2017-07-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flashback (Flashback Media Group) äger ett flertal domäner som man inte planerar att använda. Exempelvis flashback-domänerna i Ryssland och Kina.

http://www.flashback.ru
http://www.flashback.cn

Tidigare så ägde Flashback även flashback-domäner i Sydafrika, Israel, Mauritius, Sao Tomé och säkert några länder till. Under många år försökte man även köpa flashback-domänen i Irak (flashback.iq), men nekades. (Detta var på den tiden när Saddam styrde landet) Domänerna i Israel och Sydafrika släpptes då de ansågs för dåliga, och använde "co" innan landskoden. Mauritius stängde av domänen (flashback.mu), och nekade under många år någon annan att registrera den igen. Sao Tomé släpptes också, då man inte såg någon användning för den. Flashback ägde även Aftonbladet.st och SVT.se, vilket var ganska intressant då de under denna tidsperiod fick alla mail skickade till dessa domäner. Var förvånansvärt många som skrev fel domän, och det var mer än ett mail som inte var tänkt för tredje part.

Varför man registrerade domänerna? För att det var kul. Man planerade länge en rysk sida, men det projektet har man sedan länge lagt ner. Israel retar alltid någon, och skapar konspirationer. Vilket är kul. Flashback äger uppskattningsvis ett 100-tal olika domäner, men där långtifrån alla används. Exempelvis fuck.se som Flashback först nekades att registrera.

http://grep.law.harvard.edu/articles/02/03/07/0734257.shtml

Eller tf.se, som inte heller används aktivt för tillfället, utan pekar mot travelforum.se. Liksom re.se. Som också pekar mot travelforum.se.

admin

Har ni haft med Israel att göra? Kan du bara svara på den frågan?
Citera
2017-07-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
OK. Du tror inte att "judarna" styr Flashback. Varför ser du det i så fall som något suspekt att Flashback för många år sedan hade planer på att etablera sig i Israel (och fem andra länder)? Du kan inte både äta kakan och spara den. Om "judarna" inte styr så var det ju inte de som beslutade om detta.

Nej, inte alls.. Det kan vara så att FB bara velat ha sin sida på hebreiska och varit i kontakt med vissa. Detta beslut betyder inte att FBs idé var dålig..!!

Men så enkelt är det inte när det kommer till länder som Israel.. sedan säger negeravataren vissa roliga saker. Irak? Det är kul att regga domäner.. Det är ett sådant idiotiskt tänk som leder till att FB blir misstänkt..
Citera
2017-07-05, 12:06
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Har ni haft med Israel att göra? Kan du bara svara på den frågan?

Det beror på vad du menar med att ha "haft med Israel att göra".

Domänen "flashback.co.il" registrerades hos InterNic (som hanterar Israels toppdomän). Det är omöjligt att registrera en israelisk domän utan att ha med Israel att göra. Ungefär som det är omöjligt att registrera en .SE-domän utan att ha med Sverige att göra.

admin
Citera
2017-07-05, 14:29
Medlem
Citat:
Det beror på vad du menar med att ha "haft med Israel att göra".

Domänen "flashback.co.il" registrerades hos InterNic (som hanterar Israels toppdomän). Det är omöjligt att registrera en israelisk domän utan att ha med Israel att göra. Ungefär som det är omöjligt att registrera en .SE-domän utan att ha med Sverige att göra.

admin

Vad jag menar är; om ni har kommit i kontakt med människor, organisationer inför planeringen av en hebreisk FB?
Domäner är inte väsentliga här..

Tex, vill jag starta ett företag som vänder sig till x land, jag kommer i kontakt med människor för att planera ett sådant företag.
Citera
2017-07-05, 20:35
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Du har helt fel!!!
Jag tror inte judarna styr forumet, jag tror israeler finns på forumet, jag tror dessa finns här av någon anledning som inte handlar om intresse för diskussioner... jag försöker förstå när detta började..
Naturligtvis finns det israeler här, precis som det finns iranier, irakier, irländare, islänningar, indoneser, italienare och indier.
Tvivelaktigt om det finns indianer dock.

Och de finns här av samma anledning som du, jag och de flesta andra. För att diskutera. Eller för att "rätta felaktigheter" eller "bidra med information" eller vad man nu väljer att kalla det.
Det otäcka är de som är här för att kartlägga andra användare, och de flesta som gör det är nog svenskar.....

Citat:
Ni som tror att "judar" styr ett forum, ni vet inte vad ni pratar om.
Sionister ger sig inte in i ett forum i en styrande maktposition. Sionisterna ska man söka efter bland den delen av användare som ifrågasätter FB.
Aaaah.

Du klarade dig länge IR5, men nu försade du dig allt din attans sionist.
Nu vet vi vad du är och varför du är här (för att förlöjliga Iran tydligen). Typiskt sionistiska infiltratörer som false-flaggar som något annat.

Citat:
Att den där negeravataren skulle vara en jude eller inte spelar inte någon roll. Ni vet ingenting om hur sionister går tillväga..
Negeravataren är Ugandas forne diktator Idi Amin. Admin - Idi Amin - Amin - Idi Admin - Admin - Amin.
Citera
2017-07-06, 00:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Varför man registrerade domänerna? För att det var kul. Man planerade länge en rysk sida, men det projektet har man sedan länge lagt ner. Israel retar alltid någon, och skapar konspirationer. Vilket är kul. Flashback äger uppskattningsvis ett 100-tal olika domäner, men där långtifrån alla används. Exempelvis fuck.se som Flashback först nekades att registrera.

Tack för det klarläggandet. Jag misstänkte att det var så det gick till, men kul att få det bekräftat.
Citera
2017-07-06, 00:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nej, inte alls.. Det kan vara så att FB bara velat ha sin sida på hebreiska och varit i kontakt med vissa. Detta beslut betyder inte att FBs idé var dålig..!!

Men så enkelt är det inte när det kommer till länder som Israel.. sedan säger negeravataren vissa roliga saker. Irak? Det är kul att regga domäner.. Det är ett sådant idiotiskt tänk som leder till att FB blir misstänkt..

Jag tycker att det var ett ganska kul försök att trolla dem som tror på judekonspirationer. En trollning som uppenbarligen fungerade.
Citera
2017-07-06, 07:27
Administrator
admins avatar
Citat:
Vad jag menar är; om ni har kommit i kontakt med människor, organisationer inför planeringen av en hebreisk FB?
Domäner är inte väsentliga här..

Tex, vill jag starta ett företag som vänder sig till x land, jag kommer i kontakt med människor för att planera ett sådant företag.

flashback.co.il ägdes av FMG. Det har aldrig funnits några personer i Israel som arbetat med Flashback, eller för den delen någon som arbetar på FMG som kommer från Israel. Lagarna kring yttrandefrihet i Israel är riktigt dåliga, så skulle man skapa en hebreisk version av Flashback så finns det ju ganska mycket som skulle röra om. Men ibland måste man prioritera.

Ifall FMG ägde domänen idag så skulle jag föreslå att man exempelvis publicerade allt material som åtalats för HMF på Nordfront på den domänen. Där Sveriges domstolar kastar folk i fängelse för att de kallar svarta för negrer eller skriver neutralt om Adolf Hitler. Det är exempelvis rätt intressant hur en domstol kan fälla citatet "Negerpappa stoppade sitt barn i tvättmaskinen" för HMF, och ingen protesterar.

http://www.flashback.se/artikel/3727/nordfront-domda-for-hets-mot-folkgrupp

flashback.co.il var en domän som ägdes. Inget mer. Det fanns lite idéer, men mer än så var det inte.

admin
Citera
2017-07-06, 07:34
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Varför valde man att ha Flashback tillgängligt på bara dessa språk, och inte t.ex tyska, spanska, franska osv?

flashback.de var redan registrerad av en coffeeshop eller webbshop som sålde cannabis. Ifall jag minns rätt. Även flashback.fr och flashback.es var upptagna. Eller så var det något annat som inte funkade. Att man var tvungen att ha ett bolag i landet, vilket många krävde på den tiden. Poängen var att man registrerade en massa domäner som var lediga, och som man kanske i framtiden kunde ha användning för.

admin
Citera
2017-07-07, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Naturligtvis finns det israeler här, precis som det finns iranier, irakier, irländare, islänningar, indoneser, italienare och indier.
Tvivelaktigt om det finns indianer dock.

Och de finns här av samma anledning som du, jag och de flesta andra. För att diskutera. Eller för att "rätta felaktigheter" eller "bidra med information" eller vad man nu väljer att kalla det.
Det otäcka är de som är här för att kartlägga andra användare, och de flesta som gör det är nog svenskar.....

Aaaah.

Du klarade dig länge IR5, men nu försade du dig allt din attans sionist.
Nu vet vi vad du är och varför du är här (för att förlöjliga Iran tydligen). Typiskt sionistiska infiltratörer som false-flaggar som något annat.

Negeravataren är Ugandas forne diktator Idi Amin. Admin - Idi Amin - Amin - Idi Admin - Admin - Amin.

Konstigt att jag enligt din slutsats försöker förlöjliga Iran. Vilken konstig inställning du har!
Det tyder ju på att man då inte får/ska förlöjliga några. Det klart man får, det är precis vad ni gör genom att censurera muslimska och iranska användare som försvarar Iran. Men du förstår inte att det enda ni gör är att ni kokar grodor.

På samma sätt som du som en moderator har en manual för att ta bort och varna användare, har jag en struktur för hur jag ska känna igen nätskurkar.

1. Ni har inga aktiviteter som tyder på att det finns åtminstone en liten del flyktingarna eller några som försvarar sig mot denna våg av kritik mot utlänningar som publiceras på sidan.

2. Det finns heller nästan inga muslimer här som svarar på idiotin som publiceras. Någon enstaka Koranist har jag sett men ingenting representativt för det stooooooooora hotet som publiceras på sidan.

3. Judekritiken på sidan handlar om nazisternas syn på judar. Det tillåts publiceras men aldrig har jag sett något seriös diskuteras om sionister. Judekritik som inte är värd 5 öre. Ni låter dessa publiceras för dölja något annat, ni kokar grodor. Ni låter nazister tramsa om judar för att en annan kritik om sionister inte längre får plats.

4. Ni slår hårt mot iranier som förvarar Iran. Just av samma anledning som jag nämnde i punkt 3. Ni raderar dessa under skuggan av nazismens myter.

5. Ni tar bort information som utmanar den liberala världsbilden och säkerheten.

6. Ni Falseflaggar med alternativa konton och skriver pm till användare.

Ett historiskt exempel är era alternativa IR-konton känd i trådar under namnet IR-ligan. En person proppades av information av en okänd källa, en del korrekta info som denne publicerade.
Denne googletranslate användare var inte från Iran. Men denne kom i kontakt med många iranska användare och presenterade olika förslag.

Denna aktivitet var tydlig i trådarna och hur andra användare kompletterade användaren låter jag vara.. men jag har svårt att acceptera tramset du med stöd av samma härva lägger ut här om mig.

Anledningen att jag anser att NI ligger bakom detta är att ni hävdar att NI har koll på allt.

Tilläggas bör, jag än så länge inte varit i kontakt med någon iranier som ens behärskar persiska här. Jag säger detta till dig så du vet "vilka" som skriver här. Det är inte som du säger att det finns lika många iranier som x och y. De som skriver här är barn som oftast är födda i Sverige.

Ni har knappt några muslimer, iranier och jag börjar på allvar tveka om ni ens har några araber här.
Inte ens svenskarna på denna sida är vanliga svenskar man ser ute i samhället.

När allt kommer omkring så är det ju inte konstigt att människor känner något ovanligt här som dessa inte känner igen och kallar det judar.
Senast redigerad av IR5 2017-07-07 kl. 08:49.
Citera
2017-07-07, 14:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Konstigt att jag enligt din slutsats försöker förlöjliga Iran. Vilken konstig inställning du har!
Det tyder ju på att man då inte får/ska förlöjliga några. Det klart man får, det är precis vad ni gör genom att censurera muslimska och iranska användare som försvarar Iran. Men du förstår inte att det enda ni gör är att ni kokar grodor.

På samma sätt som du som en moderator har en manual för att ta bort och varna användare, har jag en struktur för hur jag ska känna igen nätskurkar.

1. Ni har inga aktiviteter som tyder på att det finns åtminstone en liten del flyktingarna eller några som försvarar sig mot denna våg av kritik mot utlänningar som publiceras på sidan.

2. Det finns heller nästan inga muslimer här som svarar på idiotin som publiceras. Någon enstaka Koranist har jag sett men ingenting representativt för det stooooooooora hotet som publiceras på sidan.

3. Judekritiken på sidan handlar om nazisternas syn på judar. Det tillåts publiceras men aldrig har jag sett något seriös diskuteras om sionister. Judekritik som inte är värd 5 öre. Ni låter dessa publiceras för dölja något annat, ni kokar grodor. Ni låter nazister tramsa om judar för att en annan kritik om sionister inte längre får plats.

4. Ni slår hårt mot iranier som förvarar Iran. Just av samma anledning som jag nämnde i punkt 3. Ni raderar dessa under skuggan av nazismens myter.

5. Ni tar bort information som utmanar den liberala världsbilden och säkerheten.

6. Ni Falseflaggar med alternativa konton och skriver pm till användare.

Ett historiskt exempel är era alternativa IR-konton känd i trådar under namnet IR-ligan. En person proppades av information av en okänd källa, en del korrekta info som denne publicerade.
Denne googletranslate användare var inte från Iran. Men denne kom i kontakt med många iranska användare och presenterade olika förslag.

Denna aktivitet var tydlig i trådarna och hur andra användare kompletterade användaren låter jag vara.. men jag har svårt att acceptera tramset du med stöd av samma härva lägger ut här om mig.

Anledningen att jag anser att NI ligger bakom detta är att ni hävdar att NI har koll på allt.

Tilläggas bör, jag än så länge inte varit i kontakt med någon iranier som ens behärskar persiska här. Jag säger detta till dig så du vet "vilka" som skriver här. Det är inte som du säger att det finns lika många iranier som x och y. De som skriver här är barn som oftast är födda i Sverige.

Ni har knappt några muslimer, iranier och jag börjar på allvar tveka om ni ens har några araber här.

När allt kommer omkring så är det ju inte konstigt att människor känner något ovanligt här som dessa inte känner igen och kallar det judar.

Vad är en vanlig svensk?
Nu får du förklara dig.
Finns ovanliga?
Vilka är de då?

Varför ska medlemmar skriva.
Jag är Arab bara så att ni vet.
En mycket ovanlig svensk , eller?.....

Förstår inte det här alls nu.
Jude vurmare ibland och högerextremistiskt forum ibland.
Är jag helt blåst eller vad är det för fel?
Nja det är nog mer fel på medlemmar kan jag tro.
Mig också 😉
Senast redigerad av goran744 2017-07-07 kl. 14:12.
Citera
2017-07-07, 15:03
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Hur känner du till det? Vi har ingen aning eftersom vi inte etnicitetsprofilerar användarna utan behandlar alla lika och enligt regelverket. Det kan vara så enkelt att de allra flesta "vanliga svenskar", muslimer, iranier eller vad det nu månde vara inte exponerar detta i sina inlägg utan kan diskutera saker utan att blanda in detta.

Är jag "vanlig svensk", muslim, iraner eller jude förresten enligt din profilering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in