fetade det i mitt inlägg du borde fokuserat på för att hjälpa dig lite på traven
Citat:
Det kan väl inte vara så svårt att påvisa att det drivs en judisk agenda på FB utan att outa admins och mods med bilder bärandes kippa i närmaste synagoga. Saken är den att ni inte kan påvisa något liknande.
Man kan ju driva en judisk (eller vilken annan agenda som helst) utan att själv vara just jude, eller sionist.
Citat:
saken e den att du e troll.
Antar att du menar judisk troll?
Citat:
Här har ni beviset på typ av argumentation som går att finna på militärforumet. Säger bara att strider mot användarnas anonymitetsregeln. Mods passivitet e märks.
Du kanske även borde läsa förtydligandet av 1.06 med hjärnan påkopplad
Citera
2018-05-21, 23:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vissa till synes användare, som TROLLTESTET e ju inte bara användare.

Jo, jag är BARA användare, och har dragits med min egna beskärda del av varningar och avstängningar innan jag till slut fick klart för mig hur jag kan fortsätta vara så otroligt irriterande som jag fortfarande är, fast utan att för den skull behöva bryta mot några forumregler.
https://www.flashback.org/sok/trolltestet?f=123

Citat:
Det e en användare som indirekt påstår att han testar troll. Så låter det för mig som nån som kollar upp o rapporterar.

Du är lite schizotyp av dig, vilket gör att du försöker läsa in mening i allt du ser och upplever.

Ja, jag TESTAR troll, och håller de inte måttet så trollar jag sönder dem genom att vara ett mycket elakare troll än de försökte vara.

Tramsar de bara och bryter mot regler, så förföljer och rapporterar jag dem (via forumets rapporteringsfunktion) för varje regelbrott de begår.

That's ALL.
Citera
2018-05-22, 02:15
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Grejen e att den här admin e konstig. Han har fördomar o e extrem proisraelisk admin.
admin är död, men länge leve admin det han gjorde var ett forum optimerat för det fria ordet i ett land med åsiktskorrioder och skit. Ingen kunde nog kalla han anti-semite eller nått sånt men en vän av yttrandefrihet.
En infiltrering är tyvärr enkel, räcker med att nån med helt annan agenda än yttandefrihet kommer in som moderator för det ska spridas som ett gift och idag är de bara o lyssna på vad de själva säger - hur de helt öppet berättar om sina fulknep och fullständigt spottar på det fria ordet och agerat i helt motsatt rikitning med en censur som är helt störd, sällan/aldrig har nån förankring i Flashbacks regler utan nått helt annat, så som de anser att ett forum drivs bäst, och vad man får säga och inte säga.

Listan är ju hur lång som helst men inlägget kan klassas som trams och tas ner för OT av högst godtycklig anledning. Man censurerar för deras egen förebild Familjen Bonnier har rapporterat nått annat och ”Sveriges största forum för yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande” som det en gång var är det så gott som ingen som idag förespråkar, vad jag kan se iallafall.

Tvärtom, det är ett ”regelbrott” för de Gatekeepers som sitter och censurerar i den ena mer tvistade anledningen än den andra.

Dock, ska tilläggas, de värsta syns inte i trådar som denna. De vill inte synas.
Och att anklaga nån för nått så fult som vara jude är inte snällt, många går väl automatiskt i en försvarsställning vilket är förståligt.

Men att man verkligen inte ser vad som pågår, jag vettefan om det ens är möjligt.
Citera
2018-05-22, 02:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
admin är död

How come?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto