Citat:
Ursprungligen postat av
Fomalhaut
Därför att det räknar bort variabeln hur länge man varit medlem samt hur mycket man nyttjat betaltjänster. Selektivitet tar det inte heller upp; klart en kille som köttar på med likes på 75% av tjejer får fler matchningar.
Indeed. Det är ju faktiskt helt subjektivt. Jag tror dock antalet visningar du får för dina högersvep regleras av hur populär du är. Med andra ord, du hamnar längre fram i tjejernas kortlek om du är het. Dock är det ju ingen statistik som går att bryta ut. Det som går att mäta dock är om du som kille får flertalet nya likes per dag, alltså där tjejen svept först. Är endast de populäraste killarna som får sådana visningar. Undantaget är uppstart av nytt konto eller vid boost.
Går ju inte som någon skrev att jämföra antal matchningar Tinder för ett år sedan jämfört med nu. Är som natt och dag. Nu är ju inte jag någon referenspunkt, men ligger omkring 20+ matchningar sen tar det stopp. I början av året upplevde jag det var snålare, runt 10-12 så känns som Tinder skruvat till algoritmen lite.
Hursomhelst, har varit
totaldött en hel vecka för mig nu, men misstänker det är vädret!?
Verkar inte ge effekt längre byta ut bilder, skriva om bio etc. Har Gold, sveper tre-fyra ggr per dag under (vad jag tror är) peakarna och är rätt snål med mitt swipande så sveper kanske max 100 ggr per dag totalt. Försöker bränna alla mina fem superlikes per dag sjukt taktiskt, dvs bara på brudar i min egen liga. Får dock nästan bara superlike-matchningar nu, haha.
Är det någon som har upptäckt några andra beteendemönster för att få fler matchningar?