Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
http://www.friatider.se/kasselstrand-samtliga-2000-islamister-i-sverige-ska-utvisas

Bra att någon tar frågorna på allvar.

Nu har Jewtube tagit bort videon med anledning av HMF/Hate speech. Intressant.
Citera
2018-05-14, 23:26
Medlem
Jag ser unga svenska nationalister som reagerar och organiserar sig och det är bra. Jag undrar hur man ställer sig till Palestinafrågan. Det var ändå ett av huvudskälen till varför man blev kickade. Jag skiter i om partiet inte har en ställning till konflikten i MÖ, det kanske är bäst så ochbfler borde följa.

Jag kan dock inte för mitt liv förstå varför man ställde sig bakom en palestinsk stat (företrädarna i gamla sdu) med tanke på det tankegods som finns där. Nu säger man att man ska fokusera på sakfrågor men det var uppenbarligen en viktigt sakfråga tidigare. Jag köper nämligen inte att det bara handlade om principen om rätten till nation.

Så, på vilket sätt förhåller sig partiet till den frågan idag? Namn och organisation kan alltid bytas, ideologi svårare.
Citera
2018-05-14, 23:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Läget är svårt idag. SD har trots terrordåd, gruppvåldtäkter, massskjutningar, bilbränder, kaos i skolan, vårdköer, masshöjda skatter, osv bara lyckats skrapa ihop 23% i den mätning som ger dem mest. Är det inte dags att vi prövar något nytt?

Var det inte Åkesson som flörtade med S? Tänk bort AfS och ge SD alla röster på 25%. Varför i hela fridens namn ska Kristersson förhandla med Åkesson om Alliansen blir störst? Han är visserligen inte bra för Sverige men inte dum.

23% är nästan en fördubbling. Är det dåligt på något sätt? SD är det enda partiet i västvärlden som har ökat i varje val. Tror du att AfS får mer än 23%? Knappast i hela helvetet. AfS består av sparkade SD-medlemmar som har bildat ett nytt parti för att de vill ha en hög lön och inte börja ett vanligt låglönearbete.

Alliansen kommer aldrig bli större än S, MP och V. KD trillar med all sannolikhet ur riksdagen och då måste M tala med SD.
Citera
2018-05-14, 23:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Jag kan mycket väl tänka mig att en och annan soffliggare går och lägger sin röst på AfS i höst. För min egen del så blev politik plötsligt intressant igen efter några trötta år då allt mer eller mindre har gått på tomgång. Ja en röst på AfS är naturligtvis ett risktagande i den bemärkelsen att partiet kanske inte kommer in i riksdagen, men det var å andra sidan en röst på SD 2006 och 2010 också vilket många nya SD:are tycks glömma bort.

3% för SD kommer naturligtvis inte spela någon roll i praktiken. AfS kommer i ett sådant läge att agera blåslampa till SD och fungera som en garant att partiet inte mjuknar allt mer - något som varenda invandringskritiker borde välkommna. Det spelar ju ingen roll om SD till slut får sitta runt köttgrytorna om deras poltik ändå inte innebär någon större skillnad mot 7-klövern.

Soffliggare röstar inte på partier som har som mål att ta sig in i riksdagen. För soffliggare tillhör ett sånt parti etablissemanget så fort det har kommit in i riksdagen. Så varför ska soffliggare rösta på dom? Det är ju bara så dumt att tro det. Men jag förstår att det låter bra för de som redan är frälsta. Fatta detta att soffliggare inte kommer rösta på AfS och den som påstår något annat antingen ljuger eller trollar.

Ingen förhåller sig till AfS så att de agerar blåslampa är bara strunt. De kopierar ju SD rakt av på punkt-till-punkt. De vill bara ha en hög riksdagslön nu när de inte har någon framtid i SD.
Citera
2018-05-14, 23:37
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
SD, glöm inte bort att det är ett parti som petar någon som Ekeroth för en iransk servitris.

EDIT: Som förövrigt ryktades hata SD innan och va inte ett dugg erfaren inom poltiken annat än att hon dela inlägg på Facebook.

Om jag måste välja mellan en iransk servitris och en alkoholiserad ful penisbärande halvjude väljer jag nog den iranska servitrisen.
Citera
2018-05-14, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
23% är nästan en fördubbling. Är det dåligt på något sätt? SD är det enda partiet i västvärlden som har ökat i varje val. Tror du att AfS får mer än 23%? Knappast i hela helvetet. AfS består av sparkade SD-medlemmar som har bildat ett nytt parti för att de vill ha en hög lön och inte börja ett vanligt låglönearbete.

Alliansen kommer aldrig bli större än S, MP och V. KD trillar med all sannolikhet ur riksdagen och då måste M tala med SD.

Det här är så efterblivet att du diskvalificerat dig från alla framtida konversationer som inte gäller hundbajs eller hur många pizzor det går på ett Netflixabonnemang.
Citera
2018-05-15, 00:00
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Jag ser unga svenska nationalister som reagerar och organiserar sig och det är bra. Jag undrar hur man ställer sig till Palestinafrågan. Det var ändå ett av huvudskälen till varför man blev kickade. Jag skiter i om partiet inte har en ställning till konflikten i MÖ, det kanske är bäst så ochbfler borde följa.

Jag kan dock inte för mitt liv förstå varför man ställde sig bakom en palestinsk stat (företrädarna i gamla sdu) med tanke på det tankegods som finns där. Nu säger man att man ska fokusera på sakfrågor men det var uppenbarligen en viktigt sakfråga tidigare. Jag köper nämligen inte att det bara handlade om principen om rätten till nation.

Så, på vilket sätt förhåller sig partiet till den frågan idag? Namn och organisation kan alltid bytas, ideologi svårare.

Om Du lyssnar på intervjun som "PeterSweden" gjorde med Kasselstrand, så får Du förhoppningsvis svar på någon fråga
(FB) Har Alternativ För Sverige (Afs) någon chans att komma in i RD?
Citera
2018-05-15, 00:23
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J Jiddraren
Nu har Jewtube tagit bort videon med anledning av HMF/Hate speech. Intressant.

Onödigt. Om man nu ville elda upp massorna, samt ge en blink till samt anspela till, Expressens gamla rubrik - UT med dem! – vars ansvarige btw. blev avskedad kort därefter, så kan man väl delegera det till någon annan yngre inom AfS. Personligen vill jag att Kasselstrand ska vara respektabel & statsmannamässig och därför någorlunda rumsren. Att dra alla muslimer (eller judar för den delen) över en och samma kam, genom att säga ”muslim” i början, underlättar ju inte den eftersökta imagen, eftersom alla är så j*kla lättkränkta nuförtiden och vill gärna misstolka dylika bombastiska uttalanden, samt ge honom en känga om möjligt.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-05-15 kl. 00:25.
Citera
2018-05-15, 01:07
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Det här är så efterblivet att du diskvalificerat dig från alla framtida konversationer som inte gäller hundbajs eller hur många pizzor det går på ett Netflixabonnemang.

Det må vara efterblivet men det är ju sant. AfS består av karriärpolitiker som inte vill ha vanliga låglönejobb. MED är i såna fall mycket bättre alternativ för de består av vanligt folk med vanliga jobb.
Citera
2018-05-15, 01:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Onödigt. Om man nu ville elda upp massorna, samt ge en blink till samt anspela till, Expressens gamla rubrik - UT med dem! – vars ansvarige btw. blev avskedad kort därefter, så kan man väl delegera det till någon annan yngre inom AfS. Personligen vill jag att Kasselstrand ska vara respektabel & statsmannamässig och därför någorlunda rumsren. Att dra alla muslimer (eller judar för den delen) över en och samma kam, genom att säga ”muslim” i början, underlättar ju inte den eftersökta imagen, eftersom alla är så j*kla lättkränkta nuförtiden och vill gärna misstolka dylika bombastiska uttalanden, samt ge honom en känga om möjligt.

Du verkar vara jävligt överkänslig.

Citat:
Det må vara efterblivet men det är ju sant. AfS består av karriärpolitiker som inte vill ha vanliga låglönejobb. MED är i såna fall mycket bättre alternativ för de består av vanligt folk med vanliga jobb.

Om du tror att Gustav Kasselstrand är en karriärpolitiker så visar det hur hopplöst okunnig du är. Kan du inte bara vara tyst i fortsättningen? Du tillför aldrig någonting i några trådar överhuvudtaget. MED leds för övrigt av en utländsk äckelliberal som en gång i tiden dyrkade häxan Maud Olofsson och det partiet vill du ha in i riksdagen? Idiotiskt.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-05-15 kl. 01:57.
Citera
2018-05-15, 06:21
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE

Rumsrena politiker har Sverige nog av och kollar vart dessa har tagit oss.

Vi behöver politiker som vågar talar klarspråk och säger vad folket tycker.

Det är dags att svensken börjar ta för sig och får tillbaka sin rygg istället för att alltid ursäkta sig, rätta sig för andra och aldrig säga vad man tycker och tänker med rädsla för att kränka någon.

Du tycker inte svensken om någon är den som blir grovt kränkt i det här landet?
Hör du någon be om ursäkt?
Nej, svinen vill ha ännu mer och om det skadar eller kränker Sverige och svenskarna kunde dom inte bry sig ett dugg mindre om.

Fienden spelar efter en helt annan regelbok som ej håller tillbaka dom och om vi inte lämnar våra regler kan vi aldrig vinna.

Istället för att anpassa sig till opinionen för tillfället så ska man köra sitt race, rakryggat, stolt och utan att backa så har man efter ett tag anpassat opinionen till sig.

Eller du kanske tror att gemene man inte kommer radikaliseras ytterligare? Desto längre problemen med massinvandringen fortgår, desto radikalare kommer svensken att bli. Och tro mig, problemen med massinvandringen ser inget slut eller förbättring även om vi hade dragit ner invandringen till noll redan igår.

Så tycker du ska sluta känna dig kränkt å packets vägnar och sluta stressa upp dig för att folk kan ta illa upp och uppfatta Gustav som extrem. Det är bara bra om kränker muslimer och annat löst pack, dom ska ändå hem och ska inte tro sig att dom är välkomna i den här delen av världen längre. Man har bevisat tusen gånger om att man inte hör hemma här.

Och förresten, vad är mer statsmannamässigt än att sätta sitt eget folk och land först i sitt egna land? Inget! Det är resten av förrädarna som ej är statsmannamässiga med sina lögner och det kaos man skapar.
Tror man något annat så har man blivit totalt grundlurad och har ännu inte insett hur djupt inne i hjärntvätten man kanske är.

Tro inte att dom andra politikerna är normala, dom är galningar som spelar för gallerierna, ljuger för folket, sätter svenskarna i skuld, förstör vårt samhälle och bryter ner folket psykiskt genom att trycka ner och prioritera bokstavligen talat allt annat än det svenska.

Wakey wakey, sluta tycka vi ska anpassa oss till galenskaperna och börja fundera på om det kanske inte är bättre att gå en annan väg och låta galningarna tyna bort och resten anpassa sig till oss.
Citera
2018-05-15, 06:40
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:

Jag skulle nog snarare säga att SD består av karriärpolitiker som gör allt för att behålla lönen, makten eller både och.
AfS består dock mest av unga visionärer med noll livserfarenhet. De har passion men saknar en realistisk nyansering av vad som är resonligt, vad deras yrke betyder och vad som är verklighet. De har ambition, tankar och retorik, men saknar en faktisk kunskap, förståelse och medvetande.
Dessa pojkar och flickor, och sedan även en blandning av äldre herrar, gamla rävar inom politiken som saknar en tillhörighet. Dessa personer är oftast relativt extrema i sina åsikter, saknar en retorisk och diplomatisk förmåga, och har i allmänhet ett problem med att passa in. De sitter på livskvaliteter och erfarenheter som de unga saknar, men har inte samma flamma och förmåga.

Jag skulle därför vilja säga att AfS är lite som den nationella versionen av MP, de har mer eller mindre exakt samma skara politiker i ungefär samma fack men med de motsatta ideologierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in