2018-05-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kan bara tala för mig själv, men kanske är det en smula önsketänkande också? U21-guldet var ju strålande bra gjort, och inte minst Tibbling imponerade på mig då. Det var som sagt en hel del Brolin över aktionen, och man blev nästan lite nostalgisk. Och tänk, tänk om han skulle bli (nästan) lika bra som Brolin ... Jag vet inte, men har inte karriären gått lite i stå? Tibbling spelar i Bröndby som blev danska mästare i går, och det är ju inte dåligt på något sätt, men Danmark är trots allt inte Italien, Spanien eller England.

Kristoffer Olsson är det ännu sämre ställt med, han håller ju till på fotbollens bakgård, i AIK .
Tibblings karriär är fin. Gröningen hade massa internt skit men innan det hände krigade han sig in och spelade mycket där och gjorde det bra. Sen rasade det som sagt. När han nu kommit till Bröndy har han vart enormt bra nästan hela säsongen och skulle inte förmåna mig om det blir att han går vidare i januari.

Han är ung än.
Citera
2018-05-11, 20:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Ska rätta mig själv: Bröndby blev danska cupmästare i går och inget annat, serien är inte avgjord än men där leder Bröndby. Så det kan bli dubbla triumfer för Tibbling att glädja sig över när han inte blir uttagen i VM-truppen.
Citera
2018-05-11, 23:25
Medlem
snillet_1s avatar
Ingen Jakob Johansson i VM alltså. Trista nyheter. Tycker att han och Ekdal kompletterade varann väldigt bra.
Citera
2018-05-11, 23:31
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ingen Jakob Johansson i VM alltså. Trista nyheter. Tycker att han och Ekdal kompletterade varann väldigt bra.

Fitta! Riktigt tråkigt.
Citera
2018-05-11, 23:52
Medlem
OleYellers avatar
Sorgligt att den dugligt spelskicklige terriern numera är bristvara i svensk fotboll. Borde gå tretton på dussinet. Jag har inte ens ett förslag på ersättare..
Citera
2018-05-12, 09:05
Medlem
bagarn29s avatar
Jag vet att jag kommer att få mothugg men både Lewicki och Friberg kan var dugliga ersättare.
Citera
2018-05-12, 09:46
Medlem
BarryHeros avatar
Med Ken Sema i svag form for Ostersund och Jakob Johansson garanterat borta sa blir detta truppen. Kan lova att den ser exakt ut sa har nar den presenteras pa tisdag.

Målvakter:
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt
Karl-Johan Johnsson

Högerbackar:
Mikael Lustig
Emil Krafth

Mittbackar:
Andreas Granqvist
Victor Lindelöf
Pontus Jansson
Filip Helander

Vänsterbackar:
Ludwig Augustinsson
Martin Olsson

Yttermittfältare:
Jimmy Durmaz
Viktor Claesson
Emil Forsberg
Marcus Rohdén

Innermittfältare:
Albin Ekdal
Oscar Hiljemark
Gustav Svensson
Sebastian Larsson

Anfallare:
Marcus Berg
Ola Toivonen
Isaac Kiese Thelin
John Guidetti
Citera
2018-05-12, 13:15
Medlem
eternussermos avatar
Gustav Svensson och Marcus Rohdén ska inte vara med, punkt!

För övrigt så gråter nog Party-Janne, när Zengin inte kan vara med.
Senast redigerad av eternussermo 2018-05-12 kl. 13:17.
Citera
2018-05-12, 13:32
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
För övrigt så gråter nog Party-Janne, när Zengin inte kan vara med.

Varför?
Citera
2018-05-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Med Ken Sema i svag form for Ostersund och Jakob Johansson garanterat borta sa blir detta truppen. Kan lova att den ser exakt ut sa har nar den presenteras pa tisdag.

Målvakter:
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt
Karl-Johan Johnsson

Högerbackar:
Mikael Lustig
Emil Krafth

Mittbackar:
Andreas Granqvist
Victor Lindelöf
Pontus Jansson
Filip Helander

Vänsterbackar:
Ludwig Augustinsson
Martin Olsson

Yttermittfältare:
Jimmy Durmaz
Viktor Claesson
Emil Forsberg
Marcus Rohdén

Innermittfältare:
Albin Ekdal
Oscar Hiljemark
Gustav Svensson
Sebastian Larsson

Anfallare:
Marcus Berg
Ola Toivonen
Isaac Kiese Thelin
John Guidetti

Ingen Olsson, väntas bli borta 9 månader, hade gärna sett en comeback från Wendt och undrar om inte en skada på Olsson hade kunnat få honom att temporärt göra en comeback trots att han avslutat sin landslagskarriär, fast Augustinsson ser jag nog helst i startelvan.
Citera
2018-05-12, 16:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Jag fick mycket skit kastat på mig för ett tag sedan när jag lovordade Tibbling och såg honom som en potentiell VM-spelare, men av alla svenska mittfältare utomlands (borträknat Wernbloom och Claesson) är han utan tvekan den som imponerat mest trots att han jämförelsevis spelar i en skitliga. Vadå, folk skriker om att ta med Sema som varit föga imponerande i ett allsvenskt lag denna våren, Rohdén...Vem är det? Som någon tidigare skrev har Bröndby nu tagit hem Cupguldet och kan snart säkra vinsten i danska ligan före självaste FCK som inte lyckats slå Bröndby på de 5 senaste matcherna. FCK som ska vara Skandinaviens största lag. Är det en slump att Bröndby nu kan ta hem sitt första guld på 13 år? Rolig fakta om Tibbling:

Citat:
Simon Tibbling, Bröndby – 35/3
7/12-insats mot FCK (1-1) efter en förbättring i andra halvlek enligt BT. Har fått mycket beröm under veckan. Bland annat har han högst poängsnitt i danska högstaligans historia av spelarna som gjort minst 25 matcher. I en intervju med Tipsbladet får han också beröm av tränaren Alexander Zorniger för sina ”oortodoxa löpningar” och att han så snabbt tar sig till farliga positioner.

Det fetade säger mycket om Tibblings storhet, ska vi få se en skräll i VM-truppen så förtjänar Tibbling att vara den skrällen...Jag är väldigt rädd att Janne tar ut en lika grå trupp som Hamrén tog ut innan EM 2016 med massa äldre "självklara" spelare. Vi behöver en spelare som Tibbling. Nog med uppenbara, tråkiga uttagningar. Det finns ingen rädsla i Tibbling, han kör alltid sitt race. Vi behöver såna spelare i vårt landslag!

Citat:
Simon Tibbling har fått mängder av lovord för sin säsong i Bröndby, och efter cupfinalen hyllas han på nytt av Johan Larsson.

- Han betyder otroligt mycket för oss. För det första är han för dum för att förstå när han är trött. Han bara springer i 90 minuter, oavsett vad det står i matchen eller vad som händer i övrigt. Han älskar att komma ut på gräset, han är som ett barn, och bara han får bollen är han glad, säger Larsson ”med en kärleksfull ton”, skriver bold.dk

- Dessutom har han en mycket hög fotbolls-IQ. Han förstår hur vårt spelsätt fungerar och han har snabbt tagit till sig våra idéer.

- Han har tagit oss alla med storm.
Citera
2018-05-12, 16:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Varför?
Ta honom inte seriös, han är stenkåt på Zengin och är nog den enda personen i världen som vill se honom i truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in