Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-15, 16:49
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Ja, du ligger garanterat över medel. Hade själv 2200 matchningar när jag la ner Tinder för två år sedan och ditt inlägg gjorde mig sugen att se hur många jag har kvar. 1657 stycken.
Men det var som sagt för två år sedan jag fick dem, känns som om det har blivit tuffare att "samla på sig" så många idag.

Sen tycker jag självklart att man ska få komma in och "skryta" (oavsett om det var ditt syfte eller inte) om sina matchningar utan att behöva bli ifrågasatt. Folk använder Tinder av olika anledningar, jag har själv erkänt att jag använde det som egoboost. Och det är inte mer fel än något annat. Peace.

Precis, jag använder också tinder som egoboost, inte flashback som användaren ovan påpekade.
Citera
2018-05-15, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Så klart. Men matchningar totalt säger helt bisarrt lite. Mest det jag menar.

Hur säger det lite? Säger ju allt om hur mycket lättare tjejer har.
Citera
2018-05-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hur säger det lite? Säger ju allt om hur mycket lättare tjejer har.

Därför att det räknar bort variabeln hur länge man varit medlem samt hur mycket man nyttjat betaltjänster. Selektivitet tar det inte heller upp; klart en kille som köttar på med likes på 75% av tjejer får fler matchningar.
Citera
2018-05-15, 22:33
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Därför att det räknar bort variabeln hur länge man varit medlem samt hur mycket man nyttjat betaltjänster. Selektivitet tar det inte heller upp; klart en kille som köttar på med likes på 75% av tjejer får fler matchningar.

Indeed. Det är ju faktiskt helt subjektivt. Jag tror dock antalet visningar du får för dina högersvep regleras av hur populär du är. Med andra ord, du hamnar längre fram i tjejernas kortlek om du är het. Dock är det ju ingen statistik som går att bryta ut. Det som går att mäta dock är om du som kille får flertalet nya likes per dag, alltså där tjejen svept först. Är endast de populäraste killarna som får sådana visningar. Undantaget är uppstart av nytt konto eller vid boost.

Går ju inte som någon skrev att jämföra antal matchningar Tinder för ett år sedan jämfört med nu. Är som natt och dag. Nu är ju inte jag någon referenspunkt, men ligger omkring 20+ matchningar sen tar det stopp. I början av året upplevde jag det var snålare, runt 10-12 så känns som Tinder skruvat till algoritmen lite.

Hursomhelst, har varit totaldött en hel vecka för mig nu, men misstänker det är vädret!?

Verkar inte ge effekt längre byta ut bilder, skriva om bio etc. Har Gold, sveper tre-fyra ggr per dag under (vad jag tror är) peakarna och är rätt snål med mitt swipande så sveper kanske max 100 ggr per dag totalt. Försöker bränna alla mina fem superlikes per dag sjukt taktiskt, dvs bara på brudar i min egen liga. Får dock nästan bara superlike-matchningar nu, haha.

Är det någon som har upptäckt några andra beteendemönster för att få fler matchningar?
Citera
2018-05-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Indeed. Det är ju faktiskt helt subjektivt. Jag tror dock antalet visningar du får för dina högersvep regleras av hur populär du är. Med andra ord, du hamnar längre fram i tjejernas kortlek om du är het. Dock är det ju ingen statistik som går att bryta ut. Det som går att mäta dock är om du som kille får flertalet nya likes per dag, alltså där tjejen svept först. Är endast de populäraste killarna som får sådana visningar. Undantaget är uppstart av nytt konto eller vid boost.

Går ju inte som någon skrev att jämföra antal matchningar Tinder för ett år sedan jämfört med nu. Är som natt och dag. Nu är ju inte jag någon referenspunkt, men ligger omkring 20+ matchningar sen tar det stopp. I början av året upplevde jag det var snålare, runt 10-12 så känns som Tinder skruvat till algoritmen lite.

Hursomhelst, har varit totaldött en hel vecka för mig nu, men misstänker det är vädret!?

Verkar inte ge effekt längre byta ut bilder, skriva om bio etc. Har Gold, sveper tre-fyra ggr per dag under (vad jag tror är) peakarna och är rätt snål med mitt swipande så sveper kanske max 100 ggr per dag totalt. Försöker bränna alla mina fem superlikes per dag sjukt taktiskt, dvs bara på brudar i min egen liga. Får dock nästan bara superlike-matchningar nu, haha.

Är det någon som har upptäckt några andra beteendemönster för att få fler matchningar?

Sitter här och ler jag. Matchningar med 22åringar när man själv är 30+ (gratis tinder förstås). Fast som du ju vet är ju inte åldern sanningsenlig. Fick två idag, en igår. Fantastiskt kul när man lyckats hitta en bild som iaf verkar göra OK ifrån sig och inte average, men kan inte låta bli att störa mig på ändå att dom hetaste brudarna, dom man verkligen "vill träffa" väldigt sällan tyvärr trycker ja. Det är 5-6-7orna. Livet med avatar och bilder, suck. Irl raggar hetingarna på en, tom skriker "snygging" till och från. Varför jag fortsätter hävda att krogen och träffa tjejer random alltid slår tinder, iaf om man är en riktig karl.

Är man feg och inte vågar gå fram och snacka med tjejer på krogen då är tinder förstås bra, men har man inte något fantastiskt med sina bilder som drar in dom hetaste katterna, så får man nöja sig med tjejerna som man antagligen inte skulle gått fram till på krogen, dvs average eller lite bättre.
Rent allmänt känner jag också att tjejer på tinder har något fel. Tänk själva. Varför skulle en 9-10a behöva sitta på tinder? Nej, tinder är helt enkelt för en speciell typ av tjejer, som jag väldigt sällan finner attraktiva.
Citera
2018-05-15, 23:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Jag har inte ens fått svar från de 4 senaste jag skrev till... brukar åtminstone få svar på 50% av meddelandena. Jag undrar om det inte är vädret?
Citera
2018-05-15, 23:57
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har inte ens fått svar från de 4 senaste jag skrev till... brukar åtminstone få svar på 50% av meddelandena. Jag undrar om det inte är vädret?

Upplever samma. Har visserligen fått fler matchningar senaste två veckorna, men färre svar. Jag tror fan Tinder skruvat om så man som snubbe nu får fler matchningar MEN det innebär ju således brudarna blir dubbelt så sönder-spammande och kukblockade. Den eviga ekvationen som inte går ihop.

Har givetvis noll belägg för detta dock, utan bara min känsla just nu.
Citera
2018-05-16, 09:55
Medlem
Själv har man faktiskt 100% svars ratio av alla tjejer jag skrivit till på sistone, helt fantastiskt.
Tänka sig vad en bild kan göra!
För det är definitivt bilden som gör det. Det här med smooth textgame och så är så överskattat. Det är smooth för att tjejen svarar, hade hon inte svarat hade det varit alldaglig texttugg.

Det är inte som man gör något magiskt precis, bilderna gör det stora jobbet.
Tror Fabula måste försöka hitta en bättre huvudbild. Det höll iaf tillbaka mig helt klart. Fick ju aldrig några matchningar med 21-22åringar för en månad sen, bara massa gamla trökiga singelmorsor som vill hitta bonuspappan (Nej tack). Men nu lite "lätt solbränd hunk bild", visar ingen kropp eller så, men syns att jag har breda axlar så ser väl rätt hälsosamt tränad ut, antar jag.
Citera
2018-05-16, 10:05
Medlem
Citat:
Upplever samma. Har visserligen fått fler matchningar senaste två veckorna, men färre svar. Jag tror fan Tinder skruvat om så man som snubbe nu får fler matchningar MEN det innebär ju således brudarna blir dubbelt så sönder-spammande och kukblockade. Den eviga ekvationen som inte går ihop.

Har givetvis noll belägg för detta dock, utan bara min känsla just nu.
I mina bistraste Tinder-tider spekulerade jag om det fanns en spärr som hindrade all eller delvis kommunikation med vissa matches. Det var när jag återanvänt samma opener ett par gånger, och sedan följts av ovanligt låg svarsfrekvens. Tankarna om att man skulle kunna blivit spambots-blockad "av misstag", till att det ligger i Tinders intresse att man ska vilja överväga att betala för Plus/Gold/Boost osv. Det är ju onekligen något som kunna motiveras av att man misslyckas med sina matches, något som Tinder enkelt kan uppnå genom att helt enkelt medvetet inte leverera meddelanden, antingen alla eller efter ett visst antal utbyten. Dvs en konspiration.

Men antagligen var det bara som vanligt osis att man matchar med brudar som har en hög av mer intressanta herrar att tillgå, eller som är där av bekräftelseskäl och inte vill chatta.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja det är märkligt. Jag hade tänkt att det fina vädret skulle väcka behovet hos honorna att ha en hane, och således vara mer aktiva, men här verkar teorin skilja sig tydligt från verkligheten.
Citera
2018-05-16, 10:17
Medlem
Snackar med en tjej aktivt just nu, men det finns risk att det skiter sig. Isåfall blir mitt mål inför sommaren att sätta på minst 10 tjejer, så man kan få ligga av sig över sommaren...
Nästan värt att skita i allt i sommar och Tindra på heltid
Citera
2018-05-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Snackar med en tjej aktivt just nu, men det finns risk att det skiter sig. Isåfall blir mitt mål inför sommaren att sätta på minst 10 tjejer, så man kan få ligga av sig över sommaren...
Nästan värt att skita i allt i sommar och Tindra på heltid
Det är klokt att ligga av sig lite, det gör att man kan vara lite mer kräsen och agera mer nyktert i sin approach. Inte gå på 5or och 6or i desperation, vilket är lätt hänt under torrperioder. Den gruppen får ju för mycket uppmärksamhet av desperata män som släpper sina standarder, vilket ju gör att de då tror att de ser bättre ut än de gör och inte jobbar på sitt utseende (typ gå ner i vikt) som de borde.

Har själv en paus från Tinder just nu då jag träffar en tjej lite mer regelbundet och ligger med bla. Skönt med med perioder av tillförlitligt tillgång på närhet och ligg, även om detta nog inte är något långvarigt, så ger det en lite uthållighet och styrka för framtida, mer osäkra, perioder av Tindrande.
Citera
2018-05-16, 13:16
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Själv har man faktiskt 100% svars ratio av alla tjejer jag skrivit till på sistone, helt fantastiskt.
Tänka sig vad en bild kan göra!
För det är definitivt bilden som gör det. Det här med smooth textgame och så är så överskattat. Det är smooth för att tjejen svarar, hade hon inte svarat hade det varit alldaglig texttugg.

Det är inte som man gör något magiskt precis, bilderna gör det stora jobbet.
Tror Fabula måste försöka hitta en bättre huvudbild. Det höll iaf tillbaka mig helt klart. Fick ju aldrig några matchningar med 21-22åringar för en månad sen, bara massa gamla trökiga singelmorsor som vill hitta bonuspappan (Nej tack). Men nu lite "lätt solbränd hunk bild", visar ingen kropp eller så, men syns att jag har breda axlar så ser väl rätt hälsosamt tränad ut, antar jag.

Haha, har precis en nytagen förstabild och har aldrig matchat med så snygga tjejer innan. Satte ju en klockren 8a, en Josefin B*rnebush-kopia, i nedre 20-årsåldern för bara ett par veckor sen. Efter det dog det, men kan iofs bero på att jag fått lätt hybris.

Men absolut, jag tror det ligger något i det du säger. Brudarna svarar ju de snyggaste så ska kötta fram ÄNNU bättre bilder nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
I mina bistraste Tinder-tider spekulerade jag om det fanns en spärr som hindrade all eller delvis kommunikation med vissa matches. Det var när jag återanvänt samma opener ett par gånger, och sedan följts av ovanligt låg svarsfrekvens. Tankarna om att man skulle kunna blivit spambots-blockad "av misstag", till att det ligger i Tinders intresse att man ska vilja överväga att betala för Plus/Gold/Boost osv. Det är ju onekligen något som kunna motiveras av att man misslyckas med sina matches, något som Tinder enkelt kan uppnå genom att helt enkelt medvetet inte leverera meddelanden, antingen alla eller efter ett visst antal utbyten. Dvs en konspiration.

Men antagligen var det bara som vanligt osis att man matchar med brudar som har en hög av mer intressanta herrar att tillgå, eller som är där av bekräftelseskäl och inte vill chatta.

Ja det är märkligt. Jag hade tänkt att det fina vädret skulle väcka behovet hos honorna att ha en hane, och således vara mer aktiva, men här verkar teorin skilja sig tydligt från verkligheten.

Genomgående för den här tråden är ju att man skyller på Tinder-algoritmen när det går skräp och tar åt sig äran själv när det går bra. Just nu är allt Tinders fel.

Nä, blir fan inte klok på den här appen. Ytterligare en cancellerad dejt idag. Orkar fan inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in