Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-15, 07:56
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
/förkortat/Du verkar vara jävligt överkänslig.
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Rumsrena politiker har Sverige nog av och kollar vart dessa har tagit oss.

Vi behöver politiker som vågar talar klarspråk och säger vad folket tycker.

Det är dags att svensken börjar ta för sig och får tillbaka sin rygg istället för att alltid ursäkta sig, rätta sig för andra och aldrig säga vad man tycker och tänker med rädsla för att kränka någon.

Du tycker inte svensken om någon är den som blir grovt kränkt i det här landet?
Hör du någon be om ursäkt?
Nej, svinen vill ha ännu mer och om det skadar eller kränker Sverige och svenskarna kunde dom inte bry sig ett dugg mindre om.

Fienden spelar efter en helt annan regelbok som ej håller tillbaka dom och om vi inte lämnar våra regler kan vi aldrig vinna.

Istället för att anpassa sig till opinionen för tillfället så ska man köra sitt race, rakryggat, stolt och utan att backa så har man efter ett tag anpassat opinionen till sig.

Eller du kanske tror att gemene man inte kommer radikaliseras ytterligare? Desto längre problemen med massinvandringen fortgår, desto radikalare kommer svensken att bli. Och tro mig, problemen med massinvandringen ser inget slut eller förbättring även om vi hade dragit ner invandringen till noll redan igår.

Så tycker du ska sluta känna dig kränkt å packets vägnar och sluta stressa upp dig för att folk kan ta illa upp och uppfatta Gustav som extrem. Det är bara bra om kränker muslimer och annat löst pack, dom ska ändå hem och ska inte tro sig att dom är välkomna i den här delen av världen längre. Man har bevisat tusen gånger om att man inte hör hemma här.

Och förresten, vad är mer statsmannamässigt än att sätta sitt eget folk och land först i sitt egna land? Inget! Det är resten av förrädarna som ej är statsmannamässiga med sina lögner och det kaos man skapar.
Tror man något annat så har man blivit totalt grundlurad och har ännu inte insett hur djupt inne i hjärntvätten man kanske är.

Tro inte att dom andra politikerna är normala, dom är galningar som spelar för gallerierna, ljuger för folket, sätter svenskarna i skuld, förstör vårt samhälle och bryter ner folket psykiskt genom att trycka ner och prioritera bokstavligen talat allt annat än det svenska.

Wakey wakey, sluta tycka vi ska anpassa oss till galenskaperna och börja fundera på om det kanske inte är bättre att gå en annan väg och låta galningarna tyna bort och resten anpassa sig till oss.
Noterar dock att IS aldrig tog på sig terrordådet på Drottninggatan här i Sverige.
Det Kasselstrand refererade till skedde i Frankrike, en f.d. kolonialstat samt ett interventionistiskt Nato-land, som tillsammans med Storbritannien och zionistiska UZA/Israel bombat sönder deras MENA-hemländer. Tacka f-n att man blir förbannad och hämndlysten då. Vem/vilka har orsakat detta lidande som skapat hämndlystnaden? Varför har vi inte haft dylika hämndlystna terrorister tidigare, innan de bombade sönder deras länder, osv.

What goes around usually comes around…

Verkar som ni aldrig träffat någon normal fredlig född muslim, men som är sekulär och inte fanatisk. Ni drar tydligen alla över en och samma kam? Det gör inte jag. Dessutom sparkar jag hellre uppåt, mot dem högst upp i pyramiden som orsakat eländet, vilket inkluderar det giriga industri-militära-komplexet som orsakat alla dessa krig.

Orsak och verkan.

Det hindrar dock inte att lilla Sverige ska ta i med hårdhandskarna och utvisa samt dra tillbaka fanatiska muslimers medborgarskap (eller vad man nu ska kalla dem; jihadister) beträffande dessa s.k. ”svenska” IS-krigare, som Säpo uppenbarligen tillåter att stanna kvar i landet, om de nu varit därnere och krigat eller om de hetsar & planerar nya dåd, samt värvar nya anhängare. De har inget här att göra.
Citera
2018-05-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag skulle nog snarare säga att SD består av karriärpolitiker som gör allt för att behålla lönen, makten eller både och.
AfS består dock mest av unga visionärer med noll livserfarenhet. De har passion men saknar en realistisk nyansering av vad som är resonligt, vad deras yrke betyder och vad som är verklighet. De har ambition, tankar och retorik, men saknar en faktisk kunskap, förståelse och medvetande.
Dessa pojkar och flickor, och sedan även en blandning av äldre herrar, gamla rävar inom politiken som saknar en tillhörighet. Dessa personer är oftast relativt extrema i sina åsikter, saknar en retorisk och diplomatisk förmåga, och har i allmänhet ett problem med att passa in. De sitter på livskvaliteter och erfarenheter som de unga saknar, men har inte samma flamma och förmåga.

Jag skulle därför vilja säga att AfS är lite som den nationella versionen av MP, de har mer eller mindre exakt samma skara politiker i ungefär samma fack men med de motsatta ideologierna.

Kan ju vara bra att det finns en radikalare idedriven rörelse vid sidan av det mer stabila SD i frågan om utlänningar i Sverige som jag betraktar som den viktigaste frågan på ett par generationer. Längt viktigare än kärnkraft eller ATP eller t o m löntagarfonderna.
Citera
2018-05-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Men kom igen nu! AfS har inte synts på Rapport de senaste 2-3 veckorna och därför är de nu uträknade? Det händer ju saker hela tiden, men man måste också öppna ögonen för att se det...
Inlägg från riksdagsdebatter förekommer högst sporadiskt i mainstreammedia så att Jeff Ahls utvikningar inte tas upp i riksmedia är inte heller sensationellt, utan mer som det brukar vara (för alla partier).

Någon påstod att partiet hade omnämnts i flera olika mainstreammedia på sistone. Jag följer inte MSM särskilt mycket men har sökt efter AFS-rapportering utan att hitta någonting efter ungefär 20 april. Därför bad jag om länkar till den påstådda rapporteringen. Några länkar har inte presenterats.
Citera
2018-05-15, 09:59
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du verkar vara jävligt överkänslig.

Om du tror att Gustav Kasselstrand är en karriärpolitiker så visar det hur hopplöst okunnig du är. Kan du inte bara vara tyst i fortsättningen? Du tillför aldrig någonting i några trådar överhuvudtaget. MED leds för övrigt av en utländsk äckelliberal som en gång i tiden dyrkade häxan Maud Olofsson och det partiet vill du ha in i riksdagen? Idiotiskt.

Kasselstrand har varit ordförande för SDU. Om han kommer in i riksdagen, tror du inte han är en karriärpolitiker då heller? Hur blind får man vara egentligen. Jeff Ahl och Mikael Jansson är också karriärpolitiker. De sitter i riksdagen och tjänar massor av pengar. Ni som tror att AfS inte är yrkespolitiker fattar ju ingenting. Deras mål är att komma in i riksdagen!
Citera
2018-05-15, 10:14
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Soffliggare röstar inte på partier som har som mål att ta sig in i riksdagen. För soffliggare tillhör ett sånt parti etablissemanget så fort det har kommit in i riksdagen. Så varför ska soffliggare rösta på dom? Det är ju bara så dumt att tro det. Men jag förstår att det låter bra för de som redan är frälsta. Fatta detta att soffliggare inte kommer rösta på AfS och den som påstår något annat antingen ljuger eller trollar.

Ingen förhåller sig till AfS så att de agerar blåslampa är bara strunt. De kopierar ju SD rakt av på punkt-till-punkt. De vill bara ha en hög riksdagslön nu när de inte har någon framtid i SD.
Därför att AfS fyller ett tomrum i svensk politik. Tycker man att SD är alldeles för mjuka och NMR alldeles för extrema så är AfS ett givet val. Du kan inte veta hur alla soffliggare tänker.

Om SD riskerar att förlora väljare till AfS så tvingas partiet att förhålla sig till AfS vare sig de vill det eller inte. Det har ju redan hänt eftersom att SD började prata om återvandring efter att AfS lanserades tidigare i år, något som det inte pratats särskilt mycket om innan. Jämför de båda partiernas partiprogram så ser du att de har vissa likheter - men också en hel del betydande skillnader.
Citera
2018-05-15, 10:34
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kasselstrand har varit ordförande för SDU. Om han kommer in i riksdagen, tror du inte han är en karriärpolitiker då heller? Hur blind får man vara egentligen. Jeff Ahl och Mikael Jansson är också karriärpolitiker. De sitter i riksdagen och tjänar massor av pengar. Ni som tror att AfS inte är yrkespolitiker fattar ju ingenting. Deras mål är att komma in i riksdagen!

Det är svårt att veta enskilda politikers eller partiers inre motiv. Det som går att avgöra är hur de agerar. Det vi ser gång på gång är att de som vill in i politiken för att förändra och har ideella motiv sakta trubbas av och blir en del av etablissemanget. I vissa fall går det så långt att det ursprungliga motivet vänds till dess motsats.

Miljöpartiet hade från början en del intressanta idéer men har bytt miljöpolitik mot klimatpolitik och sex timmars arbetsdag till massinvandring. Centen var landsbygdspartiet som blev Stureplanscentern med massinvandring och Pridefestivalen som viktigaste frågor. Även SD har gjort samma resa. En hel del av vad AfS föreslår idag tyckte SD så sent som för tio år sedan. Idag är motståndet mot EU och förespråkandet av alliansfrihet utbytt mot i bästa fall tystad. Återvandring har bytts mot SDs nya paradgren, integration.

Gustav Kasselstrand är garanten för att ingen sådan glidning kommer att ske. Byter de partiledare är jag inte lika säker. Allt beror på hur väl han väljer medarbetare. Är de idealister, pragmatiker och lojala mot svenska folket kan det fungera ändå.
Citera
2018-05-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Klarspråk från Gustav Kasselstrand!

https://youtu.be/CJFQMe9UBRA
Borttaget pga hets m folkgrupp.
Citera
2018-05-15, 10:55
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADOLON
Borttaget pga hets m folkgrupp.

Så islamister har blivit en folkgrupp som skyddas av hmf-lagen enligt Youtube!

Vad Kasselstrands förslag gick ut på var ju att dra in medborgarskapet och köra ut de tusentals islamister som vistas i landet:

http://www.friatider.se/kasselstrand-samtliga-2000-islamister-i-sverige-ska-utvisas

Med tanke på hur vidlyftigt hetslagstiftningen använts på sistone är det kanske bara en tidsfråga innan den också börjar tillämpas i sådana här fall.
Citera
2018-05-15, 11:06
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim

Med tanke på hur vidlyftigt hetslagstiftningen använts på sistone är det kanske bara en tidsfråga innan den också börjar tillämpas i sådana här fall.
Det skulle spara domstolarna och åklagare mycket arbete om sådant kunde läggas ut på entrepenad,s å att säga. Om man till exempel dom kunniga granskarna på Youtube finner att man har lagt upp en video som bryter mot hets mot folkgrupp så ska man anses vara dömd och sen behöver straffet bara regleras av en domare.

Det faktum att AfS och Kasslern inte kan hålla sig inom dom generösa regler som Youtube erbjuder för sina användare säger väl allt om vilken sorts människor dom är. Tio gånger värre än järnrörsdårarna. Hur ska dom kunna agera lagstiftare om dom inte ens kan hålla sig till reglerna på Youtube? Jag tycker folk borde få sig en tankeställare innan dom börjar hylla dom här otäcka personerna.
Citera
2018-05-15, 11:17
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Noterar dock att IS aldrig tog på sig terrordådet på Drottninggatan här i Sverige.
Det Kasselstrand refererade till skedde i Frankrike, en f.d. kolonialstat samt ett interventionistiskt Nato-land, som tillsammans med Storbritannien och zionistiska UZA/Israel bombat sönder deras MENA-hemländer. Tacka f-n att man blir förbannad och hämndlysten då. Vem/vilka har orsakat detta lidande som skapat hämndlystnaden? Varför har vi inte haft dylika hämndlystna terrorister tidigare, innan de bombade sönder deras länder, osv.

Verkar som ni aldrig träffat någon normal fredlig född muslim, men som är sekulär och inte fanatisk. Ni drar tydligen alla över en och samma kam? Det gör inte jag. Dessutom sparkar jag hellre uppåt, mot dem högst upp i pyramiden som orsakat eländet, vilket inkluderar det giriga industri-militära-komplexet som orsakat alla dessa krig.

Orsak och verkan.

Det hindrar dock inte att lilla Sverige ska ta i med hårdhandskarna och utvisa samt dra tillbaka fanatiska muslimers medborgarskap (eller vad man nu ska kalla dem; jihadister) beträffande dessa s.k. ”svenska” IS-krigare, som Säpo uppenbarligen tillåter att stanna kvar i landet, om de nu varit därnere och krigat eller om de hetsar & planerar nya dåd, samt värvar nya anhängare. De har inget här att göra.

Du gör massa antaganden om mig och baserar sedan hela ditt inlägg på dessa och drar på högsta växeln.

Det ironiska är att alla antaganden du baserar dina inlägg på är fel.

Jag är ingen vän av USA och Israel. Kolla mina inlägg så kan du se mig kritisera både Israel, Donald Trump och USA och deras härjningar.

Sen antar du att jag aldrig kommit i kontakt med sekuläriserade muslimer.

Räknas ett ex med föräldrar som flydde från Iran när landet gick från sekuläriserat till muslimsk diktatur? Alltså ett nära band till just sekuläriserade muslimer.
Finns fler exempel men utan att folk kan lägga ihop ett och ett för att outa mig så avstår jag.

Jag är nationalist, inte rasist.

Men någonstans går gränsen och man kan inte lägga in personliga känslor för någon i en fråga som denna.

Måste vi deportera alla för att få ordning på våra problem så är det att deportera alla som gäller. Även om det är en person står en nära.

I Sverige är det svenskarna, deras säkerhet och välmående som alltid ska gå först. Och även om bra invandrare blir drabbade för att se till så att vi har det bra så är det så det får bli. Synd kan tyckas men det är det enda rätta.
Citera
2018-05-15, 12:20
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE

Orsak och verkan.

Pratar du om senaste dådet?
Det var en Tjetjenare... inte precis MENA.
Citera
2018-05-15, 12:24
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealMcGoy
Pratar du om senaste dådet?
Det var en Tjetjenare... inte precis MENA.

Jo, jag läste det senare...
Men IS tog på sig dådet och Kasselstrand pratade om muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in