Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-15, 10:26
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Omöjligt att veta när man raderar istället för att samla för att skryta om dem här. Just nu har jag kring 160 efter att ha varit aktiv sedan mitten av mars.

tror du har missuppfattat det där med tinder när du tror att man matchar med folk för att skryta om det på flashback? Sen behöver du inte ta så illa upp nästa gång gubben.
Citera
2018-05-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
tror du har missuppfattat det där med tinder när du tror att man matchar med folk för att skryta om det på flashback? Sen behöver du inte ta så illa upp nästa gång gubben.

Men va? Ta illa upp? Min poäng var att de flesta rimligtvis tar bort en del matchningar. Det gör jag i alla fall då det blir enklare att navigera. Sen beror ju sånt på boosts också; jag har själv använt ett par till exempel.
Citera
2018-05-15, 11:05
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Men va? Ta illa upp? Min poäng var att de flesta rimligtvis tar bort en del matchningar. Det gör jag i alla fall då det blir enklare att navigera. Sen beror ju sånt på boosts också; jag har själv använt ett par till exempel.

Du anklagade mig för att sitta och skryta på flashback över mina matchningar? jag frågade en ärlig fråga? vad ni tycker här kommer inte gynna mig något. Så jävligt onödig kommentar du kommer med.
Citera
2018-05-15, 11:20
Medlem
Citat:

Så varför har du matchat med 1200 pers om inte för att du vill få en ego-boost? För om du använder appen för vad den är avsedd för, dvs träffa folk, så känns det väl ganska meningslöst att fortsätta swipa när du redan har 1000 matchningar. Gissar att du kommer att ha en faktisk konversation med typ en eller två promille av dessa.

Varför frågar du på flashback och skriver om dina 1200 (som uppenbarligen är väldigt många) om inte för att visa på att du är "populär"?
Citera
2018-05-15, 11:23
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Så varför har du matchat med 1200 pers om inte för att du vill få en ego-boost? För om du använder appen för vad den är avsedd för, dvs träffa folk, så känns det väl ganska meningslöst att fortsätta swipa när du redan har 1000 matchningar. Gissar att du kommer att ha en faktisk konversation med typ en eller två promille av dessa.

Varför frågar du på flashback och skriver om dina 1200 (som uppenbarligen är väldigt många) om inte för att visa på att du är "populär"?

vad säger det om min sociala status? jag kan ju ha haft en fakeprofil? Jag tänkte kolla om jag låg över medelvärdet här inne, vet att någon hade 10k matchningar nämnligen. Så ville se vart folk låg till. Jag har en kompis som har ~2300. Sedan ja jag har snackat med ca 5-10% av dessa jag matchat med. Många skriver idiotiska saker så då ignorerar jag dem bara.
Citera
2018-05-15, 11:24
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
.

Min "taktik" när jag swipear är att köra slut på alla likes på de jag gillar, sedan skriver jag till den som tilltalade mig mest, eller kanske någon till. Skriver aldrig till alla.

fel citering, gg.
Citera
2018-05-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen

Så jag tänker också.

En bättre måttstock om man vill benchmarka mot andra är för övrigt att fråga om matchningar per dygn. Matchningar totalt säger i princip ingenting.
Citera
2018-05-15, 12:32
Medlem
Citat:
Så jag tänker också.

En bättre måttstock om man vill benchmarka mot andra är för övrigt att fråga om matchningar per dygn. Matchningar totalt säger i princip ingenting.
Även matchningar per dygn säger så oerhört lite. Man måste ta in så många faktorer, jag tror jag skrivit detta tidigare i tråden men iaf.

Det som, oberoende av ens profil/bilder osv, påverkar antal matchningar:
  • Geografisk plats (tex liten/stor stad)
  • Inställt max-avstånd (2 km eller 200?)
  • Åldersfilter (swipar man på 18-20åringar som 40åring, eller har man 20-40 som 25åring?)
  • Hur mycket har man swipat höger? Spammat höger med obegränsat likes i 3 månadar? Eller är man selektiv och swipar bara på 10or?
  • Vad letar man efter, vilket ju påverkar hur man swipar, ovan.
  • Hur länge har man haft kontot? Starta om kontot gör ju många tex.

Det är mycket mer intressant att diskutera dessa underliggande faktorer för sig, tycker jag iaf.
Citera
2018-05-15, 13:42
Citat:
Visst är det skillnad.

Men som ni säger så hade ju tjejer behövt skärpa till sig och ta initiativ om inte killar vore så sjukt undergivna och desperata. Det beteendet från killar leder till uppblåst ego hos tjejer, vilket naturligtvis gör att de blir mer kräsna och inte nöjer nöjer sig med killar i egen liga så att säga. Det är ett övergripande problem med ett sexualliberalt samhälle; för just engångsligg saknas det incitament för tjejer att välja killar som inte tillhör det översta skiktet.

Igår låg jag med hon som halvdissat mig dagen innan och sedan ringt 12 gånger medan jag var med en annan. Det blev alltså en ny tjej två dagar efter varann, något jag sedan tidigare velat lyckas med. Så nöjd jag, är jag. Hennes lägenhet såg för övrigt ut som ett jävla palats. En sån business-kvinna, va!

Kändes ovant att vänta fem dejter innan sex. I synnerhet eftersom vi diskuterat våra andra dejter samt vad detta kommer göra med vår vänskap. Jag gillar experiment sa ja; hon instämde. Så nu återstår det att se om vi kan behålla en vänskapsrelation utan svartsjukeproblematik som skaver.

Känner du inte att du tappat din självbild när du bara gav dig när hon helt plötsligt ville ha dig?

Hade det inte varit ”coolare” som kille att stå emot, stå emot din kåthet och säga nej till en desperat tjej? Som endast vill ha dig efter att hon dissat dig.
Citera
2018-05-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Även matchningar per dygn säger så oerhört lite. Man måste ta in så många faktorer, jag tror jag skrivit detta tidigare i tråden men iaf.

Det som, oberoende av ens profil/bilder osv, påverkar antal matchningar:
  • Geografisk plats (tex liten/stor stad)
  • Inställt max-avstånd (2 km eller 200?)
  • Åldersfilter (swipar man på 18-20åringar som 40åring, eller har man 20-40 som 25åring?)
  • Hur mycket har man swipat höger? Spammat höger med obegränsat likes i 3 månadar? Eller är man selektiv och swipar bara på 10or?
  • Vad letar man efter, vilket ju påverkar hur man swipar, ovan.
  • Hur länge har man haft kontot? Starta om kontot gör ju många tex.
Ä

Det är mycket mer intressant att diskutera dessa underliggande faktorer för sig, tycker jag iaf.

Så klart. Men matchningar totalt säger helt bisarrt lite. Mest det jag menar.
Citera
2018-05-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Känner du inte att du tappat din självbild när du bara gav dig när hon helt plötsligt ville ha dig?

Hade det inte varit ”coolare” som kille att stå emot, stå emot din kåthet och säga nej till en desperat tjej? Som endast vill ha dig efter att hon dissat dig.

Gud, nej. Hela vår relation har präglats av maktövertag från min sida. Jag har hållit på med andra medan hon inte gjort det. Hon har vetat om detta.

Vid det här laget är det största bekymret att jag ska såra henne.
Citera
2018-05-15, 16:46
Citat:
vad säger det om min sociala status? jag kan ju ha haft en fakeprofil? Jag tänkte kolla om jag låg över medelvärdet här inne, vet att någon hade 10k matchningar nämnligen. Så ville se vart folk låg till. Jag har en kompis som har ~2300. Sedan ja jag har snackat med ca 5-10% av dessa jag matchat med. Många skriver idiotiska saker så då ignorerar jag dem bara.
Ja, du ligger garanterat över medel. Hade själv 2200 matchningar när jag la ner Tinder för två år sedan och ditt inlägg gjorde mig sugen att se hur många jag har kvar. 1657 stycken.
Men det var som sagt för två år sedan jag fick dem, känns som om det har blivit tuffare att "samla på sig" så många idag.

Sen tycker jag självklart att man ska få komma in och "skryta" (oavsett om det var ditt syfte eller inte) om sina matchningar utan att behöva bli ifrågasatt. Folk använder Tinder av olika anledningar, jag har själv erkänt att jag använde det som egoboost. Och det är inte mer fel än något annat. Peace.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in