2018-05-09, 10:42
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hiljemark kommer definitivt att vara med i VM-truppen. Hur kan du tro att Rohdén skulle gå före? Sema eller Fransson är hugget som stucket, Sema är ju extremt ojämn och en smula hafsig medan Fransson är ett säkrare kort.
Rohdén har ju för det mesta gått före Hiljemark i kvalet.
Citera
2018-05-09, 11:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Rohdén har ju för det mesta gått före Hiljemark i kvalet.

Fast inte när båda är friska, va? Rohdén jobbar hårt och är lite "städgumma", medan Hiljemark är bättre offensivt och dessutom yngre med större utvecklingspotential. Om du frågar mig, alltså . Inte glasklart att Janne A håller med, men jag har ändå svårt att tro att Rohdén skulle peta Hiljemark ur truppen om det står mellan dem båda.
Citera
2018-05-09, 13:12
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast inte när båda är friska, va? Rohdén jobbar hårt och är lite "städgumma", medan Hiljemark är bättre offensivt och dessutom yngre med större utvecklingspotential. Om du frågar mig, alltså . Inte glasklart att Janne A håller med, men jag har ändå svårt att tro att Rohdén skulle peta Hiljemark ur truppen om det står mellan dem båda.
Hiljemark känns spontant som en bättre spelare, men min uppfattning är att Rohdén gått före sedan Janne Andersson tog över efter EM 2016. Dock är Hiljemark bara knappt yngre än Rohdén - Hiljemark är född 1992 och Rohdén 1991.
Citera
2018-05-10, 02:00
Medlem
Vill slå ett slag för Kristoffer Olsson. Sverige behöver offensiva och kreativa spelare på mittfältet. Olsson är i min värld mer intressant än Hamad.

Det snackas även alldeles för lite om Tibbling. Går oerhört bra i Bröndby.
Citera
2018-05-10, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Vill slå ett slag för Kristoffer Olsson. Sverige behöver offensiva och kreativa spelare på mittfältet. Olsson är i min värld mer intressant än Hamad.

Tibbling har äntligen hittat en jämn form. En HÖG jämn form. Kan han fortsätta med det i en bättre liga är han given, men bör även efter VM testas. Rakt in i VM kan bli lite skumt, iallafall som startare.
Citera
2018-05-10, 11:32
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:

Hur ska dessa få plats har du tänkt? Jan Andersson kommer ta med 8 mittfältare. Han har bland annat dessa att välja på:

Sebastian Larsson
Albin Ekdal
Gustav Svensson
Jimmy Durmaz
Emil Forsberg
Ken Sema
Marcus Rohdén
Sam Larsson
Oscar Hiljemark
Alexander Fransson
Jakob Johansson
Viktor Claesson

12 namn. 4 ska bort. Olsson och Tibbling är inte ens i närheten.
Citera
2018-05-10, 14:25
Medlem
Citat:
Hur ska dessa få plats har du tänkt? Jan Andersson kommer ta med 8 mittfältare. Han har bland annat dessa att välja på:

Sebastian Larsson
Albin Ekdal
Gustav Svensson
Jimmy Durmaz
Emil Forsberg
Ken Sema
Marcus Rohdén
Sam Larsson
Oscar Hiljemark
Alexander Fransson
Jakob Johansson
Viktor Claesson

Kan tycka att Samba, Ekdal(om söndrig som vanligt) och Durmaz/Hiljemark är alla inte direkt tongivande än. Ekdal när han är hel, utan tvekan.. men annars(vilket är nästan alltid) är han inte ens deltagande. Sam, Durmaz och Hiljemark är inte ens viktiga annars och heltklart expendable. Varav Durmaz knappt spelar och Samba agerar inhoppare och startar bara ibland i sin klubb.

Kan lätt se Tibbling ha ett högre värde och bevisat sig mer nu i vår. Men det är lite anti jannes princip om att kollektivet som tagit sig dit ska med.
Citera
2018-05-10, 15:56
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:

Sebastian Larsson
Albin Ekdal
Gustav Svensson
Jimmy Durmaz
Emil Forsberg
Ken Sema
Marcus Rohdén
Sam Larsson
Oscar Hiljemark
Alexander Fransson
Jakob Johansson
Viktor Claesson

Tas Sema ut efter bleka insatser i landslag och en katastrofvår så blir jag upprörd. Han bör inte heller räknas som en som "tog oss dit" då han knappt bidrog i kvalet.
Citera
2018-05-10, 17:23
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Tas Sema ut efter bleka insatser i landslag och en katastrofvår så blir jag upprörd. Han bör inte heller räknas som en som "tog oss dit" då han knappt bidrog i kvalet.
Du missade nar han bombade in 2-0 mot Arsenal borta?
Citera
2018-05-10, 17:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Du missade nar han bombade in 2-0 mot Arsenal borta?

Gjorde han mål? Då ska han med så klart.
Citera
2018-05-10, 18:33
Medlem
Citat:

Sebastian Larsson
Albin Ekdal
Gustav Svensson
Jimmy Durmaz
Emil Forsberg
Ken Sema
Marcus Rohdén
Sam Larsson
Oscar Hiljemark
Alexander Fransson
Jakob Johansson
Viktor Claesson

Tycker inte att både Tibbling och Olsson ska in i truppen. Däremot vore en av dessa herrar nyttiga för dynamiken på plan. Vårt mittfält är alldeles för statiskt och vi saknar spelaren som kan komma med instick eller hantera en andra våg i offensiv mitt.

Ekdahl är självfallet given om han nu är skadefri. Svensson och framför allt Larsson har även visat prov på defensiv kvalite och är givna. Därutöver ser jag inget hinder för att en som Olsson eller Tibbling vore en intressant fjärde pjäs på mittfältet. Jag förstår inte varför vi ska få in Hiljemark eller Rohden. Tillför ju verkligen ingenting som inte redan finns i truppen. Olsson/Tibbling är självklart mycket mer intressanta namn och det finns för närvarande störst sk utväxtpotential i dessa två herrar. Det är helt sonika lite Brolin/Svensson varning här. Personligen tror jag mest på Olsson men även Tibbling har något för närvarande.
Senast redigerad av Kassmachin 2018-05-10 kl. 18:35.
Citera
2018-05-11, 16:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Olsson/Tibbling är självklart mycket mer intressanta namn och det finns för närvarande störst sk utväxtpotential i dessa två herrar. Det är helt sonika lite Brolin/Svensson varning här. Personligen tror jag mest på Olsson men även Tibbling har något för närvarande.

Kan bara tala för mig själv, men kanske är det en smula önsketänkande också? U21-guldet var ju strålande bra gjort, och inte minst Tibbling imponerade på mig då. Det var som sagt en hel del Brolin över aktionen, och man blev nästan lite nostalgisk. Och tänk, tänk om han skulle bli (nästan) lika bra som Brolin ... Jag vet inte, men har inte karriären gått lite i stå? Tibbling spelar i Bröndby som blev danska mästare i går, och det är ju inte dåligt på något sätt, men Danmark är trots allt inte Italien, Spanien eller England.

Kristoffer Olsson är det ännu sämre ställt med, han håller ju till på fotbollens bakgård, i AIK .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in